ארון קבורה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
ארון קבורה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

לראשונה בחיפה: ניתן לקבור מתים בארון

בית העלמין תל רגב, שבו הוקצתה חלקה לקבורה אזרחית, התאים את בורות הקבורה וכעת הוא מאפשר לקבור מתים בארון. יו"ר מינהלת בית העלמין אריה פרג'ון: "בקבורה האזרחית מכבדים את כל מה שמבקשות המשפחות"

פורסם בתאריך: 4.9.18 12:20

כחלק מהליך הקבורה האזרחית שניתן לקיים כיום בבית העלמין תל רגב, מאפשר בית העלמין לראשונה לקבור נפטרים בארון. הקבורה מתבצעת בחלקה האזרחית של בית העלמין, אשר משרת גם את תושבי חיפה. יצוין כי לפי ההלכה היהודית לא קוברים נפטרים בארון. בארץ מקובל לקבור בארון רק חיילים וגדולי אומה כמו נשיאים וראשי ממשלה.

יו"ר מינהלת בתי העלמין תל רגב אריה פרג'ון: "התחלנו כבר לקבור בקבורה אזרחית, וכעת ניתן לקבור בארון. בורות הקבורה הותאמו לכך".

מהו ההליך לקבורה בארון? האם זה עולה יותר מאשר קבורה רגילה?

"זה לא עולה יותר והכל נעשה דרך חברה קדישא דרכי שלום. מי שמעוניין פונה אליהם כי זה לא קשור לחברות קדישא האורתודוכסיות. אמנם לכל חברה קדישא חייב להיות רישיון קבורה, אך לא כל חברה קדישא יכולה לערוך טקס קבורה אזרחית. מי שעוסק בקבורה אזרחית חייב שיהיה לו רישיון מיוחד מכיוון ששיטות הקבורה הן שונות".

אלו עוד שינויים יש בהליך הקבורה האזרחית?

"בקבורה אזרחית מכבדים את כל מה שמבקשות המשפחות. אם הן רוצות לשים מוזיקה אז הן יכולות, אם הן רוצות להביא רקדניות אז שיביאו, אם המשפחות לא רוצות שיגידו את תפילת אל מלא רחמים אז לא אומרים. לא חייבים חזן ולא חייבים לקרוא קדיש אם משפחה לא רוצה בכך. מה שהיא רוצה זה מה שיהיה בטקס, ואנחנו נענים לכך".

 

 

לדבריו של פרג'ון, תל רגב הוא המקום היחיד בארץ שבו הוקצה שטח לקבורה אזרחית על ידי המדינה: "אנחנו לא קיבוצים או גופים אחרים שגובים מחירים בשמים. הקבורה בתל רגב מתבצעת לפי הכללים והנהלים שפורסמו בחוזר מנכ"ל המשרד לשירותי דת".

יו"ר עמותת מנוחה נכונה לקבורה אזרחית בחיפה והצפון עמוס שבואלי: "המאבק להקצאת שטח לקבורה אזרחית-חילונית התחיל כבר בשנת 2004 אבל הוא לא צלח. בשנת 2015 התחלנו שוב במהלכים שסופם הוא הקצאת השטח בחיפה. מבחינתנו זו בשורה, אם כי המאבק לגבי מי תהיה החברה שתבצע את הקבורה האזרחית עדיין לא תם, והוא מתקיים בימים אלה בבית המשפט".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר