תאונת דרכים (צילום: אלכס ליבק)
תאונת דרכים (צילום: אלכס ליבק)

חיפה במקום השני ברמת המסוכנות לילדים הנוסעים ברכב

בתשע השנים האחרונות נפגעו בתאונות דרכים בחיפה 579 ילדים ששהו ברכב בזמן תאונה. את הרשימה מובילה ירושלים עם 1,318 ילדים שנפגעו. במקום השלישי נמצאת באר שבע, וברביעי - תל אביב

פורסם בתאריך: 14.1.18 12:02

חיפה היא העיר השנייה בארץ ברמת המסוכנות לילדים הנוסעים ברכב, וזאת לאחר שבתשע השנים האחרונות נפגעו בתאונות דרכים בשטחה 579 ילדים ששהו ברכב בזמן תאונה.

הנתונים, שאותם פרסמה עמותת אור ירוק למאבק בתאונות הדרכים בישראל, מתייחסים לילדים מגיל 0 ועד גיל 14. בין הנפגעים יש שני הרוגים.

העיר היחידה שבה נפגעו יותר ילדים בכלי רכב הזאת היא ירושלים, שבה נפגעו 1,318 ילדים באותה התקופה. במקום השלישי נמצאת באר שבע עם 509 ילדים שנפגעו, ובמקום הרביעי תל אביב עם 506 ילדים שנפגעו.

 

 

בעמותת אור ירוק מציינים שתינוק עד גיל שנה חייב על פי החוק לשכב במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. אם מושב הבטיחות מונח ליד הנהג יש לוודא שכרית האוויר מנותקת. בעמותה ממליצים למקם את מושב הבטיחות לילדים בגיל זה במושב האמצעי.

פעוטות מגיל שנה ועד גיל 4 יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה, וילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הבטיחות לאחוז את הילד בצורה בטוחה ונוחה.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "ילדים רבים נפגעים בעת נסיעה ברכב מכיוון שהם לא היו חגורים בחגורת בטיחות או במושבי בטיחות בהתאם לגילם. יש הורים שלא חוששים לנסוע בצורה שמסכנת את ילדיהם מכיוון שהם לא רואים ניידות משטרה בדרכים". לדבריו, אכיפה המשטרתית תסייע בהעלאת המודעות של ההורים לסכנה שבאי חגירת הילדים בעת נסיעה: "המשרד לביטחון פנים אשר אחראי על המשטרה חייב לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות ולהוסיף ניידות כדי להרתיע נהגים מלסכן חיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר