בלומה רקוביצקי
בלומה רקוביצקי

בלומה רקוביצקי הלכה לעולמה בגיל 73

שמה של המפיקה והמנחה של תצוגות האופנה, שגילתה את רנא רסלאן ואת מורן אטיאס, עלה בעבר כמועמדת לקבל את אות יקיר העיר בשל העובדה ששמה את חיפה על מפת האופנה ובשל פעילויותיה ההתנדבותיות

פורסם בתאריך: 17.5.18 22:09

אבל כבד ירד הערב (חמישי) על חיפה עם היוודע דבר מותה של בלומה רקוביצקי – מהדמויות המוכרות בעיר – בגיל 73. באמצע שנות ה-80 עזבה רקוביצקי את עבודתה כמזכירה בבית ספר, שינתה כיוון והפכה למפיקה ולמנחה של תצוגות אופנה. שמה נישא בתעשיית האופנה הישראלית, והנחייתה בסגנון חריזה מיוחד הפך לשם דבר ולסימן ההיכר שלה.

בחושיה החדים איתרה רקוביצקי דוגמניות צעירות שקיבלו ממנה את ההזדמנות הראשונה שלהן להיכנס לעולם האופנה ולטופף על המסלול. חלקן התברגו בתעשיית היופי ואף השתתפו בתחרות מלכת היופי, והן חבות לרקוביצקי את הקריירה שלהן.

רקוביצקי נהגה להתפאר כיצד זיהתה את הפוטנציאל של רנא רסלאן – לימים מלכת היופי הערבייה הראשונה של ישראל, או של מורן אטיאס כשזו עוד היתה נערה חיפאית לא מוכרת. בביתה נמצאים אלבומים רבים עם הידיעות עליה שפורסמו בעיתונות ועם תמונות מהאירועים שאותם היא הפיקה והנחתה.

 

 

מאחורי הקלעים של עולם הזוהר עסקה רקוביצקי בצנעה בפעילות התנדבותית בבתי חולים ובארגוני צדקה, והמשיכה בפעילויות אלה גם כשמצבה הבריאותי כבר נתן בה את אותותיו. לא פעם עלה שמה כמי שראויה לקבל את אות יקירת העיר הן בשל העובדה ששמה את חיפה על מפת האופנה והן בשל פעילותה ההתנדבותית.

רקוביצקי הותירה בעל ושני ילדים, בן ובת. על מועד הלווייתה תבוא הודעה.

הסטייליסטית זאזא כהן: "אני המומה. אני מחוברת לבלומה מאז היותי ילדה בת 14. בראשית דרכי היא היתה לי לאם ולמורת דרך, ותמיד ליוותה אותי בדאגה ובאכפתיות. גם לאחר שהיא חלתה היא הקפידה להגיע לאירועים שלי, לפרגן, לתמוך ולעודד. בתחרות נער ונערת השנה האחרונה עשינו לה מחווה על כל השנים שלה בתעשיית האופנה, והיא ממש התרגשה. אני אוהבת אותה מעומק נשמתי. זו אבידה גדולה לעיר".

מעצב השיער איציק כרסנטי: "רקוביצקי היא סמל ומופת לטוב לב, לנתינה אין סופית, לנדבנות, לתרומה לקהילה, לילדיה, לנכדיה, לחבריה ולכל מי שהושיט יד לבקשת עזרה. חיפה איבדה את אחת מהנשים היותר אהובות ויקרות שהכרתי לפני כ-30 שנה, שעזרה לי מאוד במהלך הקריירה שלי והיתה עבורי דמות להערצה. האשה הזו פתחה לי דלתות, את לבה ואת ביתה, ובמהלך השנים פיתחנו חברות עמוקה ואמיצה שהיתה שייכת רק לשנינו. תמיד היו בינינו יחסים של כבוד, כשכל אחד ידע את מקומו בתוך קוביית החברות שהיתה שייכת רק לנו. נכתבו הרבה מכתבים ושירים, והאשה האהובה הזו נקטפה ונעלמה ביום אכזרי".

מלכת היופי לשעבר רנא רסלן: "אני המומה בעקבות הידיעה המרה הזו. היא לקחה אותי לדגמן כשהייתי מלצרית בבית אורן והפכה אותי למלכה. האשה הזו לא היתה נסיכה, היא היתה מלכה, מלאך עלי אדמות. היא אהבה אנשים באשר הם, ולא משנה אם הם יהודים או ערבים. אני חייבת לה הכל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר