רס"ר אורן לרפלד
רס"ר אורן לרפלד

הכבאים בתחנת חיפה מאיימים בנטישתה

בעקבות סכסוך עם נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי, ועד העובדים בתחנת חיפה מאיים בשיבוש העבודה עד כדי הפסקתה. לטענת יו"ר הוועד רס"ר אורן לרפלד, הנציב מתנכל לתחנה בגלל שיש בה ועד עובדים דומיננטי שהוא מעוניין לחסל

פורסם בתאריך: 7.8.18 07:58

ועד העובדים בתחנת חיפה בשירותי כבאות והצלה מאיים לשבש את עבודת התחנה עד כדי נטישתה אם נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי לא ישתף עמם פעולה – כך מסר יו"ר ועד הכבאים במחוז חוף וחבר מזכירות הארגון הארצי רס"ר אורן לרפלד. לדבריו, שמחי מנסה לפגוע בתחנת חיפה בגלל שיש בה ועד עובדים דומיננטי, וזאת לאחר שהוועד דרש שקיפות ואת הפסקת ההתעמרות בעובדים.

מבחינת הוועד, הקש ששבר את גב הגמל ביחסיו עם הנציבות היה השעייתם של שני קצינים מהתחנה ששגו מקצועית בשיגור כוחות לאירוע מסוים וזימונם לשימוע לשקילת הדחה מפיקוד והמשך שירות. לרפלד: "אנחנו נמצאים בעיצומו של מאבק בשיתוף פעולה עם יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד ועם יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי".

בתחנת חיפה עובדים 175 איש – כ-135 לוחמי אש והשאר עובדי מינהלה. התחנה שייכת למחוז חוף אשר משתרע מחדרה בדרום ועד נהריה בצפון, והוא חולש על שטח של 1,253 קמ"ר. במחוז עובדים 400 כבאים ואנשי מינהלה.

לרפלד: "שמחי לקח על עצמו כפרויקט לחסל את הוועדים הדומיננטיים בשירותי הכבאות וההצלה, ובמרכזם תחנת חיפה. לפני כשבועיים קיבלו שני קצינים שהם מפקדי משמרת בתחנה מכתב שמודיע להם על השעייתם לאלתר ועל זימון לשימוע בגלל טעות מבצעית. הם שגו בשיגור הכוחות שזו שגיאה בשיקול דעת. אני לא מזלזל בטעות אבל אני חושב שאלה הם צעדים קיצוניים שמטרתם היא להחליש אותנו, העובדים, ובפרט את מי שחבר בארגון העובדים. בנציבות יודעים שהוועד בתחנת חיפה הוא ועד דומיננטי מאוד, והנציב החליט להתלבש עליה. הקצינים שהושעו עובדים במערך הכבאות המבצעי במשך 42 שנה, כאשר 15 שנה מהן כמפקדי משמרת. יש להם אחריות מפה ועד הודעה חדשה. אלה שני קצינים בני יותר מ-60, רגע לפני פרישה, והנציב נטפל אליהם רק בגלל שהם חברים בארגון העובדים".

 

 

אתה בעצמך אומר שהם שגו. האם הם לא צריכים לשלם על כך?

 "יש מערכת שפיטה וענישה בכבאות. אפשר לקבל התראה, נזיפה או הורדה בשכר של עד ארבעה ימים, אבל כשהמפקד העליון רוצה להטיל כאן אימה ופחד ומפיץ את המכתב שנשלח לשני הקצינים בתפוצה רחבה, הוא גורם לכל הכבאים והקצינים לחשש מטורף. הם הופכים להיות חסרי ביטחון, וזה יכול להוביל לאסון. כבאי וקצין שמגיעים לאירוע צריכים להיות מרוכזים. עכשיו הם באים בחוסר ביטחון וחוששים לשגות, וזה מתכון בטוח לטעויות. הם כבר לא עושים את הדברים בביטחון מלא ואומרים לעצמם 'אם אעשה שגיאה מבצעית יורידו לי את הראש'. מעולם לא היה דבר כזה".

לדבריו של לרפלד, שמחי מינה ועדה שמבצעת תחקיר מקיף על תפקודם של תחנת חיפה, של מפקד התחנה, של מפקד המחוז ושל כל ראשי הצוותים: "איך ייתכן שהוא מקבל מסקנות והחלטות לגבי שני מפקדי המשמרות האלה לפני שהוא קיבל את ממצאי התחקיר על כלל המפקדים הבכירים בתחנה שהם בעצם המנחים המקצועיים של שני הקצינים. אם המצב לא ישתנה לאלתר נשבש את העבודה. אני מאוד מקווה שלא נגיע למצב שנצטרך לנטוש תחנות".

מרשות הכבאות וההצלה נמסר: "צוות התחקיר מונה בעקבות תקלה מבצעית חמורה שקרתה בתחנת חיפה ושבדרך נס לא גבתה חיי אדם. מטרתו של התחקיר היא לדאוג שכשלים מבצעיים כאלה לא יחזרו על עצמם בעתיד. צר לנו שיש מי שמנסים לייפות את הדברים ואף ניסו לשבש את עבודת הצוות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר