טובה רינגר מוכתרת כמלכת היופי של ניצולות השואה (צילום: ארקדי ליטבין)
טובה רינגר מוכתרת כמלכת היופי של ניצולות השואה (צילום: ארקדי ליטבין)

נבחרה מלכת היופי של ניצולות השואה (וידאו)

תחרות מלכת היופי של ניצולות השואה שמארגנת עמותת יד עזר לחבר התקיימה בפעם השישית, ובתואר מלכת היופי זכתה טובה רינגר בת ה-93, שהיתה בת 14 כשפרצה מלחמת העולם השנייה

פורסם בתאריך: 15.10.18 12:46

טובה רינגר בת ה-93 מחיפה היא ניצולת השואה אשר זכתה אתמול (ראשון) בתחרות מלכת היופי של ניצולות שואה 2018 שהתקיימה בפעם השישית במרכז הקונגרסים. רינגר היתה בת 14 כשפרצה מלחמת העולם השנייה, והוריה וסבתה נספו במחנה ההשמדה אושוויץ. לרינגר שני בנים, חמישה נכדים ו-11 נינים.

בתואר סגנית מלכת היופי הוכתרה מדלן שוורץ בת ה-74, מלכת החן היא תמרה וייצמן בת ה-81, וחביבת הקהל היא ציפורה בר מסדה, בת 83 מכפר חסידים.

התחרות מאורגנת על ידי עמותת יד עזר לחבר שייסדה את הבית החם לניצולי שואה. בתחרות התמודדו 12 מועמדות, ובהן שמונה תושבות חיפה. בקהל נכחו ראש העיר יונה יהב, ח"כ אכרם חסון (כולנו), סגנית ראש העיר חדוה אלמוג ועוד.

את הערב הנחה האמן ננסי ברנדס שציין את הישגיו של הבית החם לניצולי שואה השנה ובהם פתיחת מוזיאון השואה המציג תיעוד היסטורי של דיירי הבית החם ופתיחת מכון פיזיותרפיה. את התחרות פתח הזמר ששי קשת שאמר: "הופעתי בטקס מלכת היופי של ישראל, אבל זה לא מתקרב להתרגשות ששוררת כאן הערב".

 

 

מייסד עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג הודה למתנדבי העמותה וקרא ליהב לבמה: "אני לא חסיד של פוליטיקה, אבל דווקא בימים האלה אני סוגד לך ראש העיר", אמר סבג לראש העיר והעניק לו אות הוקרה מיד עזר לחבר על פעילותו ועל סיועו לעמותה. אותות ההוקרה נוספים קיבלו סגן הנשיא לעניינים בין לאומיים מטעם השגרירות הנוצרית הבין לאומית בנג'מין קלס שתרם לעמותה כעשרה מיליון דולר, סגן השר לאיכות הסביבה ירון מזוז ויאן פישר – תורם לעמותה שהגיע לתחרות במיוחד מגרמניה.

אות גבורה והוקרה הוענק לניצולי השואה שלום שטנברג, מרים ליניאל, ויהודית רוזנצוייג.

 

חביבת הקהל ציפורה בר מסדה והמאפרת ליבי בורדמן (צילום: ארקדי ליטבין)

 

קלס: "זאת זכות גדולה לייצג מיליון נוצרים שתומכים בעמותה. אי אפשר לשנות את העבר, אבל אנחנו מאמינים שחובה להשפיע על העתיד".

מזוז: "כל אחת מכן היא המנצחת בתחרות, כי מה שעברתן זאת מלחמת קיום".

את התחרות שפטו עשר שופטות, ובהן שתי מלכות יופי זרות – סטאר ויליאמס ויוליה קלינמן. עוד נכללו בחבר השופטות חברת הכנסת לאה פדידה, ד"ר איזבלה גרינברג, גבריאלה שטרן, חלי בן דוד והמאפרת אודליה ארזי.

לפני ההכרזה על הזוכות הוקרן סרטון וידאו ובו בירכה שרת התרבות והספורט מירי רגב את המשתתפות בתחרות. את הזוכות איפרה המאפרת ליבי בורדמן, שעובדת עם עמותת יד עזר לחבר כבר ארבע שנים. לאחר מכן הופיעה השחקנית חנה לסלאו, שהוריה הם ניצולי שואה, וסולנית להקת חיל הים חיה ארד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    פשוט בזיון של השואה מה עם נסיכת אושוויץ מר עולם דכאו ונסיכת הנעורים בירקנאו.
    זו פשוט הזניה של השואה עבריניים שעשו כסף מקבוצה דיסמנטית של נשים מסכנות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר