אנשי הקהילה היהודית בפיטסבורג לאחר הטבח בבית הכנסת (צילום: AP)
אנשי הקהילה היהודית בפיטסבורג לאחר הטבח בבית הכנסת (צילום: AP)

קהילת מוריה הזמינה את נפגעי הטבח בפנסילבניה להתארח בחיפה

רב קהילת מוריה דובי חיון שוחח עם אנשי קהילת עץ החיים בפיטסבורג, ש-11 מחבריה נרצחו בבית כנסת על רקע אנטישמי, והזמין אותם להתארח בחיפה. ביום שבת תקיים הקהילה תפילה לעילוי נשמות הנרצחים

פורסם בתאריך: 28.10.18 13:40

הקהילה הקונסרבטיבית מוריה בשכונת אחוזה בחיפה הזמינה את אנשי הקהילה הקונסרבטיבית עץ החיים בפיטסבורג, פנסילבניה, ש-11 מאנשיה נרצחו אתמול (שבת) בפיגוע על רקע אנטישמי בבית הכנסת שלהם, להתארח בחיפה. רב הקהילה דובי חיון, שעומד בראש רשימת מר"צ למועצת העיר, כבר שוחח עם אנשים בקהילה והזמין אותם לבקר בחיפה. לדבריו, קהילת מוריה נמצאת בקשר עם קהילת עץ החיים והביעה גם את נכונותה לעזור למשפחות הנפגעים. נוסף על כך, בשבת הקרובה תקיים קהילת מוריה תפילה מיוחדת לעילוי נשמותיהם של הנרצחים ולהחלמתם של הפצועים.

חיון: "כולנו כאן בהלם. מיד כששמענו על מה שקרה התחלנו לברר איך אנחנו יכולים לסייע. שליח של התנועה הקונסרבטיבית בארץ נשלח לפיטסבורג, וגם שלחתי לקהילת עץ החיים הודעת השתתפות בצער. אני עדיין לא יודע את שמות כל ההרוגים כי הם עדיין לא פורסמו, ואני דואג מאוד וחרד לגורלו של רב הקהילה. אני מתכוון לצאת בקריאה פומבית לממשלת ישראל להפסיק עם הצביעות ולהכיר בכולם כיהודים, ואז גם יהודי ארצות הברית הקונסרבטיביים יוכלו להרגיש שמדינת ישראל עומדת לצדם באופן מלא".

 

 

האם אנשי הקהילה הביעו נכונות להגיע לחיפה?

"זה עדיין מוקדם, אבל אנחנו עומדים בקשר רציף איתם. צריך לציין שלא רק הקהילה הקונסרבטיבית עץ החיים נפגעה. הבניין הזה, שפעם היה שייך כולו לקהילה הקונסרבטיבית, משמש מקום תפילה לעוד שתי קהילות שנפגעו באירוע – האחת שלא שייכת לזרם ספציפי והשנייה רפורמית. הזמנו את כולם להגיע לחיפה. דלתות ביתנו פתוחות לכולם, רק שיבואו. נחבק אותם כאן חזק ונעשה כל שביכולתנו כדי לסייע להם להפיג במעט את הכאב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כמה נמוך תרדו?

    לעשות כתבת תעמולה למרצ על גב הטבח.
    מגעיל. דוחה. מעליב. מזעזע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר