נהג צעיר (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
נהג צעיר (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

52 אחוז מבני הנוער בחיפה נהגו ללא רישיון

מחקר שערכה עמותת אור ירוק מגלה כי אחד מכל שני בני נוער חיפאיים נהגו ברכב כלשהו ללא רישיון - השיעור הגבוה ביותר בארץ. 53 אחוז ממשתתפי המחקר ציינו שקיים סיכוי שהם ינהגו לביתם לאחר שתיית שליש בירה או מנת אלכוהול

פורסם בתאריך: 15.10.18 07:58

מחקר שערכה עמותת אור ירוק למאבק בתאונות הדרכים בישראל מגלה: שיעור בני הנוער החיפאים שנהגו ברכב כלשהו ללא רישיון הוא הגבוה ביותר בארץ – 52 אחוז. במקום השני נמצאת נתניה עם 47 אחוז מבני הנוער שנהגו ללא רישיון, ובמקום השלישי ניצבת ירושלים עם 45 אחוז.

המחקר כלל כ-50,000 תלמידים מכיתות י"א שלומדים בבתי ספר יהודיים וערביים אשר השתתפו בתוכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף עם משרד החינוך. הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ במשך שנת הלימודים שעברה (1 בספטמבר 2017 עד 30 ביוני 2018). בעמותה אומרים שהנתונים מציגים תמונה מדאיגה שלפיה אחוז גבוה מבני הנוער בחיפה נהגו לפחות פעם אחת ללא רישיון.

27 אחוז מהנשאלים במחקר טענו שכלל לא מסוכן לנהוג ללא רישיון, 53 אחוז ציינו שקיים סיכוי שהם ינהגו לביתם לאחר שתיית שליש בירה או מנת אלכוהול, ו-32 אחוז לא פסלו את האפשרות לחזור הביתה עם חבר שנוהג ברכב לאחר ששתה חצי ליטר בירה. כמו כן, 45 אחוז מבני הנוער חושבים שלסמס בנהיגה זה לא תמיד מסוכן, ו-54 אחוז ציינו שהם לא יעירו לחברם אם הוא נוהג במהירות מופרזת.

עוד עולה מהמחקר ש-32 אחוז מבני הנוער לא חושבים שחשוב מאוד לחגור חגורת בטיחות במושב האחורי, ורוב מובהק של 68 אחוז חושבים שלבנות יש יכולת להשפיע לטובה על נהיגת הבנים.

 

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "נהגים צעירים הם חסרי ניסיון, ובמקרים רבים הם פזיזים מנהגים ותיקים ומנוסים. בשל כך הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים. תוצאות המחקר מצביעות על כך שרבים מהצעירים לא מבינים את ההשלכות המסוכנות של מעשים כמו נהיגה בשכרות ונהיגה בכלי רכב ללא רישיון. המדינה מחויבת להגן על חייהם של הנהגים הצעירים ונדרשת להשקיע בהסברה ייעודית לבני הנוער ובאכיפה מניעתית בסביבת מרכזי בילוי. הממשלה חייבת להגביר את המאמצים כדי למנוע את ההרוג הצעיר הבא".

לדבריו של קיטה, תוכנית "סינמה דרייב" של העמותה מסייעת לבני הנוער להבין את החשיבות שבנהיגה לפי כל הכללים והחוקים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר