מטוס של חברת Tus (צילום: דוברות חברת Tus Airways)
מטוס של חברת Tus (צילום: דוברות חברת Tus Airways)

חיפה לא על מפת היעדים של חברת Tus לשנת 2018

שלושה חודשים לאחר הודעתה של חברת התעופה הקפריסאית על הקפאת טיסותיה משדה התעופה בחיפה, פורסמה מפת היעדים שלה והעיר לא כלולה בה. הסיבה: המסלול אינו ארוך דיו

פורסם בתאריך: 8.2.18 13:24

חיפה לא נכללת במפת היעדים של חברת התעופה הקפריסאית Tus Airways לשנת 2018. ב-14 באוקטובר הודיעה החברה לרשות שדות התעופה (רש"ת) על הקפאת טיסותיה משדה התעופה בחיפה עד להודעה חדשה בשל בעיות טכניות בשדה. החברה הביעה אז תקווה כי יימצא פתרון לבעיות, ואנשיה אמרו כי הם מחכים להארכת המסלול של שדה התעופה ב-300 מטר. כעת נראה שהקפאת הטיסות של החברה תימשך עוד זמן רב מכיוון שממפת היעדים שאותה פרסמה Tus בדוכן שהיא הפעילה ביריד התיירות הבין לאומי השנתי בתל אביב עולה שחיפה אינה כלולה בה.

התוכנית הלאומית להארכת שדה התעופה בחיפה (תת"ל 80) אמורה היתה להיות מקודמת כבר בשנת 2017. אורכו של המסלול כיום הוא 1,300 מטר בלבד, והארכתו תאפשר הגדלה משמעותית של מספר הטיסות מהשדה ושל גודל המטוסים שביכולתם להמריא מהשדה ולנחות בו.

"עד שלא יאריכו את המסלול ב-300 מטר כפי שהובטח לא תהיה לנו אפשרות לטוס מחיפה, ולכן לא נקבעו טיסות לשנת 2018", מסבירים בדוברות Tus, "אנחנו מוכנים לחזור לשדה בחיפה כבר מחר בבוקר כי אנחנו מאמינים בחיפה ורוצים לעשות בה פעילות ענפה, אבל כעת זה בלתי אפשרי. הארכת המסלול ב-300 מטר תחולל מהפכה מדהימה בעיר. אנחנו יודעים שנעשים מאמצים לשם כך, כולם פועלים באופן חיובי אבל משהו מעכב את זה. הרי סך הכל מדובר רק ב-300 מטרים ולא בשלושה קילומטרים".

 

 

מדוברות החברה נמסר עוד שמיד לאחר הארכת המסלול תפעיל Tus שמונה טיסות בשבוע מחיפה למדינות מרכז אירופה, ובהן איטליה, בולגריה ורומניה, בארבעה מטוסי סילון הולנדיים חדשים שבכל אחד מהם 80 מקומות ישיבה.

בשנת 2017 הטיסה Tus כ-40,000 נוסעים מחיפה ללרנקה, לקוס, לרודוס, לאתונה ולפאפוס ב-120 טיסות בממוצע בחודש, והיתה החברה היחידה שהפעילה טיסות בין לאומיות מחיפה. "אנחנו חלוצי הטיסות הבין לאומיות מחיפה", מסרה החברה, "40,000 נוסעים הם שיא שלא היה כדוגמתו והתושבים היו מאושרים. אנחנו מקבלים מדי שבוע אלפי פניות בפייסבוק מחיפאים ששואלים מתי נחזיר את הטיסות מחיפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ומי אחראי למחדל

    את התודה על חורבן חיפה תשלחו ללשכת ראש העיר יהב.
    מי שמאפשר להקים את נמל המפרץ מבלי לדרוש מבעוד מועד שהנמל ישלם מיסים ויוכפף לעיריית חיפה
    ומי שמאפשר להקים אותו בלי לדרוש להאריך לצד יבוש הנמל גם יבוש עבור הגדלת המסלולים..
    שלא יתפלא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר