התור בכניסה לקונסוליה הרוסית בחיפה (צילום: אלה אהרונוב)
התור בכניסה לקונסוליה הרוסית בחיפה (צילום: אלה אהרונוב)

גם בחיפה יש לפוטין תומכים ומתנגדים

הבחירות לנשיאות רוסיה נערכו היום גם בקונסוליה הרוסית בחיפה. בתור שהשתרך נחלקו הדעות בין תומכי פוטין לבין מתנגדיו. "בלי פוטין אין רוסיה", אמרה אחת המצביעות. "רק לא פוטין", אמרה אחרת

פורסם בתאריך: 18.3.18 19:16

תור ארוך השתרך הבוקר (ראשון) ברחוב הפרסים בחיפה ליד הקונסוליה הרוסית, שנפתחה בשעה 8:00 כדי לאפשר לאזרחי רוסיה להצביע לבחירות לנשיאות שהתקיימו היום. לפי נתונים שפרסמה דוברות שגרירות רוסיה בישראל, בחיפה מתגוררים 40,000 תושבים בעלי דרכון רוסי.

על הנשיאות ברוסיה מתמודדים שמונה נציגים, ובהם הנשיא המכהן ולדימיר פוטין. המתמודדת המפתיעה היא קסניה סובצ'אק – בת 36 ובתו של ראש העיר לשעבר של סנט פטרסבורג.

ילנה, המתגוררת בחיפה ב-20 השנים האחרונות, הקדימה להגיע לקונסוליה. "אני מבקרת ברוסיה לעתים תכופות", היא סיפרה, "בפעם האחרונה הייתי שם בנובמבר 2017. בכל פעם שאני מגיעה לרוסיה אני רואה שינויים משמעותיים, ולכן החלטתי להצביע. ביקשתי להשתחרר מהעבודה כדי להגיע לכאן".

את מתכוונת להצביע לפוטין?

"כמובן. בשנים האחרונות החיים השתנו ברוסיה לטובה".

בוחרת נוספת שעמדה בסמוך התערבה בשיחה ואמרה: "בלי פוטין אין רוסיה. כל שאר המועמדים הם פשוט מצחיקים. אני תמיד מצביעה לפוטין".

 

 

לריסה שמתגוררת בחיפה רואה את הדברים אחרת: "רק לא פוטין. אני אצביע לסובצ'אק. גם היא לא אופציה טובה כל כך, אבל היא הכי סבירה. את כולם אפשר היה למחוק, אבל כבר עמדתי בתור הזה כמעט שעה, אז חבל ללכת עכשיו ולא להצביע".

לינה הביעה דעה מעט יותר מנומקת: "אני אצביע לגרגורי יבלינסקי". יבלינסקי הוא מועמד המפלגה הדמוקרטית המאוחדת יאבלוקו. "הוא אדם ישר והגון, ואני אוהבת את הגישה שלו נגד הדיקטטורה של פוטין", הסבירה לינה, "אני תמיד בעד אלטרנטיבה לפוטין. יבלינסקי הוא אדם חכם ומשכיל, אף פעם לא צועק 'אני' ומתנהג בהיגיון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. א

    למה הם גרים במדינת ישראל מי ביקש מהם להגיעה ל דינה שלנו הם אנטי מדינת ישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר