החניון סגור בפני הציבור (צילום: אבי שמול)
החניון סגור בפני הציבור (צילום: אבי שמול)

כך תקים חניון משלך (בתנאי שאתה עובד עיריית חיפה)

מגרש חנייה מסתורי ששימש אך ורק את עובדי העירייה הפך למגרש חנייה לכלל הציבור, וזאת יממה בלבד לאחר ש”כלבו - חיפה והצפון” ביקש תשובות מהעירייה

פורסם בתאריך: 21.4.18 08:11

הסיפור הבא הוא לא עניין של יום יום, אבל ייתכן שהוא מלמד משהו על הקלות שבה ניתן לקבוע עובדות עקומות. זהו סיפור על קטע מתוך רחוב הרב מרכוס שהפך למגרש חנייה פרטי עבור עובדי עיריית חיפה, אבל הפלא ופלא – יממה לאחר ש”כלבו – חיפה והצפון” הגיש לעירייה בקשה לתגובה נפתח המגרש לרווחת הציבור. אפילו לא תלו עליו את שלט האבירות “תתחדשו!” שבו נוהגת העירייה להתפאר כשהיא מבקשת לספר לציבור כיצד היא נתנה במתנה שירות חדש. על חשבונו כמובן.

מגרש החנייה שנסלל השנה ברחוב הרב מרכוס הוקם בשטח אשר היה כביש, בהמשכו של הכביש המשתפל מבניין מינהל ההנדסה לכיוון וואדי סאליב, בין אגף החינוך של עיריית חיפה לבין רחוב סירקין ובניין ארגון עובדי עיריית חיפה. הרחוב שהועלם הוביל אל מדרגות שמהן ניתן היה לטפס מהוואדי אל חנות מרתף הספר המיתולוגית ואל רחוב שפירא. בראשית השנה הופיעו במקום דחפורים שחיסלו את הרחוב, ובתום העבודות הוקם מגרש חנייה חדש לחלוטין, ובקצהו נקבעו חומה ושרשרת עבה במיוחד.

 

 

הדיירים בבניינים מסביב למגרש מספרים כי מדי פעם הם ראו עובדי עירייה שפתחו את המנעול, הסירו את השרשרת, נכנסו עם רכבם למגרש החנייה, ומיד הקפידו לנעול מאחוריהם את השרשרת. למגרש החנייה הפרטי לא היה שילוט או סימון המעיד על ייעודו, למרות שהאספלט היה חדש ומקומות החנייה נצבעו בדייקנות.

“העובדה שהמגרש מיועד לאנשי ועד העובדים היתה דבר מובן מאליו”, סיפר עובד עירייה, “זה נראה לא טוב. בכל האזור קיימת מצוקת חנייה, ואילו המגרש הזה עמד ריק במשך רוב שעות היממה עם שרשרת ועם מנעול שאינם מאפשרים שימוש בו”.

“כלבו – חיפה והצפון” פנה אל אגף הדוברות בעירייה וביקש להבין כיצד הוקם מגרש חנייה המאפשר חנייה לחברי הוועד בלבד. התשובה היתה מתחמקת, אבל יממה בלבד אחר כך נפתח כאמור המגרש לציבור, והתגובה שהגיעה היתה שאין סיפור מכיוון שהעירייה סללה את המגרש לרווחת הציבור. תתחדשו!

 

החניון פתוח לציבור, יום אחרי

החניון פתוח לציבור, יום אחרי

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. א.א

    לא היה שם כביש אלא מעין חניון עפר מאולתר. מה דהיה חשוב שהוא היה פתוח, אני אישית הייתי מחנה בו די הרבה כשעבדתי באזור (ולא בעירייה). היה ביזיון מה שעשו שם עכשיו עם החניון הפרטי עאלק הזה. שמח לשמוע שעכשיו הוא פתוח לכל

  2. חרוצה

    עוד מעט זה יצבע בכחול לבן אל תדאגו זה עיריית חיפה ובראשם יונה יהב עירייה מושחתת

  3. יוסי

    ליד מגרשי הטניס ברחוב צביה ויצחק הקימו מחסום וכתבו ששטח פרטי. זה שטח ציבורי ולא שייך למגרש הטניס. אולי עובד עירייה דואג לו לחנייה בזמן משחקי כדורגל ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר