ח"כ אורן חזן בטקס הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום: אלה אהרונוב)
ח"כ אורן חזן בטקס הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום: אלה אהרונוב)

ח"כ אורן חזן: "נמשיך לצעוד למען החיים"

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים ברחבת הבית החם לניצולים של עמותת יד עזר לחבר. בטקס נשאו דברים מנכ"ל העמותה שמעון סבג, ראש העיר חיפה יונה יהב, וחברי הכנסת אורן חזן, ירון מזוז, יצחק בוז'י הרצוג ולאה פדידה

פורסם בתאריך: 12.4.18 18:12

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים היום (חמישי) אחר הצהריים ברחבת הבית החם לניצולים של עמותת יד עזר לחבר. בטקס, לעיני מאות משתתפים, סיפרו את סיפורם האישי שני ניצולים – שלום שטנבר עלה לארץ לאחר שאיבד את כל משפחתו בפולין, ויהודית רוזנצוויג שלאחר המלחמה הגיעה לארץ ועבדה כאחות מיילדת במשך 35 שנה. שלושה ניצולים נוספים מהבית החם הדליקו נר זיכרון.

בטקס נשאו דברים מנכ"ל העמותה שמעון סבג, נשיא העמותה ביל פרידמן, ראש העיר חיפה יונה יהב, סגן השר לאיכות הסביבה ירון מזוז וחברי הכנסת אורן חזן, יצחק בוז'י הרצוג ולאה פדידה.

 

יונה יהב נואם בטקס (צילום: אלה אהרונוב)

יונה יהב נואם בטקס (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

חזן התייחס לסערה בעקבות החוק הפולני, הבטיח שעם ישראל לא ייתן לשכתב את ההיסטוריה ואמר: "נמשיך לצעוד למען החיים. שמענו את הסיפורים ממקור ראשון ולכן החובה שלנו היא להעביר את הסיפורים האלה הלאה כדי שהזיכרון לא יימחק".

הרצוג אמר שאביו חיים הרצוג, קצין בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה ולימים נשיא המדינה, סיפר לו בכל שנה על מראות הזוועה שנגלו בפניו כשהגיע עם יחידתו למחנות ההשמדה: "לא ניתן לתפוס את האסון הנורא שנעשה לעמנו. אנו פוגשים פה עדויות חיות לכך. מי שבנו את ארצנו הם אתם, ניצולי השואה – דור ענק שעלה ארצה. היום הקול המוסרי מצווה עלינו להביט קדימה ולנהוג אחרת. הוא קורא לנו תמיד לזכור את הנספים. רבע מניצולי השואה חיים מתחת לקו העוני. מזל שיש אנשים כמו סבג, אבל האחריות צריכה להיות של המדינה בלבד".

לאחר הטקס התקיים סיור במוזיאון העמותה שנחנך לפני שלושה חודשים.

 

ח"כ יצחק הרצוג בטקס (צילום: אלה אהרונוב)

ח"כ יצחק הרצוג בטקס (צילום: אלה אהרונוב)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר