משלוחים חיים (צילום: "60 דקות אוסטרליה")
משלוחים חיים (צילום: "60 דקות אוסטרליה")

מחר: צעדת מחאה נגד המשלוחים החיים

ארגוני זכויות בעלי חיים יקיימו צעדה במרכז הכרמל לרגל היום הבין לאומי נגד המשלוחים החיים אשר מצוין בכ-30 מדינות ברחבי העולם. "אין דרך להעביר בעלי חיים בים בלי להתעלל בהם", אומרים הפעילים

פורסם בתאריך: 9.6.18 19:58

פעילי העמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות יקיימו מחר (ראשון) צעדה נגד המשלוחים החיים של בעלי חיים לארץ. הצעדה תתקיים לרגל היום הבין לאומי נגד המשלוחים החיים שיצוין בכ-30 מדינות ברחבי העולם, ובהן ארצות הברית, קנדה, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה וטורקיה. הצועדים יתאספו בשדרות הנשיא במרכז הכרמל, מחוץ לגן האם, בשעה 18:30.

בחודש אפריל נחשפו צילומים נדירים של התוכנית "60 דקות אוסטרליה" המתעדים את התנאים הקשים באוניות המשלוחים החיים מאוסטרליה למזרח התיכון. בצילומים נראו בעלי החיים מכוסים בהפרשות וסובלים מחום, ועובדים על סיפון האוניות משליכים גופות של כבשים לים. "אין דרך להעביר בעלי חיים על פני ימים ואוקיינוסים בלי להתעלל בהם", אומרים באנונימוס, "התופת הזו חייבת להיגמר. כמדיניות, המסקנה המתבקשת היא קודם כל להפסיק את המשלוחים החיים. זה צער בעלי חיים, זה מנוגד לחוק וזה כתם על ישראל".

 

 

הסיבה לייבוא הבשר המסיבי במשלוחים חיים היא בעיקר המכס הגבוה על בשר המיובא מבתי מטבחיים בחו"ל. הצעת חוק שמוביל ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מבקשת לקבוע מכסות מוגבלות לייבוא עגלים וכבשים במשלוחים חיים. לפי ההצעה, בשנת 2019 לא תעלה המכסה על 75 אחוז ממספר בעלי החיים שיובאו ב-2017, ובשנתיים שלאחריה היא תצטמצם בשיעור ניכר.

לאחרונה פורסם גילוי דעת רבני שאליו הצטרפו 60 רבנים, ובהם שלושה חתני פרס ישראל – הרב פרופ' דניאל שפרבר, הרב פרופ' אברהם שטיינברג והרב אלי סדן – שבו נאמר: "אין זו דרכה של תורה ואין זה מן המוסר האנושי להתיר צער בעלי חיים קשה כל כך".

 

משלוחים חיים (צילום: "60 דקות אוסטרליה")

משלוחים חיים (צילום: "60 דקות אוסטרליה")

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר