מכונית של Car2go (צילום: חברת Car2go)
מכונית של Car2go (צילום: חברת Car2go)

סביון: “אפעל להפסקת המימון של פרויקט Car2Go”

המתמודד על ראשות העיר חיפה ישראל סביון טוען כי מיזם Car2Go מוסיף מכוניות לפקקים ותופס מאות מקומות חניה. השבוע הודיעה עיריית פריז על הפסקה מיידית של מימון פרויקט דומה

פורסם בתאריך: 4.7.18 10:05

“עיריית חיפה צריכה להפסיק את מימונו של פרויקט Car2Go מכספי משלמי הארנונה”, אומר ישראל סביון המתמודד על ראשות העיר, “אין לכך כל הצדקה כלכלית ואפעל להפסקת מימונו. אפשר לבטל את הפרויקט כולו, ובכך לשחרר מאות מקומות חנייה באזורי הביקוש ולהחזירם לציבור”.

סביון אמר את הדברים בחוג בית בעקבות ההחלטה המפתיעה של עיריית פריז לבטל את המימון שלה לפרויקט דומה. ההחלטה צפויה לצאת אל הפועל בסוף החודש ולהביא למעשה לסיומו של הפרויקט. מיזם הרכב השיתופי אוטו ליב בפריז נחשב לחלוץ של מיזמי שיתוף המכוניות בעולם. המיזם יפסיק כאמור לפעול בעקבות סירובן של הרשויות המקומיות השייכות למטרופולין פריז להמשיך ולסבסד אותו, לאחר שהפסדיו הגיעו ל־223 מיליון יורו. לפני כחודש הודיעה חברת Car2Go כי היא תפסיק את פעילותה בטורונטו, קנדה, בשל חוסר רצון של העירייה להמשיך את הקצאת החניות המיוחדות לחברה.

 

 

לדבריו של סביון, המודל של Car2Go אינו מתאים לחיפה. “למרות שמדובר ב־100 מכוניות בלבד, הן תופסות 300 מקומות חניה מבוקשים בכל רגע נתון. אם הן חונות במקומות אחרים שאינם המקומות הייעודיים להן הן תופסות אפילו יותר מקומות חניה. כמו כן, לשירות של Car2Go יש היתכנות כלכלית רק באזורים צפופים שבהם יש כבר עכשיו תחליפים רבים שאנחנו מעוניינים להגביר את השימוש בהם – אוטובוסים, כרמלית ומוניות. השימוש בשירות של Car2Go בעיר כמו חיפה בא במקום שימוש בכלי התחבורה הציבורית, ובכך הוא לא גורע מכוניות אלא רק מוסיף מכוניות לפקקים”.

סביון טוען כי ההשוואה למוניות, שגם הן שירות הסעה אישית, היא חסרת משמעות מכיוון שהן כמעט לא תופסות מקומות חניה שכן רובן נוסעות 24 שעות ביממה על ידי נהגים שונים: “אמנם המוניות יקרות בכ־25 אחוז מהתשלום על המכוניות של Car2Go, אך עם החשיפה של הפסדי הצי השיתופי בפריז מתברר שלמחיר הנמוך לכאורה של המכונית השיתופית יש עלות גבוהה למעשה, אשר ממומנת בכסף ציבורי. כך יוצא שהעירייה מממנת ותומכת בכסף ציבורי במיזם שמשרת רק חלק קטן מהאוכלוסייה”.

לדבריו של סביון קיימים פתרונות מוצלחים יותר להפחתת העומס בכבישים, ובהם הגברת תדירות האוטובוסים, יצירת קווי שירות חדשים ומהירים, סלילת תשתית תת קרקעית באמצעות הרחבתה של הכרמלית לקווים נוספים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. רועי

    אני לא אצביע לסביון רק בגלל אמירות כאלו שהן מנותקות ופרובניציאליות

  2. חיפאי

    אין לו מושג. המימון מגיע מהמשרד להגנת הסביבה וקק"ל. פרויקט ירוק ומתקדם. בכל מקרה צריך להוסיף קווי תחבורה ציבורית.

  3. משה

    הייתי צריך להגיע לבית חולים בני ציון החניות הירוקות ריקות ואסור להחנות בזיון סביון צודק

  4. קרייתי

    בנאדם קצת הזוי שוין..בכל מיקרה הייתי מציע להרחיב את הכרמלית לכל חיפה( עד כמה שאפשר כמובן) זה יפתור הרבה בעיות של עומס וצפיפות בכבישים !! במקום רכבל היה אפשר לעשות כרמלית לטכניון/אוניברסיטה!! הרבה יותר יעיל מרכבל !

  5. כרמלי

    אני לא מאמין שאני כותב את זה, אבל אני מסכים עם סביון. סוף סוף פעם אחת הוא אומר משהו נכון ולא מתייצב לצד בעלי ההון שעושקים את הציבור. המיזם הזה הוא בזבזני בכל היבט – כספי ציבור, חניות, שטח כביש וכסף פרטי (הכסף שהציבור צריך לשלם). יותר זול להזמין מונית, יותר חכם להשקיע בתחבורה ציבורית נקיה, יעילה וזמינה.

  6. א.ג

    מי שמסכים איתו הוא בנאדם אנוכי. סביון מנותק מהמציאות פה וגם ככה אין לו סיכוי להיבחר. למה כשאתם חושבים על הפרויקט הזה, כל מה שמעניין אתכם זה חניות?! תחשבו קצת על אלפי האנשים בעיר שאין להם רכב ופשוט תקועים! כן, תקועים! בבית בשבתות וחגים בגלל החרדים פה בעיר שלא נותנים להפעיל תחבורה ציבורית נורמלית. למה אלפי האנשים האלה צריכים לסבול גם מהממשלה, גם מהחרדים וגם בגלל אטומי מח שכל מה שחשוב להם זה שלקחו להם כמה מקומות חניה בשכונה?! סוף סוף מישהו פה חשב קצת עם הראש על איך לעקוף את החרדים בצורה חוקית ואתם עוד מעיזים להתלונן? סביון, אתה בזיון!

  7. עוד דברים לבטל

    עוד דברים חסרי הצדקה בחיפה:
    ארנונה נמוכה וכמעט אפסית על מקומות החנייה בקניונים כמו הגרנד קניון שבו סביון מנכ"ל – לגבות ארנונה כפולה, תורם לגודש תנועה מיותר
    סגן חמישי בשכר וסגנים שלא עושים כלום במשך 5 שנים כמו שסביון זלל ארנונה לכיסו בלי להיות אחראי על כלום – לבטל
    להפסיק להעביר קווי אוטובוס לקניון הגרנד קניון המיותר ולתת לקוים לרדת למרכזית המפרץ בלי סיבוב שלם בשני צידי התחנות בשמחה גולן
    שמוסיף 10 דקות לקו..

  8. צודק במאת האחוזים

    אם העייריה כל כך חושקת להמשיך את הפרוייקט- שתואיל הטובה להקצות חניות על חשבון כחול לבן ולא על חשבון חניות שגם ככה משרתות את הציבור בחינם ושיש מהן מחסור עצום.
    נווה שאנני זועם!

  9. דני, חיפה

    ממש מפתה להצביע לו… אולי גם יעצור את פרוייקט הרכבל לאוניברסיטה המיותר, אם חסרה תחבורה לאוניברסיטה והטכניון אפשר לצמצם את המרווח בין האוטובוסים בזמן הצורך. לחיפה דרושים כבישים מקבילים לפרויד, שמשמש ציר יחיד לירידה מהכרמל בין בית אורן לדרך הים.

  10. יהודה

    גם בתל אביב זה לא הצלחה גדולה , ראש העיר היה צריך להמתין ולראות איך זה מצליח בערים אחרות ואז ליישם אם זה כל כך מוצלח או לא ליישם אם זה כישלון , אבל ראש העיר כאן חושב שהוא חכם יותר מכולם ולא המתין לתוצאות מערים אחרות וישר יישם . רוב הזמן המכוניות האלה בכלל לא זזות וסתם תופסות מקום חנייה חיוני כמו למשל ליד בית החולים בני ציון ששם מצוקת החנייה גם ככה גדולה מאוד.

  11. דן בוסקו

    סביון לא רק הובילו את מפלגת עבודה לשפל בחיפה. סביון לא רק דואג לאינטרסים הכלכלים שעצמו. עכשיו הוא גם מנסה לחבל בתוכנית ירוק וטוב לחיפה – המזוהמת והעמוסה במכוניות פרטיות? פוליטיקאי סוג ג'.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר