מוזיאון העיר חיפה (צילום: יח"צ)
מוזיאון העיר חיפה (צילום: יח"צ)

"העירייה וחברת המוזיאונים סובבו בכחש את העובדים"

ועד עובדי חברת המוזיאונים חיפה עתר נגד החברה בטענה שהיא מנהלת את המשא ומתן על הסכם השכר הקיבוצי בחוסר תום לב ושהדבר גורם לסחבת מכוונת. חברת המוזיאונים: "נפעל לחדש את המשא ומתן לאחר הבחירות"

פורסם בתאריך: 8.10.18 11:47

הסכסוך בין עובדי חברת המוזיאונים העירונית בחיפה לבין החברה מחריף: ועד עובדי המוזיאונים הגיש בחודש שעבר עתירה לבית הדין האזורי לעבודה, ובה הוא מאשים את החברה ביצירת סחבת מכוונת כדי למנוע אפשרות של גיבוש הסכם בין הצדדים.

בעתירה פורש הוועד סאגה של דחיות והתחמקויות לכאורה, שהאחרונה שבהן דוחה את המשך המשא ומתן לפרק זמן של עוד כמה חודשים. "ב-12 ביוני שלפה חברת המוזיאונים אל מול העובדים המסורים תירוץ חדש", נכתב בעתירה, "הפעם הודיעה הנהלת המוזיאונים כי היא מנועה מלחתום על ההסכם הקיבוצי בשל ההנחיות שניתנו על ידי מנכ"ל משרד הפנים בינואר 2018 ואשר קשורות בבחירות המוניציפליות בסוף אוקטובר 2018. במקביל הודיעה הנהלת המוזיאונים כי היא משהה את המשא ומתן עם העובדים עד לאחר הבחירות לעירייה. אמירה זו נאמרה מבלי שהעירייה הפנתה את העובדים לסעיף ספציפי כלשהו בחוזר הרלוונטי".

ואולם, טוען הוועד באמצעות עו"ד מימון פאר, קריאה מדוקדקת בחוזר המנכ"ל מבהירה "באופן חד משמעי ובלתי משתמע לשתי פנים כי אין כל מניעה מצד הנהלת המוזיאונים לחתום עם העובדים על הסכם קיבוצי גם בתקופת הבחירות לעירייה, מה גם שמדובר במשא ומתן שהחל כבר במרץ 2016".

משום כך מבקש הוועד מבית המשפט להורות לחברת מוזיאוני חיפה "לחזור לאלתר לשולחן הדיונים עם נציגות העובדים הלגיטימית במוזיאוני חיפה ולנהל עמם משא ומתן רציף ואינטנסיבי בתום לב ובפרק זמן סביר".

ועד עובדי המוזיאונים מתאר בעתירה מסכת ממושכת של התחמקויות של חברת המוזיאונים. הוא מצטט את מנכ"ל החברה נסים טל שאמר כבר בשלב מוקדם של המגעים כי "אין בכוונת העירייה לחתום עם העובדים על הסכם קיבוצי". בעקבות התבטאות זו הכריזו העובדים על סכסוך עבודה בחודש ספטמבר 2016, ומוזיאון העיר חיפה הושבת למשך יום אחד. חברת המוזיאונים מצדה הודיעה על הפסקת המשא ומתן עד לביטול סכסוך העבודה. הצדדים חזרו לשולחן הדיונים בתחילת שנת 2017, וכעבור תשעה חודשים הציגה הנהלת המוזיאונים טיוטת הסכם לעובדים. בנובמבר 2017, אחרי שבחנו את ההסכם,  העבירו העובדים לעירייה את תגובתם שכללה התייחסות והערות.

 

 

לטענתם של העובדים, מאז הם מנסים לקבל מהעירייה ומהנהלת חברת המוזיאונים תשובות בקשר לטיוטת ההסכם, אך ניסיונותיהם נכשלים שוב ושוב. "התשובות שמגיעות ממשרדו של המנכ"ל או של מנהל רשות התאגידים בעירייה נראו לא יותר מתירוצים – עסוקים בהכנת תקציב, ההסכם הועבר למחלקה המשפטית, יש עומס וכו'", נכתב בעתירה. עוד טוענים העובדים כי הדחייה האחרונה הגדישה את הסאה וגרמה להם להגיש את העתירה.

אלברט סופר, ראש מטה צפון בארגון כוח לעובדים: "עיריית חיפה והנהלת חברת המוזיאונים סובבו בכחש את העובדים. לאחר שנתיים של משא ומתן מסתבר שהעירייה וההנהלה מעולם לא התכוונו להגיע לחתימה על הסכם עם העובדים. חוסר תום לב הזה מקומם במיוחד כשמדובר בעובדים מסורים בשכר מינימום או בכזה שגובל במינימום, אשר עושים לילות כימים להעשרת חיי התרבות והאמנות בחיפה. במילים פשוטות, עיריית חיפה והעומדים בראשה הוליכו שולל את העובדים והפרו את אמונם. התנהלות שכזו אינה ראויה למי שמבקש שוב, בפעם המי יודע כמה, את אמון הציבור".

מהנהלת חברת המוזיאונים נמסר בתגובה: "המנכ"ל נסים טל הקים צוות משא ומתן בראשותו אשר פעל מול העובדים. המשא ומתן נוהל בצורה עניינית על ידי שני הצדדים וכלל מספר רב של פגישות. כבר בתחילת 2018, ועוד בטרם החתימה על הסכם, החלה החברה לשלם לעובדים את תוספות השכר שעליהן סוכם כבר במסגרת המשא ומתן. חוזר מיוחד של מנכ"ל משרד הפנים שיצא לקראת הבחירות הגביל עריכת שינויים בתנאי העסקתם של העובדים בתקופת הבחירות, ובפרט בתקופה השנייה של שנת הבחירות, ולכן המשא ומתן הושהה זמנית עד לסיום תקופת הבחירות. חברת מוזיאוני חיפה תפעל לחדש את המשא ומתן ולהשלימו מיד לאחר הבחירות. הנושא תלוי ועומד בפני בית הדין לענייני עבודה, והחברה תפעל ליישום מיידי של כל החלטה שתתקבל על ידי בית הדין בנושא".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר