השר צחי הנגבי והליכודניקים החדשים בסינקופה (צילום: איתי בר יוסף)
השר צחי הנגבי והליכודניקים החדשים בסינקופה (צילום: איתי בר יוסף)

הנגבי: "לא ניתן לאמץ בליכוד כללים בולשביקיים"

במפגש שערכו כ-70 חברי תנועת הליכודניקים החדשים עם השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי עלה נושא העתירה שהגישו הנגבי וח"כ יהודה גליק בדרישה להחזיר לשורות המפלגה את אלה שחברותם נשללה

פורסם בתאריך: 11.6.18 17:12

כ-70 חברי תנועת הליכודניקים החדשים התכנסו אתמול (ראשון) בפאב הסינקופה בעיר התחתית למפגש עם השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי. המפגש עסק בדמוקרטיה, בבתי המשפט בישראל, בשיטת הממשל, בפוליטיקה פנים תנועתית, באתגרים העומדים בפני הליכוד כמפלגת שלטון ובנושאים הקשורים לליכודניקים החדשים.

באוגוסט 2017 עתרו פעילי הליכוד לבית הדין של המפלגה נגד הליכודניקים החדשים בעקבות התנגדותם לכנס תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו. הפעילים דרשו לפסול את חברותם במפלגה בטענה שהם אינם מזדהים עם ערכיה ומנסים להשתלט על הליכוד בצורה עוינת. הנגבי הביע את תמיכתו בליכודניקים החדשים, ובדצמבר 2017 הוא עתר ביחד עם ח"כ יהודה גליק, עם פעילי ליכוד ועם הליכודניקים החדשים לבית הדין של הליכוד בדרישה להחזיר לשורות המפלגה את אלה שחברותם בליכוד נשללה ולהשלים את תהליכי הקליטה של אלה שחברותם עוכבה.

במפגש התייחס הנגבי לעתירה זו ואמר: "כשהעתירה שלנו תתקבל בבית הדין או בהליך חיצוני תהיה לכך משמעות דרמתית במפלגה. המתנגדים יהיו בשוק ויבינו שלא ניתן לאמץ בליכוד כללים בולשביקיים. אין שום דרך לא לקבל את העתירה. מפלגה לא יכולה למנוע מאלפי צעירים, שמזדהים עם דרכה ורוצים לחזק אותה אבל גם להשפיע עליה, להיות חברים בה".

 

 

בעניין פסקת ההתגברות אמר הנגבי: "המשמעות של פסקת ההתגברות בנוסח שמאפשר לבטל פסיקה של בג"ץ ברוב רגיל היא ביטול הדמוקרטיה בישראל. אפשר לקדם את החוק הזה רק תוך ביסוסו על איזונים נוספים".

במהלך חודש יוני מקיימים הליכודניקים החדשים מפגשי מתפקדים בהשתתפותם של שרים וחברי כנסת מהמפלגה לקראת הצבעה עתידית בפריימריז של הליכוד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחת שיודעת

    הייתי במפגש הזה, שהיו בו 30-40 איש לכל היותר…
    הסוגייה היותר חמורה פה לעניות דעתי היא שאין לליכודניקים החדשים סדר יום מוגדר. אין הסכמה לגבי "לאן רוצים לביא את הליכוד".
    עוד בוחרים צעירים בליכוד זה אולי עוד כוח לפוליטיקאים דוגמת הנגבי שזיהו את הפוטנציאל בלקבל קולות נוספים בפריימריז מבלי להבטיח להם דבר! ("הרי בסופו של דבר נהיה כפופים לשותפים הקואליציונים שלנו", לדבריו)

  2. יניב טוירמן

    שלום ל"אחת שיודעת". גם אני הייתי במפגש הזה, ואפילו עניתי על שאלות הקהל כאחד מחברי המטה שהשתתפו בפאנל אחרי השר הנגבי. הטענה שאין ללכידוניקים החדשים סדר יום מוגדר מפתיע אותי מאוד, ולא ברור על מה היא מתבססת.
    יש לנו אג'נדה מסודרת שכתובה באופן ברור באתר האינטרנט שלנו. את האג'נדה הזו אנחנו פורטים לעמדות, בנושאים ספצייפיים ואקטואלים, שאנחנו מביעים חדשות לבקרים בעמוד הפייסבוק שלנו, אשר פתוח לכל מי שמעוניין לצפות בו.
    בכל מקרה, אם יש לך שאלה בנושא נקודתי, את מוזמנת להפנות אותה אלינו במגוון הגדול מאוד של דרכי ההתקשרות איתנו (פייסבוק, טוויטר) או להגיע לאחד המפגשים הקרובים בב"ש או בהרצליה, ולהפנות אותן ישירות לחברי הפאנל.
    לגבי הטענה שההתפקדות שלנו נותנת עוד כוח לפוליטיקאים כאלה ואחרים – חשוב לי להבהיר שהנגבי תמך בנו ללא כל התחייבות מצידנו, ומבלי שדרש דבר. לא סיכמנו איתו מראש שנתמוך בו, והוא אף לא ביקש זאת.
    לגבי נושא המשמעת הקואליציונית – גם על כך נשאלנו בכנס. מדובר בכלי חשוב וקריטי לניהול של המדינה, אך בהחלט יש מקרים שאנחנו לא נפעל בהתאם למשמעת הקואליציונית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר