חברי הקונגרס היהודי העולמי בעיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)
חברי הקונגרס היהודי העולמי בעיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

70 נציגי הקונגרס היהודי העולמי השתתפו בכנס בחיפה

הכנס עסק בנושא חיפה כמודל לחיים משותפים בין יהודים וערבים. המשתתפים, נציגי המנהיגות הצעירה של הקונגרס הפועלים בתחום הדיפלומטיה הציבורית למען יהדות העולם, הגיעו לחיפה לרגל חגיגות 70 שנה למדינה

פורסם בתאריך: 17.4.18 12:56

כנס בנושא חיפה כמודל לחיים משותפים בין יהודים לערבים התקיים אתמול (שני) באולם מועצת העיר חיפה, והשתתפה בו משלחת של 70 נציגים מהמנהיגות הצעירה של הקונגרס היהודי העולמי.

חברי המשלחת, שהגיעה לחיפה לרגל חגיגות 70 שנה למדינה, הם צעירים בגילאי 45-27 שפועלים בתחום הדיפלומטיה הציבורית למען יהדות העולם ביותר מ-40 מדינות. עם חברי הקבוצה נמנים דיפלומטים, אנשי עסקים, יזמים, עורכי דין, מנהיגים קהילתיים, מומחי מדיה חברתית, אנשי קרנות הון סיכון, כלכלנים ואנשי אקדמיה.

 

 

את הכנס פתחה הרצאתו של פרופ' יוסי בן ארצי מאוניברסיטת חיפה שעסקה בהיסטוריה של העיר ובקשר של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל לחיפה. שופט בית המשפט העליון בדימוס סלים ג'ובראן אמר בכנס כי הוא גאה לחיות בעיר מעורבת שבה מקיימים התושבים חיים משותפים בסובלנות ובכבוד הדדי. "אני גאה בכך שנכדי לומדים בבית הספר הדו לשוני בשתי השפות – עברית וערבית – ולומדים להכיר תרבויות שונות", אמר ג'וברן.

ראש העיר יונה יהב: "החיים המשותפים בחיפה החלו לפני יותר מ-100 שנה ונמשכים ברוח זו מאז ועד היום. את המודל החיפאי יש להציג בכל מקום בעולם כעדות לכך שחיים משותפים בשלום הם אפשריים ושהבסיס שלהם הוא כבוד הדדי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר