אנטנה סלולרית (צילום: עופר וקנין)
אנטנה סלולרית (צילום: עופר וקנין)

"התקנות החדשות של האנטנות הסלולריות – בעייתיות"

דיון בתקנות שקבעה הכנסת ומאפשרות הצבת אנטנות סלולריות בלי היתר בנייה יתקיים בוועדה לאיכות הסביבה של עיריית חיפה. מ"מ יו"ר הוועדה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "לא נותנים לנבחרי הציבור להגיב לבקשות להיתרים"

פורסם בתאריך: 26.6.18 15:54

הוועדה לאיכות סביבה ולקיימות של עיריית חיפה תקיים היום (שלישי) דיון בתקנות החדשות אשר מאפשרות לחברות הסלולריות להקים אנטנות סלולריות בהליך מהיר ללא היתר בנייה.

ב-8 במאי אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תקנות חדשות שלפיהן במשך שנה תוכל כל חברה סלולרית להקים עד עשר אנטנות סלולריות קטנות, מהסוג המותקן בדרך כלל על גגות בניינים, בהליך תכנוני מהיר אשר מקנה פטור מהחובה לקבל היתר בנייה.

התקנות שיזם משרד האוצר מגבילות לשבע את מספר האנטנות שניתן יהיה להקים על אותו הגג, אך ההגבלה לא תחול על גגות ששטחם עולה על 500 מ"ר. לפי התקנות, בקשה להקמת אנטנה תוגש למהנדס העיר, שעליו יוטל לבדוק אותה ולתת את תשובתו תוך 30 יום. על החלטתו של מהנדס העיר ניתן יהיה לערער תוך 15 יום ממועד קבלתה, והליך הערעור יסתיים תוך 40 יום.

 

 

המערכת העירונית מנסה להתמודד עם ההשלכות של התקנות החדשות, ובמסגרת זאת זומן הדיון היום בוועדה לאיכות הסביבה וקיימות. לפי סדר היום של הישיבה צפוי דיון בנושא התקנות החדשות והסוגיות העולות מהן.

מ"מ יו"ר הוועדה, חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג, אמרה לקראת הדיון: "התקנות החדשות הן בעייתיות ויש להן השפעה על המרחב הציבורי ועל המרחב הפרטי של התושבים, כאשר לא נותנים לנבחרי הציבור ברשות המקומית להגיב לבקשות להיתרים. לכן בישיבה נעשה הכנה להתמודדות עם התקנות החדשות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמיר - ללא קרינה בשבילך

    התקנות החדשות מסכנות את הציבור ואת הדיירים בסביבת האנטנות.
    מתקני גישה הן אנטנות סלולריות מקוצרות המוחבאות בתוך קופסה.
    חברות הסלולרי קיבלו פרס על רמיסת זכויות הציבור.
    המתקנים יוצרים רמות גבוהות של קרינה לכל השכנים שנמצאים בקו ראיה ובמקרה של השכנים הסמוכים לאנטנה גם אם אין קו ראיה.
    כל תקני הקרינה שאמורים להגן על בריאות הציבור לא לוקחים בחשבון נזק ביולוגי או בריאותי ארוך טווח. למעשה הם מגנים על חברות הסלולר ולא על הציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר