תמונת לילה מהמצלמה ברחוב שלומציון המלכה בכרמליה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
תמונת לילה מהמצלמה ברחוב שלומציון המלכה בכרמליה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

עומדים בפקק באיצטדיון? נא להתנהג בהתאם!

יש דברים שרק המצלמה ברחוב שלומציון המלכה בקצה שכונת כרמליה יכולה לראות. למשל פקקים בסיומו של משחק כדורגל והדרכים לשחרר אותם

פורסם בתאריך: 21.5.18 08:03

לעתים אין תחליף לעין אנושית. אמנם יום אחד גם אותה נחליף בבינה מלאכותית ובאלגוריתמים מתוחכמים, אבל בתחומי התחבורה עדיין יש לעבור כברת דרך ארוכה. מהסיבה הזו, העוזרת מספר 1 של מרכז בקרת הרמזורים בחיפה היא מצלמה המוצבת ברחוב שלומציון המלכה בקצה שכונת כרמליה. מצלמה דומה מוצבת באזור מנזר סטלה מאריס ומעניקה תמונת מצב של התנועה בעיר התחתית.

“המצלמה המשקיפה לכיוון המבואות הדרומיים של העיר היא לעתים הדרך היחידה שבה ניתן לראות ברגע אחד את היקף עומסי התנועה או הפקקים באזור”, מסבירה מנהלת מרכז ניהול תנועה מטרופולין חיפה ענת גלעד, “אמנם, מערכת הרמזורים מסתייעת במאות חיישנים וגלאים והמידע זורם כל הזמן בזמן אמיתי, אבל המצלמה הזו מעניקה לנו ברגע אחד תמונה של מצב התנועה אל חופי הים ומהם, לצד איצטדיון הכדורגל העירוני ומרכז הקונגרסים”.

 

תמונת יום מהמצלמה ברחוב שלומציון המלכה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

תמונת יום מהמצלמה ברחוב שלומציון המלכה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

 

 

לדבריה של גלעד, “זה סוג של ‘האח הגדול’, אבל באופן שנותן תמונה רחבה. בסיום של משחק עם קהל רב המצלמה מעניקה לנו חיווי חיוני מאוד. הפקקים באיצטדיון מקרינים מיידית אל צומת מת”ם, אל הכניסה למנהרות הכרמל ואל העיר התחתית”.

גלעד מסבירה כי במרכז הבקרה מעדכנים את הנהגים בכל האמצעים – בין אם מדובר בשידור מידע על גבי המסכים האלקטרוניים באופן נקודתי או בהעברת מידע אל תחנות הרדיו השונות – וכי בעת הצורך עיקר הפעילות היא הארכת משך האור הירוק בנקודות המתאימות. עוד ציינה גלעד כי בעקבות ההצלחה נבדקת האפשרות להתקין מצלמות נוספות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר