אפליקציות ווייז
אפליקציות ווייז

מחשבים מסלול מחדש: שת”פ בין WAZE לעיריית חיפה

עיריית חיפה ו-WAZE חתמו על הסכם שותפות שסייע לערים בעולם בהפחתת מספר תאונות דרכים ב-30 אחוז, בצמצום עומסי תנועה ב-18 אחוז ובהגברת השימוש בתחבורה הציבורית ב-15 אחוז

פורסם בתאריך: 2.5.18 08:10

אפליקציית הניווט WAZE חתמה על הסכם שותפות אסטרטגית עם עיריית חיפה. המשמעות: מידע רב על עבודות תחזוקה ברשת הכבישים, על העברות תנועה, על מפגעים, על חסימות ועוד יועבר מראש ובזמן אמיתי מהעירייה לווייז ויחסוך מהנהגים עמידה בפקקי תנועה. הסכם דומה ערכה ווייז עם 600 שותפים אסטרטגיים ברחבי העולם, ובהם רשויות מקומיות, סוכנויות ממשלתיות, ארגונים, עמותות ציבוריות וגופי חילוץ והצלה.

דוגמה ליתרונות המידע המועבר מראש היא אירועים הגורמים לסגירת רחובות לתנועת כלי רכב, כמו למשל אזורי במות השמחה ביום העצמאות. בעבר, כאשר המשטרה או העירייה הציבו מחסומים שמנעו כניסת כלי רכב לקטע כביש, ווייז לא קיבלה על כך מידע והפנתה נהגים לקטעי דרך שנחסמו לנסיעה. דבר דומה אירע לפני כמה שנים בנתיבי איילון, כאשר נהגים הופנו לנסיעה בקטעי דרך שהוצפו במים.

 

 

בווייז מסבירים כי התוכנית שנקראת “Connected Citizens” הושקה לראשונה בשנת 2014 עם עשר ערים שותפות. התוכנית מעניקה לרשויות מקומיות מבט על הפעילות בכבישים ומאפשרת לשותפים להתמודד עם עומסי תנועה ולהבין את מקורם, תוך כדי שיפור תשתיות באמצעות מידע שמתקבל מקהילת הנהגים. באמצעות שיתוף הפעולה הדו כיווני מספקת ווייז לשותפיה מידע זמין לציבור ממשתמשי האפליקציה ומדווחת לרשויות על אירועים ועל האטות ישירות מהמקור – הנהגים עצמם.

מאז השקתה חוללה התוכנית שינויים מרחיקי לכת בדפוסי התנועה בערים רבות ברחבי העולם ואפשרה למאות השותפים למנף טכנולוגיית מובייל מתקדמת כדי לנהל את עומסי הכבישים בצורה יעילה ובטיחותית יותר. בוסטון בארצות הברית צמצמה את עומסי התנועה במחוז סיפורט העמוס ב-18 אחוז, וגנט בבלגיה יישמה תוכנית תחבורה שאפתנית שהביאה לצמצום תאונות הדרכים ב-30 אחוז והגדילה את השימוש בתחבורה ציבורית ב-15 אחוז.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי גם ראש העיר ואנשי הצוות הטכני בעירייה יסתכלו באפליקציה חדשה ויקלו על סבל הנהגים ברחובות הבעייתים והם לא מעטים

  2. יעקב מרגלית, אומן מורשת -" מצגות "70 למדינה "

    יוזמה, הייטק ואינטליגנציה רגשית

    זה שה שם המשחק, מספיק עם "סמוך יהיה בסדר"

    זו zכות הקיום שלנו !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר