דוד עמר ז"ל (צילום: אלון רון)
דוד עמר ז"ל (צילום: אלון רון)

ראש העיר נשר לשעבר דוד עמר הלך לעולמו

ראש העיר נשר המיתולוגי דוד עמר הלך הבוקר לעולמו בגיל 76. עמר עמד בראש המועצה המקומית נשר משנת 1989, הוביל את הפיכתה לעיר בשנת 1995 ועמד בראשה עד שנת 2013

פורסם בתאריך: 14.8.18 07:38

ראש העיר נשר לשעבר דוד עמר הלך הבוקר (שלישי) לעולמו בגיל 76. עמר, שבשנות ה-70 היה יו"ר ועד העובדים של נמל חיפה וחבר במפלגת מפא"י, נבחר לתפקיד ראש המועצה המקומית נשר בשנת 1989 מטעם הליכוד, הוביל את הפיכתה לעיר בשנת 1995 ועמד בראשה עד שנת 2013.

בבחירות של שנת 2008 ניצח עמר את אבי בינמו לאחר שזכה ב-65 אחוז מהקולות. בבחירות של שנת 2013 הוא נאבק מול אחיו משיח עמר, שכיהן כיו"ר המועצה הדתית בעיר, על ראשות הליכוד. האח זכה בתמיכת הליכוד ועמר רץ ברשימה עצמאית. בבחירות ניצח בינמו עם 40.6 אחוז מהקולות בעוד שדוד עמר קיבל 27.1 אחוז ומשיח עמר הסתפק ב-21.6 אחוז. בשנת 2017 הודיע בינמו לעמר על הפסקת כהונתו כחבר מועצת העיר בשל היעדרויותיו התכופות מישיבות המועצה מבלי שסיפק אישורים רפואיים על מצבו הבריאותי. כעבור זמן קצר עזב עמר את עירו ועבר להתגורר במושב רשפון כדי להיות קרוב לילדיו.

בתקופת כהונתו של עמר הוקמה שכונת רמות יצחק – דבר שנתן זריקת עידוד למועצה המקומית – ובספטמבר 1995 הכריז ראש הממשלה יצחק רבין על נשר כעיר בישראל. בשנת 2009 הוקמה שכונת רחוב התאנה כאחת משכונות חיפה, אך תביעה שהגישה עיריית נשר לבית המשפט העליון להחזיר אותה לתחום שיפוטה הסתיימה בפסק דין שבמסגרתו הושבה השכונה לנשר.

 

 

משיח עמר אמר לפני דקות אחדות ל"כלבו – חיפה והצפון": "היום איבדתי את אחי בכורי. יהי זכרו ברוך. הוא היה אדם שלחם למען המדינה כחייל, לחם למען נשר כראש המועצה וכראש העיר והביא אותה להישגים מרשימים בכל התחומים. הוא השאיר חותם ענק בעיר".

בהודעה שפרסמה עיריית נשר נכתב: "העירייה מרכינה ראש עם פטירתו של ראש העיר לשעבר דוד עמר ז"ל. עמר היה מבוניה וממייסדיה של נשר, שימש שנים רבות כחבר מועצת העיר, כראש המועצה המקומית וכראש העיר בשנים 2013-1989. ראש העירייה, סגניו, חברי מועצת העיר, הנהלת העירייה ועובדיה משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ובאבלה של נשר כולה".

הלווייתו של עמר תתקיים היום בשעה 12:00 ברשפון.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. תושב העיר

    יהיה זכרו ברוך.
    אחד מראשי העיר הטובים שהיו בישראל.
    בזמנו, ראש העיר באמת שלט בעיר והביא אותה להישגים.

  2. דוד כהן

    אני הגעתי לעיר בשנת 1989 כסטודנט צעיר בזכות מחירי הדירות, אבל עם עננה של דאגה בשל שמועות שליליות על היישוב. מאז גידלתי את ילדי בזמן שדוד עמר היה ראש המועצה וראש העיר. דוד עמר היה אכפתי לגביי כל דבר שקרה בעיר ובמיוחד בחינוך. לא היה שבוע שלא ראיתי אותו מסייר ברחובות לראות מה קורה ולדרוש תיקון מיידי לכל בעיה. אפילו בשבת כאשר היה צועד רגלית לבית הכנסת וראה מפגע, דרש לקבל טיפול מיידי למפגע. בתקופתו הכרתי בכך שאני בעיר הטובה ביותר באזור, והכל בזכות האישיות שלו. לא היה ראש עיר כמוהו ואני מאד מקווה שנראה הרבה כמותו. יהי זכרו ברוך. ת.נ.צ.ב.ה.

  3. משה

    זקנתו ביישה את בגרותו. עריץ שכל מי שלא סר למרותו נפגע. מוועד העובדים בנמל הגיע לראשות העיר וניהל אותה כאילו היה מלך והתושבים נתיניו.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דוד היה אדם בעל ערכים ולפחות גבוהות מעצמו והמערכת החינוך בעיר בכל טכס היה גאה להציג נתונים לשבחים על תיכון נשר בו למדו ילדיי ועל כך אני גאה אני מקווה שלא לקח ללב מי שלא העריך מספיק את עשייתו דוד אתה ראוי להערכה ולעבוד ראש עיר למופת ולתפארת מדינת ישראל יהי זכרך ברוך

  5. טלי

    ראש עיר רדיקלי, הוביל מהפכה בנשר והפך אותה מעיירה לעיר אטרקטיבית. ראוי להנצחה מכובדת בעיר נשר ושמורשתו תזכה להכרה. הנחישות שלו, היעדר התירוצים והעובדה שהיה איש חזון חוללו שינוי של ממש שהשפיע על תושבי העיר והיווה השראה לראשי הערים והמועצות בארץ. יהיה זכרו ברוך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר