תפוח בדבש (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
תפוח בדבש (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

“אף אחד לא יישאר בחוץ בערב החג בגלל כסף”

לקראת ראש השנה מקיימים בתי חב”ד בחיפה סעודות חג במחירים מסובסדים או בחינם ומזמינים להשתתפות במנהג תשליך. בצד בתי הכנסת האורתודוקסיים שיקיימו את החג בדרכים המסורתיות, יתקיימו תפילות חג באווירה שוויונית במוסדות של הזרמים הקונסרבטיבי והרפורמי

פורסם בתאריך: 7.9.18 08:00

את השנה החדשה יקבלו בחיפה בתקיעת שופר בבתי הכנסת. מי שאין באפשרותו להגיע לבית הכנסת יוכל כבכל שנה לבקש לקיים את המצווה בביתו, ובכרמל הצרפתי תהיה תקיעת שופר גם בגנים הציבוריים. מי שאין באפשרותו לקיים את סעודת ליל ראש השנה יוכל להשתתף בארוחה בכמה מוסדות, כאשר חלק ניכר מהפעילות היא ביוזמת חסידות חב”ד.

בית חב”ד בכרמל הצרפתי יקיים בערב החג (ראשון) בשעה 19:00 סעודה חגיגית באולמי אורנים בשכונה שנשכרו במיוחד לצורך זה. ההשתתפות מחייבת רישום מראש בבית חב”ד או דרך אתר הפייסבוק של סניף חב"ד בכרמל הצרפתי. שם ניתן גם לרכוש כרטיסים לארוחה במחירים של 120 שקל למבוגר ו־70 שקל לילד. עם זאת, בבית חב”ד מציינים שמי שידו אינה משגת יזכה לסבסוד. רב הקהילה יהודה גינזבורג: “מי שאין לו במה לשלם יכול לעדכן אותנו ואנחנו נלך לקראתו. אף אחד לא יישאר בחוץ בערב החג בגלל כסף. אנחנו רק מבקשים שיירשמו מראש כי מספר המקומות מוגבל”.

לפני הארוחה תתקיים במקום תפילה, ולמחרת יתפקד האולם כבית כנסת לכל הקהילה. גינזבורג: “עד כה הפעלנו בית כנסת במקום רק ביום כיפור, אבל בגלל הביקוש הרב נקיים שם תפילות חג גם בראש השנה. ביום שני בשעה 8:30 תתחיל תפילת שחרית, ובשעה 18:30 יהיו מנחה וערבית. לא נדרש כל ידע בתפילות – אנחנו נותנים כיפות, טליתות ומחזורי תפילה עם הסברים כתובים באותיות גדולות לטובת לקויי ראייה. ביום הראשון של החג בשעה 18:45 נקיים את מנהג תשליך ברחבה שליד אולמי אורנים”.

בית חב”ד בבת גלים מזמין את הציבור לסעודת חג במחיר סמלי של 30 שקל למשתתף. הסעודה תתקיים בבית חב”ד ברחוב העלייה 14 החל בשעה 20:00, כאשר המעוניינים מתבקשים להירשם מראש. ביום שני יקיימו רב בית חב”ד בשכונה ישי קלי ורעייתו דינה מפגש לסטודנטים בביתם בשעה 20:00 תחת הכותרת “סודות ראש השנה”. סטודנטים שמעוניינים להשתתף במפגש יכולים להירשם בדף הפייסבוק של חב”ד בת גלים. הרב קלי: “ניתן להגיע אלינו מכל רחבי העיר, אבל נשמח אם אנשים לא ייסעו בחג. צפויים להגיע אלינו אנשים מקרית אליעזר, מקרית אליהו וכמובן מבת גלים. זו תהיה סעודת חג באווירה משפחתית נעימה. בחג עצמו ניתן להתפלל בבית חב”ד, ויש גם בית כנסת ספרדי ברחוב יונתן בשכונה. מנהג תשליך יתקיים השנה כאירוע גדול בהשתתפות כל מתפללי בתי הכנסת. נגיע לטיילת שליד בנין הקזינו בשעה 17:45”.

בית חב”ד בקמפוס הנמל מזמין צעירים וסטודנטים לארוחה שאותה הוא מגדיר “כמו בבית, רק בלי החפירות של הדוד והשאלות המביכות של הדודה”. הסעודה תתקיים ביום ראשון בשעה 19:30 בבית הסטודנט ברחוב הנמל 57. הכניסה היא חינם אך יש צורך בהרשמה מראש. רב בית חב”ד בקמפוס הנמל לייזר קליין: “נתחיל בתפילה קצרה לערב ראש השנה, ולאחר מכן תתקיים ארוחת חג מלאה עם כל סימני ראש השנה. למחרת נקיים את מנהג תשליך בנמל חיפה בשעה 14:00. מי שמעוניין מוזמן להגיע בשעה 13:00 לבית הסטודנט, שם נעשה קידוש, ואז נצא בתהלוכה לנמל – מרחק הליכה של דקות ספורות מבית חב”ד".

 

 

בבתי הכנסת האורתודוקסיים יתקיימו התפילות המסורתיות כנהוג. מי שמבקש לקיים את מנהגי ראש השנה ברוח אלטרנטיבית יוכל לבקר בבתי הכנסת של הזרמים האחרים. רב הקהילה הקונסרבטיבית מוריה דובי חיון מזמין את הציבור בערב ראש השנה לבית הכנסת של הקהילה ברחוב חורב: “הדלת פתוחה לכל עם ישראל לכל ימי ראש השנה. אנחנו לא מוכרים מקומות. יש מקום לכל אחד – לגברים ולנשים. אנחנו קהילה הלכתית שוויונית, והישיבה אצלנו היא משותפת. אנחנו רק מבקשים מהמתפללים לשמור על קדושת החג ולהשאיר את הטלפונים הניידים בבית".

בבית הכנסת "אור חדש" של הקהילה הרפורמית ברחוב הנטקה תתקיים תפילת ערב חג בשעה 18:00. רכז הקהילה אמנון ריבק: “תהיה תפילה קצרה, ובסופה נטעם תפוח בדבש ועוגות דבש. זו תהיה תפילה מוזיקלית ושמחה בשילוב של מסורות ספרדיות ואשכנזיות. הכניסה היא חופשית לכולם. את מנהג תשליך נקיים ביום שלישי – היום השני של ראש השנה – בשעה 17:00 מול מסעדת הקדרים בחוף דדו. נכתוב על החול את הדברים שאנחנו רוצים להיפטר מהם וניתן לים לשטוף את הכל”.

בבית הכנסת "אהל אברהם" של הקהילה הרפורמית במרכז החינוך ליאו באק יתכנס הציבור ביום ראשון בשעה 17:00 לקבלת החג. הרבה נעמה דפני-קלן: “בית הכנסת פתוח לכולם – לא צריך להזמין מקום וגם לא צריך לדעת להתפלל, רק לבוא בשמחה. התפילות הן ידידותיות ואנחנו תמיד מציינים באיזה עמוד אנחנו קוראים. בתפילות משובצים שירים ישראליים, וכמובן שהכל שוויוני לנשים ולגברים. את התפילה ינחו ביחד איתי הרב גדי דגן מנכ”ל מרכז החינוך ליאו באק הרב אופק מאיר. למחרת בשעה 9:30 נתפלל שחרית ונשמע תקיעת שופר. בשעה 10:30 נקיים ברחבה שליד בית הכנסת פעילות יצירה למשפחות עם ילדים צעירים שנקראת 'שופר בפארק' בשיתוף עם החברה למתנ”סים. את מנהג תשליך נקיים ביום שלישי בשעה 18:00 ליד הסאן ביץ’, והוא מיועד רק לבני נוער. ביום שישי שבין ראש השנה ליום כיפור בשעה 18:00 נקיים את מנהג תשליך למבוגרים ולצעירים בחוף בת גלים בשילוב עם פעילות יצירה לילדים”.

 

אנשי קהילת אהל אברהם בטקס תשליך בחוף הים (צילום קהילת אהל אברהם)

אנשי קהילת אהל אברהם בטקס תשליך בחוף הים (צילום קהילת אהל אברהם)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורון

    כותרת בזיונית. כלבו תתביישו לכם. האווירה השיויונית לא מתבטאת במקומות ישיבה או באווירה של כנסייה. כדאי שתעמיקו בידע לפני שאתם מחליטים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר