כנסת ישראל (צילום: אמיל סלמן)
כנסת ישראל (צילום: אמיל סלמן)

מסתמן: פקידים בכירים במקום נבחרי ציבור

תקציב המדינה לשנת 2019 מחזק את מעמדה של הפקידות הבכירה על חשבון נבחרי הציבור ברשויות המקומיות. מנכ"ל העירייה גדי מרגלית, הגזבר ג'אקי ואקים והיועצת המשפטית ימית קליין צפויים להחליף את חברי המועצה בוועדת המכרזים

פורסם בתאריך: 22.1.18 10:36

תקציב המדינה לשנת 2019, שאושר בממשלה לפני כעשרה ימים ויובא בקרוב לאישור הכנסת, מקפל בתוכו מהלך לחיזוק מעמדה של הפקידות הבכירה על חשבון נבחרי הציבור ברשויות המקומיות, ובכללן עיריית חיפה.

המהלך הוא חלק משורת צעדים המרכיבים את התוכנית הכלכלית הממשלתית לשנת 2019, שהיא חלק מתקציב המדינה, ולפיו בוועדות המכרזים של הרשויות המקומיות יכהנו רק שלושת בכירי הדרג המקצועי של הרשות – המנכ"ל, הגזבר והיועץ המשפטי – וזאת בשונה מהחוק הקיים שלפיו מורכבות ועדות המכרזים רק מחברי מליאת מועצת הרשות המקומית.

כיום מורכבת ועדת המכרזים של עיריית חיפה מ-11 חברי מועצת העיר, ואם תקציב המדינה יאושר במתכונתו הנוכחית הם יוחלפו על ידי מנכ"ל העירייה גדי מרגלית, גזבר העירייה ג'אקי ואקים והיועצת המשפטית לעירייה ימית קליין. אלא שהתגבור למעמדם של שלושת הפקידים הבכירים אינו מסתכם בתוכנית הכלכלית בשיבוצם לתפקיד שממלאים כיום חברי המועצה. לפי החוק הקיים, לוועדות המכרזים ברשויות המקומיות סמכות להמלצה בלבד לראש הרשות בדבר התקשרויות שונות, וראש הרשות רשאי להוביל להחלטה אחרת באישור המועצה. בתוכנית הכלכלית נקבע כי ההחלטות יתקבלו על ידי ועדת המכרזים בהרכבה החדש ולא על ידי ראש הרשות והמועצה.

 

 

בדברי ההסבר לתוכנית הכלכלית צוין כי שני השינויים המוצעים מהווים אימוץ המלצות שהניח צוות שהקים לפני כשנתיים היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה ויינשטיין בנושא השלטון המקומי. "לעמדת הצוות", נכתב בדברי ההסבר, "בהינתן כי ההחלטות המובאות לפתחן של ועדות המכרזים הן החלטות שהשיקולים המנחים בהן צריכים להיות שיקולים מקצועיים להבדיל משיקולי מדיניות, ובהינתן כי מדובר בהחלטות בעלות אופי נקודתי-פרטני (כדוגמת זהות הגורם אשר יזכה במכרז זה או אחר) בשונה מהחלטות בעלות אופי עקרוני הנדרשות לצורך וכחלק מגיבוש וקביעת מדיניות הרשות (כדוגמת גיבוש תקציב העירייה שעל בסיסו מתבצעות ההתקשרויות האמורות), אין הצדקה אמיתית לכך שחברי ועדת המכרזים יהיו גורמים נבחרים. הצוות גם המליץ לקבוע כי תפקיד ועדת המכרזים בשלטון המקומי יהיה זהה לזה של ועדת המכרזים בשלטון המרכזי כך שהוועדה תחליט, להבדיל מליתן המלצה גרידא, על כל התקשרויות הרשות. מוצע לאמץ את המלצת הצוות לעניין הרכב ועדת המכרזים ותפקידה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר