רכב לימוד נהיגה (צילום: עופר וקנין)
רכב לימוד נהיגה (צילום: עופר וקנין)

מורי הנהיגה בחיפה: "לא נצא לטסטים מהאתר החדש"

המורים קובלים על כך שחברת מילגם שזכתה במכרז לעריכת הטסטים מתעקשת שהם ייצאו מקרית אליעזר הבעייתית והעמוסה. "לא ניתן לתלמידים שלנו לעשות את הטסט ממקום שבו אין סיכוי שיעברו אותו", אומר אחד מהמורים

פורסם בתאריך: 30.5.18 08:01

מורי הנהיגה בחיפה מוחים על כוונתה של חברת מילגם להתחיל ולסיים את הטסטים ליד תחנת הדלק סונול בצומת דולפין, בטענה שמשמעות היציאה משם היא כישלון מובטח בטסט. המורים אומרים שהמקום הוא עמוס ביותר מבחינת תנועה ושההשתלבות בה תהיה קשה מאוד לתלמידים.

במסגרת הפרטת מבחני הנהיגה שיזם משרד הרישוי זכתה חברת מילגם בדצמבר 2017 במכרז להקמה ולתפעול של מערך הטסטים בצפון. התאריך המשוער לתחילת הטסטים המופעלים על ידי מילגם הוא חודש יולי. לפני כשבועיים הפיצה החברה מסמך שבו מצוין שהמקום שנבחר להתחיל בו את הטסטים הוא ליד תחנת הדלק בצומת דולפין.

מורי הנהיגה, שקיוו כי אחרי שנים שבהם הם נאלצו לצאת לטסטים מרחוב תל אביב בקרית אליהו יחול שיפור בתנאי הטסט, נזעקו והחלו לפעול נגד היוזמה. מורים מבית הספר אופק נפגשו עם נציגי מילגם והדגימו את הבעייתיות תוך כדי נהיגה. אתמול (שלישי) שלחה התארגנות מנהלי בתי הספר לנהיגה בחיפה מכתב לשר התחבורה, למבקר המדינה ולראש אגף הרישוי שבו הם מפרטים מדוע הם מתנגדים להתחלת הטסטים במקום המוצע.

"חברת מילגם מתעקשת, בגיבוי משרד התחבורה, למקם את אתר היציאה בקרית אליעזר – מגבלה שלא קיימת בשום עיר אחרת, שם נבחנות חלופות בשכונות שונות לפי התאמתן לצורך", כתבו המורים, "בעצם זוהי הנצחה של העיוות ההיסטורי של מיקום אתר היציאה לטסטים בחיפה, ואף גרוע מהקיים היום". במכתב קובלים המורים על כך שלא התייעצו בהם כלל בבחירת האתר.

 

האתר המוצע ליציאה לטסטים (צילום: אלה אהרונוב)

האתר המוצע ליציאה לטסטים (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

דודי יגן, מורה לנהיגה בחיפה: "אני מייצג את כל המורים לנהיגה בחיפה ומודיע בזאת שלא נצא לטסטים מהמקום הזה, שאינו ראוי לשמש מקום יציאה לטסטים. לא ניתן לתלמידים שלנו לעשות את הטסט ממקום שבו אין סיכוי שהם יעברו אותו. היציאה מתחנת הדלק היא מסובכת מאוד, יש שם כל הזמן משאיות משתלבות, וגם עומס תנועה בגלל הדרך המובילה לבית חולים רמב"ם. זה לא מקובל עלינו. כל עוד זה המקום שנקבע לא יתקיימו טסטים".

מחברת מילגם נמסר בתגובה: "מילגם, כגוף עסקי, כפופה למשרד התחבורה, ולכן יש לפנות אליו בנושא מכיוון שמשרד התחבורה אישר את המקום".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בתי הספר והמורים אינם מכריעים או משפיעים על מיקום היציאה לבחינה. אתרי היציאה לבחינה נבחנים על ידי גורמי מקצוע מתוך אגף הרישוי במשרד התחבורה לפי כללים ואמות מידה מחמירים וקפדניים. לא אחת בחודש האחרון פסלנו אתר יציאה על רקע של קושי ביציאה למבחן. מדובר באתר שסברנו מקצועית שמתקיימים בו תנאים ראויים ליציאה לבחינה, לקיומה ולחזרה ממנה".

היום בערב תתקיים בבית נגלר בקרית חיים אסיפת חירום של מורי נהיגה בעקבות המצב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. קובי

    הם צודקים.. גם לנהגים ותיקים מאוד קשה להשתלב שם בתנועה.. רק אם נוסעים לבת גלים אפשר להשתלב.. אחרת אין סיכוי

  2. ג'יימס בן סדון

    ומורי הנהיגה אינם גורם מקצועי???? הם אומנם לא מועסקים ע"י משרד התחבורה, אך יש בהחלט מקום להתחשב בדעתם המקצועית.
    מציע בחום לגורמים המקצועיים במשרד התחבורה לשבת עם נציגי מורי הנהיגה בחיפה, שנושא זה נוגע בלב עשייתם, ולהגיע להסכמות שמהם יוכלו להנות כל הנוגעים בדבר ובעיקר התלמידים…

  3. עידו

    שטויות. נהג שמתקשה ביציאה בטוחה מהתחנה המדוברת לא צריך להחזיק ברשיון נהיגה.
    מחפשים לעשות חיים קלים בשביל שיעברו טסט ואח"כ יסכנו את כולנו כשיינהגו ללא מורה, העיקר לעבור את הטסט
    כך לא מלמדים נהיגה והאשמה קודם לכן טמונה במורים.
    רמה נמוכה מאוד

  4. גיא

    אתרי היציאה לבחינה נבחנים על ידי גורמי מקצוע מתוך אגף הרישוי במשרד התחבורה לפי כללים ואמות מידה מחמירים וקפדניים…..גורמי מקצוע מתןך אגף הרישוי….. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  5. רלי נורמנד

    מה רע ליסוע לבת גלים זה קל ונוח לתלמידים כדאי לצאת מהחנייה למחסום הרכבת וכך ניתן לנהוריד מתח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר