גינת הכלבים בשכונת רוממה החדשה (צילום: אבי שמול)
גינת הכלבים בשכונת רוממה החדשה (צילום: אבי שמול)

עיריית חיפה מציגה: החופש לנבוח

בעיריית חיפה דוחים את טענותיהם של תושבים בשכונת רוממה החדשה אשר מתלוננים כי חייהם הפכו לסיוט מאז שהוקמה בשכונה גינה לשחרור כלבים

פורסם בתאריך: 28.4.18 17:54

“אנשים חוזרים אחר הצהריים מהעבודה ואין מנוחה. נביחות הכלבים נמשכות ונמשכות. הן נשמעות היטב בתוך הדירות בעיקר בשעות הלילה, בשבתות ובחגים. מאז הוקמה בלב השכונה גינת כלבים הפכו חיינו לסיוט”. כך טוענים תושבים משכונת רמות בן גוריון (רוממה החדשה) בחיפה שמנסים ללא הצלחה זה שנתיים להביא לביטולה של גינה לשחרור כלבים שהוקמה סמוך לבתיהם. מנגד טוענים בעיריית חיפה כי הגינה הוקמה במיוחד לבקשת בעלי כלבים בשכונה שדרשו את הקמתה במשך תקופה ארוכה, בדומה לאלפי בעלי כלבים נוספים בעיר שנהנים מגינות כאלה בשכונותיהם.

בעירייה טוענים כי הגן בפינת הרחובות הפרחים, מרטין בובר ואורן הוקם לאחר תהליך של שיתוף ציבור ויידוע התושבים, בין השאר באשר למיקומו. “אף אחד לא בדק זאת מולנו”, מציינים התושבים במכתבים רבים ששיגרו לכל הגורמים הרלוונטיים בעירייה, מראש העיר ועד לפיקוח, “הגינה הוקמה במיקום שגורם לרעש בלתי פוסק ברחובות אורן ומרטין בובר. העירייה בחרה בנקודה שהנביחות ממנה נשמעות חזק באופן אשר פוגע בחיינו. אנא, הביאו לביטולה של גינת הכלבים”.

במכתב שעליו חתומות 17 משפחות מספרים הדיירים כי אף אחד לא שאל לדעתם וכי רוב המכתבים שהם שולחים אינן זוכים במענה. “האם בדרך הזו מתחשבת העירייה בצורכיהם של כלל התושבים? באחת מהפעמים הסביר לנו נציג העירייה כי העירייה עדכנה אותנו על המהלך באמצעות פלאייר שנשלח אלינו”, כתבו הדיירים, “אף אחד מאיתנו או מהשכנים שלנו לא ראה פלאייר שכזה. אנו מבקשים להחזיר את השקט לשכונה. אנא, מצאו מקום אחר, מרוחק מבתי מגורים, שאליו יוכלו להגיע בעלי הכלבים ככל שיחפצו. הצענו לכם מקומות חלופיים אחרים ובהם גן דניאל המרוחק מבתי מגורים”.

 

 

במכתב נוסף מציינים דיירים כי “אי אפשר לעמוד בתחנת האוטובוסים בלי לחשוש מהכלבים, להיחשף לנביחות ולהיתקל בצואת כלבים”. הדיירים הציגו בפני “כלבו – חיפה והצפון” יותר מעשרה מכתבי תלונה בשנתיים האחרונות, ולטענתם רובם לא זכו למענה.

בעירייה מסבירים כי לא קל לאתר מקומות הולמים להקמת גינות לשחרור כלבים: “הכלבים מגיעים למקום עם בעליהם כשהם קשורים ברצועה ונמצאים במקום סגור תחת שמירת הבעלים. התקבלו שלוש פניות בבקשה לסגור את הגן, אשר על אחת מהן חתומות 14 משפחות. העירייה בוחנת את פנייתם של התושבים במקביל לביקורות שאותן מקיים השירות הווטרינרי במקום”.

 

גינת הכלבים (צילום: אבי שמול)

גינת הכלבים (צילום: אבי שמול)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני דין

    הדיירים ליד שדה הכלבים יכולים להצטרף לנביחות הכלבים לעיריה ולמרגלית זה לא ממש מזיז הכלבים נובחים והשירה עוברת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר