הפקק בכניסה לחיפה (צילום: רמי שלוש)
הפקק בכניסה לחיפה (צילום: רמי שלוש)

מחקר יבדוק השפעת אנרגיות חלופיות על הסביבה

המשרד להגנת הסביבה פרסם מכרז שבו הוא מזמין לערוך הצעות מחקר בנושא השלכות סביבתיות של הנעה חלופית של כלי רכב כגון חשמל, גז והנעה היברידית

פורסם בתאריך: 21.5.18 11:32

נמשכת הפעילות המחקרית שיוזם המשרד להגנת הסביבה בנושא זיהום האוויר ברחבי הארץ. במקביל לפרסום המכרז להכנת מחקר אפידמיולוגי לבחינת הקשר בין זיהום אוויר לתחלואה במפרץ חיפה פרסם המשרד מכרז נוסף שבו הוא מזמין הצעות לעריכת מחקר בנושא ההשלכות הסביבתיות של אנרגיה חלופית לנפט לצורך הפעלת כלי רכב.

האנרגיות החלופיות ובהן חשמל, גז והנעה היברידית נחשבות לידידותיות לסביבה, וזאת בניגוד לדלק לסוגיו אשר ידוע כמזהם אוויר (הפעלת רכב בחשמל אינה מזהמת כלל). עם זאת, בהודעתו של המשרד צוין כי עבודת המחקר נחוצה לצורך איסוף "ידע נוסף למשרד במסגרת תוכנית העבודה שלו בתחום היבטי סביבה של תחליפי נפט לתחבורה" וכי "המחקרים המבוצעים במסגרת זאת משמשים בין השאר לגיבוש מדיניות המשרד ולקביעת דרכי פעולה מועדפות בתחום".

 

 

במסמכי המכרז פורטו תחומים שונים שבעניינם יכולים החוקרים להגיש הצעות למחקר, ובהם מדידת זיהום האוויר הנפלט בזמן נסיעת אמת ברכב ממונע בתחליפי נפט והשלכות סביבתיות של מתקני הפקה, עיבוד, אחסון, הולכה וחלוקה של תחליפי נפט לתחבורה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר