חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)
חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)

תחנות האכלה לחתולי רחוב יוצבו בשכונות חיפה

התחנות יוצבו בעקבות הצעה לסדר של חברת המועצה שרית גולן שטיינברג, שאושרה לפני יותר משנה. הן אמורות לשפר את איכות חיי החתולים ובמקביל לסייע בהתמודדות עם תופעת חזירי הבר שנהנים מהמזון המפוזר לחתולים

פורסם בתאריך: 2.5.18 18:06

עיריית חיפה תציב תחנות האכלה מסודרות לחתולי רחוב בשכונות העיר, וזאת במסגרת יישום הצעתה לסדר היום של חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג מסיעת מהפך בחיפה.

ההצעה, שאושרה במועצת העיר כבר בחודש מרץ אשתקד, גובשה מתוך ניסיון להתמודד עם תופעת חזירי הבר אשר עולים מהוואדיות אל השכונות, ואחד ממקורות המזון שלהם הוא שאריות המזון שניתן על ידי תושבים לחתולי רחוב.

גולן שטיינברג כתבה בהצעתה: "ברבות מהשכונות מאכילים חתולי רחוב על ידי פיזור מזון במדרכות – דבר המהווה מטרד לשכנים, ומנגד מהווה מוקד לכשעצמו לחזירי הבר המגיעים לשכונות. לכן אני מציעה להקים בשכונות תחנות האכלה לחתולים עם רשתות ועם פתח צר, שיאפשרו להאכיל חתולי רחוב וימנעו מחזירי בר מלהגיע לשכונות".

 

 

בשאילתה שהגישה בשבוע שעבר לראש העיר יונה יהב תהתה גולן שטיינברג "מה קורה עם יישום החלטת מועצת העיר?". תשובתו של יהב הוצגה בישיבת המועצה שנערכה אתמול (שלישי), ולפיה יתקיים בשלב הראשון פיילוט להצבת תחנות האכלה בחלק משכונות העיר, ולאחר מכן יורחב המהלך לשכונות נוספות: "בעקבות החלטת מועצת העיר הוחלט להקים ולפתח תחנות להאכלת חתולי הרחוב. על מנת להימנע ממצבים שבהם תחנות ההאכלה ימשכו את חזירי הבר ואת חיות הבר בכלל, בזכות המזון הטעים והמזין שבהן, הוחלט על תכנון תחנות האכלה שיאפשרו האכלת חתולים בלבד. מצד אחד ישפרו תחנות אלה את רווחת חתולי הרחוב, ומצד שני הן ישפרו את איכות חייהם של התושבים. עם גמר התכנון יופעל פיילוט במוקדי האכלת החתולים הידועים לנו, ובעקבותיו תחל הצבת תחנות אלה ברחבי העיר".

בעקבות תשובתו של ראש העיר אמרה גולן שטיינברג: "אני מברכת על היישום של הצעתי, אך צר לי על כך שהדבר לא נעשה עד כה. יש נחיצות רבה למהלך ואני דורשת שהפיילוט יבוצע בלוחות זמנים מהירים".

 

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: יח"צ)

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר