ד"ר אייל דורון במפגש קפה דיגיטל (צילום: רמי שלוש)
ד"ר אייל דורון במפגש קפה דיגיטל (צילום: רמי שלוש)

למה בני 70 צפויים להיות מאושרים יותר מבני 20?

כ-200 משתתפים הגיעו למפגש מסדרת קפה דיגיטל שמתקיימת ביוזמתם של בנק לאומי ורשת העיר ועוסקת במהפכה הדיגיטלית ובהשפעתה על כל רובדי החיים - החל מהתא המשפחתי ועד לבנקאות

פורסם בתאריך: 9.7.18 15:33

כ־200 איש השתתפו אתמול (ראשון) במפגש מסדרת קפה דיגיטל שמתקיימת ביוזמתם של בנק לאומי ורשת העיר ועוסקת במהפכה הדיגיטלית ובהשפעה העצומה שלה על כל רובדי החיים – החל מהתא המשפחתי ועד לבנקאות. המפגש התקיים במלון גארדן הוטל בחיפה בהנחייתו של החוקר, המרצה והסופר ד"ר אייל דורון, שהתמקד בסוגיית האושר בעידן הדיגיטלי.

את המפגש פתחה מנהלת אזור קמעונאות חיפה בבנק לאומי רוית שריד שאמרה: "אני שמחה לפתוח ערב נוסף של קפה דיגיטל שאנו עורכים בשיתוף עם עיתון 'כלבו'. הנושא של מפגשי קפה דיגיטל משפיע על החיים של כולנו, והוא המהפכה הדיגיטלית. אנו חיים בעידן של מהפכה – המהפכה הדיגיטלית. בדיגיטל הכל כל כך דינמי ומשתנה, שמה שרלוונטי היום יכול להיות כבר לא רלוונטי מחר, ובטח שבעוד שנה או שנתיים. תחשבו איך המכשיר הקטן הזה שיש לכולנו – הסמארטפון – מנהל לנו את החיים. דרכו אנחנו מזמינים מונית, מנווטים אל היעד, עושים קניות, משווים מחירים, מנהלים את חשבון הבנק שלנו, ומה לא בעצם".

שריד ציינה כי "המהפכה הדיגיטלית מייצרת פערים בין דוריים בין הדור הצעיר יותר שגדל לתוכה לבין הדור המבוגר יותר שבכל יום צריך להכניס יותר דיגיטל לחייו", ועל רקע זה נקט בנק לאומי כמה מהלכים: "השקנו לפני כשנה וחצי את פרויקט 'ישראל IL'. במתכונתו הראשונה של הפרויקט הבאנו הדרכות בתחום הדיגיטל והבנקאות הדיגיטלית לסניפים שלנו ונתנו הדרכות ללקוחות שלנו על ידי מומחי דיגיטל. השנה הרחבנו את הפרויקט והוא כולל כעת את בתי הספר של לאומי, שהם בעצם קורסים שאנחנו מעבירים. כל קורס הוא בן כמה מפגשים בנושאים שונים, כמו כלכלת משפחה, שוק ההון, ניהול עסק ומעבר בין דורי בעסקים. מאות האנשים שכבר השתתפו בקורסים נתנו לנו פידבקים מצוינים על התועלת שלהם. המפגשים האלה פרושים בכל רחבי הארץ, הם מתקיימים ללא תשלום ומועברים על ידי מומחי תוכן. אני מזמינה אתכם להיכנס לאתר האינטרנט של בנק לאומי, לבחור את הנושא שאתם אוהבים ולהירשם".

 

רוית שריד במפגש קפה דיגיטל (צילום: רמי שלוש)

 

 

דורון אמר בתחילת הרצאתו: "כל המכשירים סביבנו ממציאים את עצמם כל הזמן, וגם אנחנו צריכים להמציא את עצמנו כי לא יכול להיות שכל המכשירים משדרגים גרסאות ורק אנחנו נשארים אותו הדבר. לכן אנחנו צריכים לעדכן את פעילותנו בתחומים שונים. חשוב מאוד לומר פה, במפגש של קפה דיגיטל – יש גיל ביולוגי ויש גיל דיגיטלי. גיל דיגיטלי לא תלוי בגיל הביולוגי. גיל דיגיטלי הוא היכולת שלי לחבר בין דברים, לחבר בין אפשרויות, לפתוח חלונות, להבין שאחד ועוד אחד שווה משהו חדש, לחבר את כל הנקודות ברצף של ניסיון החיים שלי. יש אנשים שהם צעירים מאוד ביולוגית אבל מבוגרים מאוד דיגיטלית".

לאחר מכן ניתח דורון את הקשר בין אושר לעידן הדיגיטלי: "אני שואל אם זאת הבטחת שווא להיות מאושרים או אם זו בכלל תכלית חיינו – מה זה מבין שני הדברים. אין שום ספק שבעידן הדיגיטלי יש לנו שני אתגרים. מצד אחד מעולם לא היה קל יותר להיות בקשר עם כל כך הרבה אנשים, לעזור לכל כך הרבה אנשים ולהיות מחוברים לכל כך הרבה אנשים, ומצד שני מעולם לא היה קל כל כך לאבד את הקול האישי שלנו. מצד אחד אנחנו מוזמנים לעשות את הסלפי שלנו, את הביטוי האישי שלנו ואת האינדיבידואל שלנו, אבל מצד שני אנחנו עלולים להפוך לפיקסל באיזו טבלה סטטיסטית. אז מדובר באתגרים. אין טוב או רע. לכל תקופה יש את האתגרים שלה".

בהמשך אמר דורון כי אושר אמיתי, כזה שמרחיב את הלב, הוא אושר שמבוסס על משמעות: "אושר זה לא הפי, הפי ולקפוץ, אלא אושר עם משמעות שאינו חומק מבין האצבעות – אושר מצטבר שנשאר שלנו. למה אנשים בני 70 צפויים להיות יותר מאושרים מאשר אנשים בני 20 ו־30? כי הם צברו משמעות. המשמעות היא מצטברת ולא נוזלת בין האצבעות. אושר הוא ריצה מצטברת למרחקים ארוכים. בהמשך לכל מה שעשיתם, קחו חוט ומחט באופן מטאפורי ותתפרו את כל תחנות חייכם לסיפור אחד משמעותי. זה העניין של אושר".

 

משתתפי מפגש קפה דיגיטל (צילום: רמי שלוש)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר