משלחת הסטודנטים מגרמניה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
משלחת הסטודנטים מגרמניה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

משלחת מגרמניה חקרה את השפעות הבאוהאוס על חיפה

קבוצה של סטודנטים לאדריכלות מאוניברסיטת באוהאוס בוויימר ביקרה בחיפה וסיירה בשכונות שבהן קיימים מבני באוהאוס. חברי המשלחת ערכו ריאיונות עם דיירים על מנת להתרשם מחוויית המגורים בבתי באוהאוס

פורסם בתאריך: 6.2.18 13:05

קבוצת מחקר המונה 20 סטודנטים לתואר שני באדריכלות, בראשותם של פרופ' איניס ויצמן וד"ר אדריכל מארק אשרייך מאוניברסיטת הבאוהאוס בוויימר שבגרמניה, ביקרה בחיפה במסגרת פרויקט אדריכלי ייחודי אשר מתחקה אחר השפעתה של האדריכלות הבין לאומית המוכרת בשם באוהאוס בחיפה.

חברי המשלחת שהו בחיפה במשך עשרה ימים שבמהלכם הם סיירו בשכונות העיר שבהן קיימים מבנים ציבוריים ופרטיים שנבנו בתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת בסגנון הבאוהאוס, ובהן העיר התחתית, הדר ורכס הכרמל. הקבוצה בחנה את השפעתו של סגנון בנייה זה על חיפה.

 

 

סגנון הבאוהאוס מאופיין במבנים מרובעים אשר לעתים משולבים בהם חלקים עגולים או זוויתיים. מובילי הסגנון שאפו לצמצום ולפונקציונליות במבנים שהם הקימו, במקביל לאסתטיקה המינימליסטית. החוקרים תיעדו את המבנים, ערכו ריאיונות עם דייריהם על מנת להתרשם מחוויית המגורים במבני באוהאוס, ובחנו תוכניות בנייה רלוונטיות שנמצאות בארכיון מינהל ההנדסה של העירייה.

החוקרים התקבלו בעירייה על ידי יו"ר ועדת השימור העירונית, מ"מ ראש העיר חדווה אלמוג, שעמדה על חשיבותו של המחקר, ובסיוריהם התלוו אליהם מנהל המחלקה לשימור מבנים ואתרים בעירייה אדריכל וליד כרכבי, ראש תחום שימור בעירייה עדי רויטנברג ואדריכל העיר לשעבר ד"ר רפאל קרפל, האחראי על קשרי הערים התאומות של חיפה עם גרמניה. חברי המשלחת ביקשו ללמוד על אדריכלות הבאוהאוס בחיפה תוך חיפוש הקשרים למבנים קיימים דומים בארפורט – עיר תאומה של חיפה בגרמניה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר