תאורה בשביל מחבר בין רחובות (צילום: אורן זיו)
תאורה בשביל מחבר בין רחובות (צילום: אורן זיו)

העירייה בודקת מעבר לתאורה סולארית ברחובות

בהודעה שפרסמה עיריית חיפה היא מבקשת מידע מגופים שיכולים לסייע בקידום הפרויקט. הכוונה היא לעבור לתאורה סולרית בגרמי מדרגות, בשבילים המחברים בין רחובות, בגני משחקים ובשילוט רחוב ותחנות אוטובוס

פורסם בתאריך: 4.6.18 08:13

עיריית חיפה פרסמה הודעה שלפיה היא מבקשת לקבל מידע שיסייע לה לקדם פרויקט להזנת תאורת רחוב ושילוט עירוני בחשמל סולארי. אנרגיה סולארית נחשבת לאנרגיה ירוקה המהווה חלופה לחשמל המיוצר בתחנות כוח מזהמות אוויר.

בהודעתה של העירייה צוין כי היא מתכוונת לבחון אפשרות לשימוש בחשמל אשר מופק מלוח סולארי להזנת חשמל לשילוט ולתאורה, ולכן היא מבקשת לקבל מידע ביחס לציוד ולטכנולוגיה המצויים בידי גורמים מהסקטור הפרטי לשם בחינת היכולת למימוש הפרויקט ברחבי חיפה, לרבות היכולת לאספקה, להתקנה ולתחזוקה. גורמים שיש ברשותם יכולת טכנולוגית מסוג זה הוזמנו להשיב לפניית העירייה.

 

 

מנהל מחלקת תאורה, חשמל ואנרגיה באגף לשיפור פני העיר בעירייה דורון יעקובי מסר כי המידע שמבקשת העירייה לקבל הוא באשר להיתכנות הזנת חשמל סולארי לצורך תאורה בארבעה סוגי מוקדים – גרמי מדרגות ושבילים המחברים בין רחובות, גני משחקים, שילוט רחוב ותחנות אוטובוס. לדבריו, ההזנה בחשמל סולארי תחליף אנרגיית חשמל רגילה בשלטי הרחובות ובגני המשחקים, ואילו בתחנות האוטובוס ובצירי גרמי המדרגות והשבילים לא מדובר בשינוי סוג אנרגיית חשמל, מכיוון שבשני מוקדים אלה לא קיימת תאורה כיום (בחלק מהצירים היתה תאורת חשמל רגילה שניזוקה).

נוסף על מעבר לאנרגיה ירוקה מדגיש יעקובי שני יתרונות משמעותיים של הזנת חשמל סולארית. היתרון הראשון הוא בטיחותי לנוכח העובדה שמתח החשמל הסולארי הוא נמוך, והיתרון השני הוא תפעולי ותכליתו היא הימנעות מפתיחת כבישים ומדרכות לצורך התקנת תשתיות חשמל רגילות במקומות שבהם הן לא קיימות כיום. יעקובי הוסיף כי בשלב זה לא נבחן מעבר לחשמל סולארי ברחובות העיר עצמם, מכיוון ש"למהלך כזה אין היתכנות טכנית-כלכלית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני דין

    התאורה ברחובות חייבת להיות רכה ומרדימה כדי שלא לגרום לתושבים נדודי שינה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק לגמרי. תאורת הלד הבוהקת שנפרסה לאחרונה ברבות מערי הארץ גורמת נזקים בריאותיים משמעותיים לפי מחקרי פרופ' אברהם חיים מאונ' חיפה, פרופ' נוגה קרונפלד-שור מאונ' תל אביב, ועוד. כדאי להקשיב להם ולהקדים 'נשמע' ל'נעשה'! יום הוא יום ולילה – לילה. היפוכם יביא רק נזק לבריאות החי והצומח. הלוואי שנשכיל להיות עדינים ומתחשבים כלפי הטבע – שהוא מצע חיינו האחד והיחיד. אין לנו פלנטה מס' 2.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר