ההפגנה של חד"ש במושבה הגרמנית (צילום: רמי שלוש)
ההפגנה של חד"ש במושבה הגרמנית (צילום: רמי שלוש)

ההפגנות חוזרות: שתי הפגנות למען עזה מתוכננות בשישי

תהלוכת מחאה של חד"ש נגד מדיניות ישראל בעזה תצעד מכיכר אונסק"ו במושבה הגרמנית אל רחבת מוזיאון חיפה. לדברי המארגנים, הם קיבלו את אישור המשטרה. הפגנה שנייה תתקיים כעבור שלוש שעות בשדרות בן גוריון

פורסם בתאריך: 29.5.18 14:10

אחרי הפוגה של קצת יותר משבוע מתחדשות ההפגנות בחיפה: מפלגת חד"ש מארגנת ביום שישי פעילות מחאה ותהלוכה נגד מדיניות ישראל בעזה. הפעילות, שאושרה על ידי המשטרה, תתחיל בשעה 17:00 בכיכר אונסק"ו במושבה הגרמנית, סמוך לשער הכניסה התחתון לגנים הבהאיים. בתחילה התכוונו מארגני ההפגנה ליצור שרשרת אנושית לאורך שדרות בן גוריון, אך כוונה זו בוטלה.

במסגרת ההפגנה יוצגו במקום מיצגים המבטאים את המחאה, ובשעה 18:00 תצא תהלוכה מהכיכר לרחוב הגפן, תמשיך לשדרות הציונות, ומשם לרחוב שבתאי לוי עד לרחבת מוזיאון חיפה לאמנות. הפעילות מתוכננת להסתיים בשעה 19:00.

לדברי מזכיר מחוז חיפה של חד"ש ומק"י רג'א זעאתרה, מפקד תחנת חיפה סנ"צ אמיר גולדשטיין הסכים לקבל את בקשת המארגנים לא לערב את יחידות מג"ב, יס"מ והמסתערבים בפעילות, ועל הסדר ישמרו שוטרי תנועה.

 

 

זעאתרה: "קיבלתי אישור מהמשטרה לפעילות. הם דיברו על החזרת האמון. הסברתי להם מהי הדינמיקה שנוצרת ברחוב כאשר מביאים שוטרי יס"מ ומג"ב. זה לא מקובל באף מקום, ובטח שלא בחיפה".

איך זה שחיפה הפכה למוקד של ההפגנות בעד עזה בארץ?

"לעזה ולחיפה יש הרבה דברים במשותף. שתיהן ערי חוף ולחיפה יש מקום חשוב בספרות ובזהות הפלסטינית. חיפה זו עיר שב-100 השנים האחרונות היתה סמל של העירוניות הפלסטינית שנגדעה ב-1948".

למה החלטתם להעביר את ההפגנה משדרות בן גוריון לרחוב הגפן?

"דיברתי עם בעלי עסקים בשדרה והם אמרו לי שכאשר יש שם הפגנה ומסתובבים שוטרי יס"מ ופעילי ימין שתוקפים אנשים, זו לא אווירה טובה לעסקים. הציבור לא מגיע ויום העסקים הולך לאיבוד. בשדרות בן גוריון עובדים בערך כ-1,000 איש ולא רצינו שהם ייפגעו. מספיק שהסוחרים במושבה הגרמנית ובוואדי סובלים מחרם כלכלי, לא רצינו להוסיף עוד".

ביום שישי בשעה 21:00 תתקיים גם הפגנת מחאה נוספת של קבוצת חראכ חיפה בשדרות בן גוריון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הפגנת התקווה

    אני קורא לכל הישראלים להגיע להפגנה בחיפה עם דגלי ישראל וללא התלהמות ובשקט לשיר ללא הפסקה את התקווה. הערבים ותומכי חדש יבינו לבד את המסר. תפיצו בכל הדרכים, פייסבוק, ווטאסאפ. הפגנת התקווה

  2. ספתא זפתא

    מי שיורה על המדינה שלנו הוא אויב רצחני. מי שמפגין למען האויב הזה בתוך המדינה שלנו..הוא גייס חמישי ובוגד
    צריך לטפל בו כמו שמטפלים בכל העולם בבוגדים.
    אחרת זה לא ייגמר.

  3. אלירן הכורדי

    כוס אמא שלכם ערבים מזדיינים יבני שרמוטות צריך לדקור אותכם כולל הבדואים הדרוזים כולכם אוייבים של ישראל ימניאקים כוס אמקום ערס יבוא היום שלכם יזונות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר