יואב רמתי ומירי רגב (צילום: ניר קידר)
יואב רמתי ומירי רגב (צילום: ניר קידר)

רגב דורשת למנוע הקרנה של שני סרטים בפסטיבל

בעקבות הודעה שפרסם יו"ר רשימת הבית היהודי בחיפה יואב רמתי פנתה שרת התרבות מירי רגב לשר האוצר משה כחלון בדרישה למנוע את הקרנתם של הסרטים "אאוט" ו"עכו חלומות" בפסטיבל הסרטים הבין לאומי בחיפה

פורסם בתאריך: 17.9.18 13:18

אתמול (ראשון) הוציא יו"ר רשימת הבית היהודי יואב רמתי הודעה שבה הוא מחה נגד הקרנת הסרט "אאוט" בפסטיבל הסרטים הבין לאומי ה-34 בחיפה ודרש להוציאו מהפסטיבל.

את הסרט "אאוט" כתב וביים אלון סהר, פעיל בארגון שוברים שתיקה, ומשחקים בו דור סרוגו, שגיא טל, סמירה סרייה, עבד נאטור, גיל פרנק. לפי אתר האינטרנט של הפסטיבל, זהו סרט קצר באורך של 27 דקות שבמרכזו "בחור צעיר שמכוון את המצלמה שלו ביעילות, הן בישראל והן בשטחים”.

"לא ייתכן שבשעה שאנחנו נלחמים בהפצת ידיעות כוזבות על חילי צה"ל בחו"ל ונלחמים שם בפעילים שמשמיצים אותנו, בבית שלנו, פה בחיפה, אנו נותנים יד לסרט שמשמיץ את חיילנו", כתב רמתי בהודעתו וציין כי הסרט מציג את חיילי צה"ל כמי שמתעללים ומטרידים פלסטינים תמימים. לדבריו, חמורה מכך היא העובדה שהפסטיבל נתמך על ידי עיריית חיפה, משרד התרבות ומשרד התיירות: "אני קורא לכל הגופים הללו לפעול מיד לכך שהסרט לא יוקרן במסגרת הפסטיבל, שכן הוא מוציא את דיבתם של מדינת ישראל וחיילי צה"ל. גם לחופש הביטוי יש גבול, והוא מניעת שיסוי בחיילינו".

 

 

בעקבות הודעתו של רמתי, שנשלחה על ידי "כלבו – חיפה והצפון" לשרת התרבות והספורט מירי רגב, שלחה רגב מכתב לשר האוצר משה כחלון ובו נכתב: "אני פונה אליך שוב ולא בפעם הראשונה כדי לטפל במציאות האבסורדית שבה פעילות של גופים נתמכים שפוגעים במדינת ישראל, בערכיה ובסמליה לא מטופלת. הסמכות לטפל בנושא נמצאת בידך ותחת אחריותך על פי חוק, ולצערי, על אף פניותי החוזרות ונשנות אל מול ריבוי ההפרות לכאורה, דבר לא נעשה על ידך ועל ידי משרדך בנושא. נוסף על כל התלונות שכבר נשלחו אליך ולא זכו למענה, מצטרפות תלונות נוספות הנוגעות להקרנתם של הסרטים 'אאוט' ו'עכו חלומות' במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה בחג הסוכות. לפי הנטען בתלונות, מדובר בסרטים שחותרים תחת ערכינו וסמלינו. מכיוון שהסמכות הבלעדית להפעיל את המנגנון הקבוע בחוק יסודות התקציב מצויה בידיך, אבקש שתתבצע בדיקת התלונות לאלתר. עוד אציין כי עם פתיחת מושב הכנסת הקרוב, בכוונתי להעביר את חוק הנאמנות בתרבות שימנע תמיכה ממי שהופכים את הבמה ואת המסך הציבורי לגיס חמישי שחותר תחת ערכינו וסמלינו".

יצוין כי הסרט "עכו חלומות" בבימויו של דניאל וקסמן ובהשתתפותם של היתאם עומרי, לירז צ'רכי ודוד וקסמן הופק בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, מועצת הפיס לתרבות ואמנות. לפי אתר הפסטיבל, הסרט מביא את סיפורו של "עזאם סלאמה, במאי תיאטרון פלסטיני, שמביים בעכו הצגה אוטוביוגרפית המתרחשת בשנת 1947 שבה מוצג סיפור אהבתם של סבתו, הזמרת הפלסטינית לילה, וד"ר אלפסי, הרופא והתושב היהודי האחרון שנותר בעיר בתקופת המלחמה. ההצגה נתקלת בהתנגדות מצד גורמים יהודים וערבים ולא זוכה לעלות על במת התיאטרון. הסרט 'עכו חלומות', שעקב ותיעד את העבודה על המחזה השנוי במחלוקת, הוא העדות היחידה להצגת חייו של סלאמה".

מהנהלת פסטיבל הסרטים הבין לאומי נמסר בתגובה: "הפסטיבל מקיים שלוש תחרויות לקולנוע ישראלי. את המיון המקדים לתחרות מבצעות ועדות לקטורים נפרדות ועצמאיות. הסרט 'אאוט' נבחן על ידי שתי ועדות לקטורים שהופקדו על מיון הסרטים לתחרות הקולנוע הישראלי הקצר, ושניהם החליטו שהסרט ראוי ומתאים להשתתף בתחרות. הנהלת הפסטיבל אינה רשאית להתערב בהחלטות הוועדות הממיינות מטעמים מובנים. יתרה מזו, הסרט הוא סרט סטודנטים שהופק במסגרת החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב ונבחר על ידי האוניברסיטה לייצג את החוג לקולנוע בתחרות הסרט הקצר בפסטיבל. הנהלת הפסטיבל מדגישה שהתערבות משיקולים פוליטיים בתוכנית האמנותית של הפסטיבל נוגדת את עקרונות חופש הביטוי והיצירה. התערבות כזו עלולה להיות מדרון חלקלק שיוביל לסתימת פיות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. יואב

    סתימת פיות נוסח צאוצסקו מעניין שזה שלא שומרים על השבת לא מפריע לאידיוט אבל סרט כן

  2. מיכל

    אני פונה לאלוהים בדרישה לביטול הסרט שבביומו שנקרא החיים והמציאות של ימינו עקב פגיעתו בערכים ואידיאלים מוסריים שמתרחשים בו כדרך קבע. וכך האמנות שמחקה ומציגה את המציאות ואת שלל הרגשות המורגשות תשתנה בהתאם. תודה מראש

  3. דני דין

    תושבי חיפה חיים בסרט שהופק עלידי יהב המוטיבים העיקרים בו הינם זיהום ותחלואה חוסר תעסוקה והגירה שלילית תחבורה גרועה ומיושנת אטימות מוחלטת של פקידי העיריה הזנחת הדר והפיכתה לכסבה הפיכת מרכז הכרמל ומוריה לשממה את הסרט הזה לא תיראו בפסטיבל הסרטים הוא גם לא יוזכר שם

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להוציא מחוץ לחוק את המפלגת הבית היהודי הגזענית הפשיסטית האנטי דמוקרטית. מפלגה שחרטה בשם הדת את הרס הדמוקרטיה והשיוויון במדינת ישראל

  5. צביקה

    האם שרת התרבות מירי רגב ראתה את הסרטים, לפני שפנתה בדרישה למנוע את הקרנתם? רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגע – היא כותבת: " לפי הנטען בתלונות" – אז לא. היא לא ראתה אותם!!! סתם פסלנית . . .

  6. נחמה

    לא רואה פה גזענות ואנטי דמוקרטיות , מילים ותמונות התומכות בביזיון של סמלי מדינה , לא אמורים להיתמך על ידה , באופן פרטי , בשמחה.

  7. בארי

    לא מסוגלים לעשות סרט לא נגוע בפולטיקה ? תראו ותלמדו איך עושים סרטים,קצת רומנטיקה,קצת סרטי פעולה,סרטי הומור.תעזבו כבר את ההכפשות בסרטים שלא מועילים בשום דבר,למעט בזבוז כספים ומציאת חן בעיני אויבנו.

  8. חיליק

    אני קורא לשר משה כחלון תוציא את הרקב הזו מחוץ לחוק פשוט בזיון של שרה בזיון של ממשלה

  9. חביבי ביבי

    אבו נפחא מירי זפת , מלכלכת מטנפת , את הפה היא לא שוטפת , רק מושחתת וקוצפת , צאי לנו מהעיניים , בת בליעל מתקלפת

  10. שוטה העיר

    מעניין שכמעט בכל פעם שעולה שמה של הגברת רגב, זה בהקשר שלילי – לא לעשות, לא לתמוך, לא להציג, לא הקרין. יאללה, רוחי!!
    "כלבו" שופך שמן על המדורה כשהוא מעביר את הדרישה של יו"ר הבית הלא יהודי לשרה הזו.

  11. נמרוד

    בסופו של יום. במלחמה כולנו מאוחדים ובימי שלום כל אחד יכול להביע את דעתו.

  12. רון

    מירי גרב, אותך לקרן כצנלסון שתעשה לך גם שיימינג גם פישינג וגם בוטוקס.

  13. יפתח

    במקום שבו מחרימים סרטים ישרפו יום אחד אנשים.
    מימרתו המצמררת של היינריך היינה כי "במקום שבו שורפים ספרים ישרפו בסוף גם בני אדם" חקוקה היום באתר הזיכרון בכיכר בבל שבשדרות אונטר־דן־לינדן בברלין.

  14. ברי

    מאז שאת, מירי, שרת התרבות ,אימצת את המשפט-"לא יתכן ש" אז באמת לא יתכן שאת שרת תרבות כלשהי….ואם לא נראה את תוצאות הכיבוש הבעיה תיעלם? בממשלת החלמאים בה את יושבת – מה שלא רןאים לא קיים…

  15. שמריהו

    לעשות הקרנה ספיישל לשרה עם צרחים מיוחדים עלייתו של היטלרוהנאציזם

  16. ערן

    שימו לב לאוקסימורון:
    רגב מנסה למנוע הצגה של סרט, המספר על במאי ערבי שמנסים למנוע את העלאת ההצגה שלו.
    היא גורסת שהסרט אינו במתאר אמת, ולכן יש למנוע את הקרנתו, ובכך למעשה הופכת את הסרט ליצירה שמבוססת על סיפור אמיתי, מה ששומט את הקרקע מתחת לטיעון המגוחך שלה.
    אפילו טרנטינו לא היה יכול לכתוב תסריט כזה.

  17. מלי

    איך היא תבחר למרכז הליכוד אם שמה לא יופיע בכל יום בכותרות הראשיות?

  18. רווית

    מתי הפאשיסטית הזאת תסתום את הפה שלה,, הרי פיה אינו מפיק מרגליות וכדוברת צהל לשעבר נחשבה מטומטמת.

  19. פרידה קל לא

    חותרים תחת סמלינו וערכינו?
    wtf
    בשם מי היא מדברת העלובה הזו?
    מי שם אותה אלוהים אדירים מי שם אותה שתחליט על המחשבות הדעות והסמלים של כולנו
    היא לא מייצגת כלום
    אולי נעל בית מעור
    מתוח

  20. לילך

    נו? חיילי צה"ל לא מטרידים ומתעללים בפלשתינים? נכון שלא כולם, אבל רבים מהם. ורוב המקרים האלה לא מקבלים שום כותרות ולא היינו יודעים עליהם אלמלא בצלם ושוברים שתיקה.

    די לסתימת הפיות מעוררת החלחלה הזאת. רגב, פני את מקומך למישהו נורמלי. כי את לא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר