העבודות לשיקום נחל אחוזה (צילום: ענת סולומון)
העבודות לשיקום נחל אחוזה (צילום: ענת סולומון)

ארבעה מיליון שקל יושקעו בשיקום נחל אחוזה

בשלב הנוכחי של עבודות השיקום של נחל אחוזה יפונו העצים השרופים שנשארו בעומק השטח ויבוצעו עבודות גינון כדי למנוע צמיחה מחודשת של עצים דליקים. נוסף על כך ישוקמו המדרונות מהרחובות לינקולן, פלימן ופרויד

פורסם בתאריך: 15.8.18 13:43

עיריית חיפה תשקיע ארבעה מיליון שקל בשיקום נחל אחוזה מנזקי השריפה הגדולה בנובמבר 2016. נוסף על כך תשקם העירייה גם את המדרונות המשתפלים מרחובות לינקולן, פלימן ופרויד.

אורכו של ערוץ נחל אחוזה הוא שני ק"מ והוא מתמשך מתחת לכביש פרויד לכיוון שכונת רמת אשכול. במהלך השריפה, שהגיעה עד לבתים באזור הנחל, התבקשו תושבים המתגוררים סמוך לו להתפנות.

בשלב הראשון לקראת ביצוע עבודות השיקום מיפתה העירייה את השטח לפי נתוני הקרקע, המבנה הטופוגרפי ואופי הצמחייה. בשלב השני נכרתו ופונו עצים שנשרפו וניתנו הנחיות מפורטות על ידי האגרונום העירוני לטיפול בעצים שאותם ניתן להציל ולשיקומם. בשלב הנוכחי יפונו העצים השרופים שנותרו בעומק השטח ויבוצעו עבודות גינון במטרה למנוע צמיחה מחודשת של עצים כדוגמת עצי האורן שהם דליקים מאוד והיו בין הגורמים להתפשטותה המהירה של השריפה.

 

 

בעירייה מציינים ששיקום הנחל והאזורים הסמוכים לו מתבצע במסגרת עבודות השיקום הנרחבות שהיא מבצעת מאז השריפה ושבמסגרתן שוקמו כבר אלפי דונמים של חורש טבעי וגינות בשכונות וברחובות שספגו את נזקי השריפה הכבדים. עם האזורים שהתבצעו בהם עבודות נמנים גבעת אורנים ורוממה הישנה והרחובות אינשטיין, הנטקה, שזר, דקר, ד'יזרעאלי ופרויד.

בעירייה מוסיפים ששיקום החורש מתבצע תוך התייחסות למארג האקולוגי, הכולל את הצמחייה, את בעלי החיים ואת הממשק שלהם עם שכונות המגורים. בשטחי הוואדיות שבהם גדל חורש טבעי כמו נחל אחוזה מתקיים מאז השריפה מעקב אחר ההתחדשות הטבעית של החי והצומח, וננקטות פעולות לעידוד צמיחת המינים המקומיים כמו עצי אלון. במסגרת המעקב התגלו לאחרונה סלמנדרות שנמלטו מהשטח בעת השריפה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר