שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון (צילום: דוברות משרד הכלכלה והתעשייה)
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון (צילום: דוברות משרד הכלכלה והתעשייה)

הטבת ענק לקידום פתיחת חברות סטארט אפ בחיפה

רשות החדשנות של משרד הכלכלה מציעה מענק בסך של 25 מיליון שקל לגורם מבצע שיתחייב לקדם יזמות טכנולוגית בחיפה ולהגדיל את מספר חברות הסטארט אפ בעיר

פורסם בתאריך: 18.3.18 14:54

רשות החדשנות של משרד הכלכלה והתעשייה הכריזה היום (ראשון) על הפעלת מסלול הטבה לקידום יזמות טכנולוגית בחיפה. במסגרת המהלך תעניק הרשות מענק בסך של 25 מיליון שקל לגורם מבצע שיתחייב לקדם יזמות טכנולוגית בחיפה ולהגדיל את מספר חברות הסטארט אפ (חברות הזנק) בעיר. הגורם המבצע ייבחר בהליך תחרותי לאחר ששר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון יאשררו את הפעלת מסלול ההטבה ולאחר שהמהלך יאושר גם בוועדת הכספים של הכנסת (המיקוד הגיאוגרפי של הפרויקט מחייב את אישורה של הוועדה).

מימונה של המדינה לפרויקט, באמצעות רשות החדשנות, יוענק לתקופה של ארבע שנים. אל מול תמיכתה של המדינה יתחייב הגורם המבצע להציג מימון משלים בסך של חמישה מיליון שקל לפחות. במסגרת המהלך תינתן עדיפות להקמת חברות סטארט אפ בעיר התחתית.

על נחיצות המהלך נמסר מרשות החדשנות: "האקוסיסטם החיפאי הקיים כיום מכיל כמה אתגרים המביאים לקושי במשיכת חברות ויזמים טכנולוגיים לעיר. ראשית, חברות טכנולוגיות בינוניות וגדולות אשר פעילות בעיר מהוות אבן שואבת לכישרונות בתחום שמעדיפים לפנות אליהן על פני הקמת חברות הזנק חדשות בעצמם. על אף מסה קריטית של תעשיית ההייטק הקיימת בחיפה, רק ארבעה אחוזים מכלל חברות ההזנק בישראל נמצאות בעיר. שנית, היזמים שכן מעוניינים להישאר בחיפה ובאזור הצפון לא זוכים למענה מספק לצרכים כגון אקסלרטורים, האבים, מקורות מימון, קהילה ותרבות יזמית".

 

 

 

על פוטנציאל הצמיחה בתחום אומרת סמנכ"לית רשות החדשנות ומנהלת זירת ההזנק ברשות אניה אלדן, שתוביל את המסלול לצד הגורם המבצע: "בחיפה קיימים יתרונות רבים היוצרים תשתית ראשונית מספקת לטובת היווצרות של אקוסיסטם יזמי. היותה של חיפה מטרופולין רחב ידיים מקנה לה מרחב אורבני אשר חיוני ליזמות. הטכניון ואוניברסיטת חיפה מהווים ספקים של כוח אדם איכותי ומוקד משיכה ליזמים. כל אלה מצטרפים לתשתית קיימת של תעשיית הייטק ולקיומם של בתי חולים מובילים. אנו מקווים שבעזרת מסלול ההטבות החדש נראה גידול במספר האקסלרטורים, ההאבים וחברות ההזנק בעיר. התוכנית תנוהל לצד תוכניות נוספות של רשות החדשנות ותשלים אותן. יש לנו כבר חממה בחיפה, בימים אלו מוקמת מעבדת חדשנות, ואנו תומכים גם בחברות צעירות שיושבות בחממת טאקווין בעיר התחתית".

השר כחלון: "ההייטק הוא קטר הצמיחה של המשק, והשקעה בהייטק במטרופולין חיפה תוביל לפריחת ההייטק באזור הצפון כולו ובעיר חיפה בפרט. חיזוק הקשרים בין המוסדות להשכלה גבוהה, בתי החולים, חברות ההייטק הגדולות שפועלות בעיר והיזמים יביא לשגשוג של חיפה, למקומות תעסוקה בפריון גבוה ולצמיחה מואצת של חברות חדשות וטכנולוגיות מתקדמות".

השר כהן: "זיהינו בעיר חיפה פוטנציאל יזמי רחב שאינו ממומש כיום. מסלול ההטבה הנוכחי יאפשר להגדיל משמעותית את מספר היזמים וחברות ההזנק הפועלות בחיפה, ולייצר בה זירת פעילות כלכלית-חדשנית מתקדמת שתשרת לא רק את תושבי העיר אלא את אזור הצפון כולו".

מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון: "מניסיוננו, נוכחות של מספר גבוה של חברות קטנות ובינוניות מייצרת סביבת אקוסיסטם של יזמות. נוסף על כך, נוכחות של חברות הזנק מאפשרת לעובדים צעירים לצבור ניסיון בתחום, ובאמצעות הפריה הדדית תוכל להיווצר קהילת הייטק מקומית וסביבה יזמית פעילה שימשכו משקיעים וחברות נוספות. אין ספק כי חיזוק האקוסיסטם היזמי בחיפה יהווה אבן שואבת לכלל אזור הצפון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר