משתתפי טקס הזיכרון האלטרנטיבי בשנה שעברה
משתתפי טקס הזיכרון האלטרנטיבי בשנה שעברה

מפגש זיכרון אלטרנטיבי: "לפאר את החיים והתקווה"

תנועת לוחמים לשלום תערוך גם השנה מפגש זיכרון יהודי-ערבי תחת הכותרת "אלטר-נרטיב". בשנה שעברה הגיעו לטקס של התנועה יותר מ-100 איש, ולדברי המארגנים "יש צורך ודרישה לאירוע כזה"

פורסם בתאריך: 5.4.18 07:51

תנועת לוחמים לשלום מארגנת השנה בפעם השנייה מפגש זיכרון אלטרנטיבי בעיר התחתית תחת הכותרת "אלטר-נרטיב". התנועה היא גוף משותף יהודי-פלסטיני ארצי, הכולל גם פעילים חיפאים.

בשנה שעברה התקיים הערב במרכז על שם אמיל תומא במושבה הגרמנית, והמארגנים הופתעו ממספר המשתתפים בו  שעלה על 100 איש. השנה יתחיל האירוע בערב יום הזיכרון בשעה 21:00 כדי לאפשר לציבור המשתתפים בטקסים הממלכתיים להגיע. המיקום המדויק של המפגש יפורסם בשבוע הבא.

 

 

ד"ר מירב בן נון ממארגני האירוע: "הערב יעסוק בסיפורים על האובדן ועל הכאב שהתקופה הזו בשנה מעוררת אצל ישראלים ופלסטינים. דווקא בחיפה, שבה יש היסטוריה של חיים משותפים לפני 1948, יש מקום לבחון אם ניתן להתמודד ביחד, להציע נרטיב אחר שכולל הקשבה, הכרה בכאב של שני העמים ויצירה של מקום משותף שמכיל את כל הסיפורים. המפגש יכלול דוברים ודוברות משני העמים וקטעי מוזיקה וקריאה. אנחנו מזהים שיש צורך ודרישה לאירוע כזה".

מה מבדיל את האירוע הזה מטקסי יום זיכרון אלטרנטיביים אחרים?

"זה לא עוד טקס יום זיכרון אלא שיח בין יהודים וערבים. יום הזיכרון לחללי צה"ל מפאר את המלחמה ואת השכול, ומתבקש טקס שמפאר את החיים ואת התקווה. מתוך העבודה המשותפת והניסיון למצוא לאירוע הזה שותפים התגבש משהו שהוא לא טקס אלא שיח".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר