ההזמנה לאירוע נגד חוק הלאום בפייסבוק
ההזמנה לאירוע נגד חוק הלאום בפייסבוק

יוזמי המחאה נגד חוק הלאום בחיפה: "לא ישתיקו אותנו"

סוהיל אסעד, יו"ר סיעת חד"ש בחיפה שיזמה את הכנס ששרת התרבות מירי רגב מבקשת למנוע את קיומו, מבטיח שמדובר רק ביריית הפתיחה במאבק נגד חוק הלאום. גם חבר מועצת העיר שי בלומנטל מהבית היהודי פנה לראש העיר יונה יהב בבקשה למנוע את קיום הכנס

פורסם בתאריך: 29.7.18 14:45

"כנס החירום הערבי-יהודי נגד חוק הלאום הגזעני בבית הגפן שמתוכנן הערב (ראשון), הוא רק יריית הפתיחה במאבק שלנו נגדו. אותנו לא ישתיקו". כך אמר ל"כלבו – חיפה והצפון" יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר ד"ר סוהיל אסעד. את הכנס ארגנה החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) בשיתוף פעולה עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת וממר"צ. הדברים נאמרים לנוכח פנייתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב לראש העיר חיפה יונה יהב "למנוע פעילות זו באופן מיידי וכמו כן להתנות את המשך תקצוב המוסד באי קיום אירועים אלו ודומים להם".

בתגובה ענה יהב לרגב: "אין עילה להתערבות כמבוקש במכתבך. ככל שהיועץ המשפטי לממשלה חושב אחרת נשמח לקבל את הנחיותיו ונפעל לפיהן". יהב הסביר שאין מדובר ביוזמה עירונית ושעורכי הכנס משלמים עבור שכירת האולם.

בעקבות תשובתו פנתה היום רגב במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט כדי שיוציא ליהב "הנחיה דחופה לביטול האירוע". במכתבה ליועץ מנמקת רגב את דרישתה לביטול בכך ש"אין אפשרות למוסדות תרבות ציבוריים נתמכים לקיים כנסים פוליטיים בחלליהם. כמו כן יש לגרוע באורח משמעותי ואף לשלול תמיכה ממוסדות תרבות בגין מתן במה להסתה ולפגיעה בסמלינו, בערכינו ובעצם קיומנו". לדבריה, הנחייתו של היועץ ליהב לביטול האירוע נחוצה "כדי למנוע הפיכתה של הבמה הציבורית הנתמכת ל'דירה להשכיר' פוליטית-מפלגתית ו/או לגיס חמישי בשירותם של מבקשי רעתנו החותרים תחת עצם קיומנו".

במקביל פנה ליהב גם חבר המועצה שי בלומנטל (הבית היהודי) במכתב ובו ביקש "לפעול מיידית לביטול הכנס בנכס ציבורי". לדבריו, "הכנס כולו מביא צד אחד בלבד של הרשימה הקיצונית ומר"צ ואנשי הקרן לישראל חדשה". יצוין שבכנס אמורים להשתתף חה"כ איימן עודה ועאידה תומא-סלימאן מחד"ש ומוסי רז ממר"צ לצד פרופ' קייס פרו מאוניברסיטת חיפה ומנכ"לית הקרן החדשה בישראל רחל ליאל.

 

 

יוזמי הכנס אומרים שהוא אמור לעסוק בהשלכות החוק במציאות הישראלית ובאופן שבו יש לבנות חזית יהודית-ערבית רחבה נגד הפאשיזם. אסעד: "זה לא ניסיון ראשון של השרה רגב להשתיק אותנו, אבל כנראה שזו לא רק היא אלא כיוון מסוים של הממשלה הזו. אמנם מדובר בממשלה נבחרת, אבל הם חושבים שהמנדט שהם קיבלו בזכות רוב של כמה אחוזים מאפשר להם לאסור על שאר התושבים לדבר ולהתבטא. אני חושב שסתימת פיות זו מחיקה של הדמוקרטיה. מדובר בתהליך שלאחרונה צובר תאוצה. חוק הלאום אמנם עבר בכנסת, אבל ציבור שלם לא מרוצה ממנו. אנחנו יודעים שרק חלק קטן מהעם בישראל – זה המוסת – הוא זה שקורא לזה חוק טוב. לכן תפקידנו הוא ליזום פעולות התנגדות לחוק הזה. צריך ליצור חזית רחבה של כוחות פוליטיים דמוקרטיים משני העמים ביחד".

בתגובה למכתבו של בלומנטל ליהב אמר אסעד: "פנייתו ליהב לא מפליאה אותי. הכיוון הפוליטי שלו מנוגד לכיוון שלנו. הוא ממפלגה שתורמת למחיקת הדמוקרטיה בישראל".

תגובת היועץ המשפטי לממשלה תובא לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יונה יהב חולה על הערבים ביגלל זה 70 אחוז מועבדי עירית חיפה ערבים כי הם תומכים בו בבחירות.

  2. דו

    יונה יהב חולה על הערבים ביגלל זה 70 אחוז מועבדי עירית חיפה ערבים כי הם תומכים בו בבחירות.

  3. לעינת קליש מצביעים גם ערבים [תגובה ל "דו"]

    ודי להתייחס לציבור הערבי כאל מחסן קולות.
    יש לנו אליטה משכילה, מודעות פוליטית גבוהה, רוח פטריוטית ואפילו, לא תאמין, שכל אינדיבידואלי משלנו!
    בבחירות האחרונות חד"ש לא הודיעו על תמיכה ביהב (למרות שלפני 10 שנים כן תמכו), והשנה הכל פתוח וכל המועמדים מוזמנים להתחרות ברחוב הערבי. אני כבר בחרתי.

  4. לא מפתיע

    מבלים בישראל ומסיתים נגדה. לא לחינם המזרח התיכון הגיע למצבו

  5. להתנגד לחוק הלאום אינו הסתה

    מגיב מס' 3 לא מבין שמותר למחות נגד חוק בלי להיות מואשם בעבירה. אנשים כמוך בדיוק גורמים למזרח התיכון להראות ככה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בחיפה יש יותר ערבים מאשר בעזה. בחיפה יש יותר ערבים מאשר בעזה ורובם עובדי עירייה או לרוב פקחים בעירייה זה מה שהביא עלינו יונה יהב אחרת הוא לא היה ראש העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר