ברז מים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
ברז מים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

אלפים קיבלו דרישות לתשלום חובות ישנים למי כרמל

תושבים רבים הופתעו לקבל בדואר דרישות לתשלום חובות ישנים שלא היו מודעים להם, חלקם לאחר שעזבו דירות וערכו בהן גמר חשבון. עו"ד רעות כהן שקיבלה גם היא דרישת תשלום: "הדרישה מנוגדת להוראות היועץ המשפטי לממשלה"

פורסם בתאריך: 31.5.18 17:50

אלפי צרכנים של התאגיד העירוני מי כרמל קיבלו לאחרונה הודעת על יתרות חוב שצברו לפני שנים. מדובר בחובות של עשרות עד מאות שקלים שצברו בינתיים ריבית והצמדה. בהודעות צוין שהחוב הוא לפירעון מיידי וכי אי סילוקו יגרור פעולות אכיפה וגבייה לפי הדין.

אחת מאותם הצרכנים, עו"ד רעות כהן, שקיבלה הודעת חוב כזו פתחה קבוצות פייסבוק תחת השם "גביית חובות ישנים של מי כרמל", ובה חברים כיום 328 חברים. בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" היא מתייחסת לסוגיה: "לפני כמה ימים קיבלתי שתי דרישות תשלום על צריכת מים בדירות ישנות כשגרתי בחיפה ועל הדרישה היה כתוב שהחוב הוא משנת 2014. מכיוון שבשנה זו כלל לא הייתי בארץ זה נראה לי מוזר. העליתי סטטוס בפייסבוק, ומהתגובות שקיבלתי הבנתי שאני לא לבד".

מה בעצם הבעיה?

"יש כאן סיפור שחוזר על עצמו. הרבה אנשים טוענים שהם עשו גמר חשבון כשהם עזבו את הדירות שלהם בחיפה. הם היו בטוחים שהם שילמו את כל חובותיהם, ולפני כמה ימים נשלחה אליהם דרישת תשלום בפעם הראשונה לכתובת שבה הם רשומים במרשם האוכלוסין. כשהתקשרתי למי כרמל כדי לברר נאמר לי שהחוב הוא על חודש משנת 2011 ועל חודש משנת 2013".

כהן היא עורכת דין אשר עוסקת בנושאים חברתיים ובקיאה בתחום של גביית חובות. "אמרתי להם שלגבי שנת 2011 חלה התיישנות", היא אומרת, "ומלבד זאת יש הנחיות שהוציא היועץ המשפטי לממשלה שקובעות כי בעניין של חובות לתאגידי מים ולרשויות מקומיות יש לפעול מהר כדי לגבות אותם. אי אפשר פתאום להתעורר אחרי חמש או שש או שבע שנים. לפי ההנחיה, זמן סביר לגבייה הוא שלוש שנים. לכן יכול להיות שאי אפשר בכלל לגבות חובות כאלה".

 

 

דובר מי כרמל אייל פרדיס מסר בתגובה: "תאגיד המים פועל במסגרת סמכותו לגביית חובות בגין צריכת מים וביוב. התאגיד אינו רשאי למחוק חובות אלא לאחר שמוצו הליכי הגבייה לגביהם. כל טענה של צרכן שלא שילם את חובותיו בגין המים והביוב שנצרכו על ידו תיבחן לגופה, וכמו כן ייבחנו הנסיבות ואם ייקבע שנגרם לצרכן נזק הקשור לתקופה ממועד יצירת החוב. לרשות הצרכנים עומדים כלל ערוצי השירות לבדיקה ולמתן מענה לפנייתם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    חיפה עיר ללא הפסקה בשביל לגור בחיפה העירייה צריכה לשלם לי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני קיבלתי הודעת חוב על תקופה שהדירה כבר לא היתה בבעלותי. כבר שבוע אני מתקשר למי כרמל(עיריה?!) מבטיחים שיחזרו ואף אחד לא חוזר. שרות מזעזע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר