שמורת שקמונה (צילום: תומר כתר)
שמורת שקמונה (צילום: תומר כתר)

תוכנית להקמת שמורת טבע ימית מול חופי חיפה

התוכנית אשר חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי שמול חופי חיפה נדונה בוועדת משנה של הוועדה לשמירת הסביבה החופית, והיא העבירה אותה לדיון במליאה בשל "חשיבותה הרבה לשמירה על הסביבה הימית"

פורסם בתאריך: 29.10.18 11:01

מליאת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) תדון בקרוב בתוכנית שיוזמת רשות הטבע והגנים לייעוד שטח לשמורת טבע ימית מול חופי חיפה. התוכנית, ששמה הוא שמורת טבע ימית ראש כרמל, חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי, מערבית לגבול המוניציפלי של חיפה, והיא משיקה במזרח לשמורה הימית ולגן הלאומי המוכרזים שקמונה. מימוש התוכנית יסייע לרצף ישיר וטבעי של שמורה.

בחודש יולי אושרה התוכנית להפקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ובשבוע שעבר היא נדונה בוועדת משנה של הוולחו"ף, שהחליטה להעבירה לדיון במליאת הוולחו"ף "בשל חשיבותה הרבה לשמירה על הסביבה הימית".

 

 

בהחלטת הוועדה המחוזית צוין כי בתחום השמורה המוצעת יש אזורים תלולים מאוד ואזורים מתונים יותר ומתקיימות בו חברות שונות מבחינת הרכב האצות, חסרי החוליות והדגים. מאפיינים אלה מהווים את הבסיס לבתי גידול עשירים, מגוונים וייחודיים למימי ישראל. לפי הוראות התוכנית, שטח השמורה ישמש לשמירה על החי, על הצומח ועל הדומם המצוי בשטחה – על פני המים, על הקרקעית ובתווך שביניהם. השימושים שיותרו בתחום השמורה הם בין השאר שחייה, צלילה, שיט, מחקר, ניטור וספורט ימי לא מנועי. דיג בשטח השמורה ייאסר אלא אם הוא יותר במסגרת תקנות או היתר מטעם בעל סמכות בשמורת טבע.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נחום

    חלאס כבר עם התכניות!!!! תעשו אל תדברו!!!!מכל הדיבורים על התכניות בסוף נשאר רק התכניות!!! במקום לדבר תעשו עירייה של עצלנים ושקרנים יאללה קליש כל הדרך לניצחון!!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם על השמורה הקטנה שיש אין שומר ואין מפקח. ישימון ימי שכל דג שמעז לגדול שם מיד נקטף על ידי דייגים. הדייגים בסירות הקטנות שעוברים כל יום ומצפצפים על החוק!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר