שיוט הערים בשנה שעברה (צילום: קהילת שייטי כרמל)
שיוט הערים בשנה שעברה (צילום: קהילת שייטי כרמל)

היעד בשיוט הערים המסורתי: תל אביב

שיוט הערים, שיתקיים בפעם ה-62, ייצא מחוף שקמונה ויכלול משט תחרותי של סירות מפרש ויאכטות ומשט עממי. שלמה כהן, יו"ר קהילת שייטי כרמל המארגנת את התחרות: "עיריית תל אביב עוזרת לנו יותר מאשר עיריית חיפה, ואפילו מסייעת כספית"

פורסם בתאריך: 26.9.18 17:59

שיוט הערים ה-62 ייצא לדרך מחר (חמישי) בבוקר מחוף שקמונה. זהו משט שנערך לראשונה לפני קום המדינה – בשנת 1939 – עם הפסקה של 17 שנים. השיוט הוא תחרותי ומשתתפות בו סירות מפרש ויאכטות מדגמים שונים, והוא כולל גם משט עממי שבו מותר להשתמש במנוע.

לדבריו של שלמה כהן, יו"ר קהילת שייטי כרמל שמארגנת את התחרות, המטרות העיקריות של המשט היא חיזוק תחום השיט בחיפה ופיתוח הקשר בין כל ערי החוף בארץ: "אנחנו רוצים לעודד אנשים, ובעיקר ילדים, להצטרף לתחום השיט. כל ילד שנמצא בים זה פחות ילד שמסתובב ברחובות. הים מציב אתגרים שילדים לומדים להתמודד איתם".

לפני תחילת השיוט יתכנסו כל המשתתפים במרינה במעגן שביט בחיפה לארוחת בוקר ולקבלת תדרוך, חולצות וכובעים, ומשם הם ייצאו לחוף שקמונה. ההזנקה מתוכננת לשעה 9:30, בערב יתקיים ערב שייטים במרינה בתל אביב, וביום שישי ייערך שם טקס חלוקת הגביעים.

 

שיוט הערים בשנה שעברה (צילום: קהילת שייטי כרמל)

 

 

כהן: "שיוט הערים פתוח לכל מי שמעוניין להשתתף בו. מועדון שיט חיפה יסמן לנו את קו הזינוק, ואז נצא לדרך. בזמן התחרות נפעיל קבוצת ווטסאפ שאליה אנשים ישלחו תמונות שבהן הם יראו היכן הם נמצאים, כך שאפשר יהיה לפקח על השיט".

למה נבחרה דווקא תל אביב כיעד?

"למרות שאנחנו קהילת שייטים שבסיסה הוא חיפאי, עיריית תל אביב עוזרת לנו מאוד. היא מחבקת אותנו, מפגינה פתיחות לקבל אותנו יותר מאשר עיריית חיפה, ואפילו מסייעת לנו כספית. בשנת 1939 השתתפו בשיוט הזה כמה סירות מפרש מדגם לווייתנית שהפליגו מנמל יפו לעכו, וכעבור כמה שנים לחיפה. בשנה אחת השיוט התקיים מצפון לדרום ובשנה שלאחריה מדרום לצפון. בשנים האחרונות הפלגנו מחיפה להרצליה ומשם לאשקלון, בעיקר כדי לתמוך בתושבים שסבלו מאזעקות ומטילים בעת מבצע צוק איתן ולחבק אותם, אבל בשנתיים האחרונות מתקשים באשקלון לארח אותנו, ולכן אנחנו שטים רק עד תל אביב".

כמה כלי שייט משתתפים בשיוט?

"בשנה שעברה השתתפו 90 יאכטות, והשייטים מגיעים מחיפה, מאשקלון, מאשדוד, מהרצליה, מעכו ומתל אביב. אצלי בצוות יש שייט בשם שבתאי לוי שהוא בן 85, והשיוט מחר יהיה ה-50 שלו".

 

שיוט הערים בשנה שעברה (צילום: קהילת שייטי כרמל)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי שאיכפת לו

    העובדה שערית חיפה אינה תורמת דבר לקידום השיט. העובדה שהשייטת הטובה בארץ (גיל כהן) שייכת לאגודת שייט תל אביבית, העובדה שאין שהילי רכיבת אופניים בארץ. מראה שלעיריה והעומד בראשה לא אכפת מתושביה אלא רק מראית העין. מה שיהב לא עשה עד כה, לא יעשה כבר. יש להחליפו ויהי מה

  2. דני דין

    יהב לא נתן למשרדי מכבי להכנס לסמי עופר בטענה שזה לא נהוג בעולם אז הוא יתמוך בספורט.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר