השריפה בחיפה בנובמבר 2016 (צילום: גיל אליהו)
השריפה בחיפה בנובמבר 2016 (צילום: גיל אליהו)

חשש מגל שריפות ביום הבחירות

התנאים המטאורולוגיים מחר עומדים להיות דומים לאלה שהיו בחיפה בעת השריפה הגדולה בנובמבר 2016, והדבר מעורר חשש בקרב שירותי הכבאות. כצעד מניעתי ישמשו עשרות כבאים ככוננים, תחנות הכיבוי יתוגברו וכבאית תפטרל ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 29.10.18 08:06

בתחנת חיפה של שירותי כבאות והצלה חוששים מגל שריפות שיפרוץ בעיר מחר (שלישי) – יום הבחירות המוניציפליות – כפי שאירע בעיר בחודש נובמבר 2016. בתחנה חיפה מציינים כי התנאים המטאורולוגיים הצפויים מחר דומים לאלו שהיו לפני כשנתיים, ביום שבו פרצה השריפה בכמה מוקדים.

דובר מחוז חוף בשירותי כבאות והצלה להב אורי צ׳ובוטרו: "ברור שאם תפרוץ מחר שריפה גדולה בשכונות העיר תהיה לכך השפעה לא מבוטלת על יום הבחירות, אך עם זאת, לכיבוי אש אין סמכות בחוק לעצור או לבטל את הבחירות. במקרה של אירוע חריג שגם יתקרב להיכל הספורט נמליץ בפני המשטרה על פינוי האנשים מהמקום".

לדברי שירותי הכיבוי, בתחנת חיפה הכינו תוכנית מגירה כלקח מהשריפה הגדולה, והיא תיושם אם יהיה צורך בכך. בשלב הראשון והמניעתי גויסו כבר עשרות כבאים שאינם משובצים למשמרת והם יהיו בכוננות. נוסף על כך, כבאית מתחנת חיפה תפטרל בעיר כדי לקצר את זמן התגובה במקרה של שריפה. כמו כן, תחנת הכיבוי באוניברסיטת חיפה תתוגבר וכמוה גם תחנות כיבוי נוספות ביערות הכרמל.

 

 

יצוין שבמהלך השריפה בכרמל בשנת 2010 וגם בשריפה בחיפה כעבור שש שנים שימש היכל הספורט כחפ"ק (חדר פיקוד קדמי) של כל כוחות ההצלה וכמקום מחסה זמני לאנשים שפונו מבתיהם. בימים אלה משמש ההיכל את ועדת הבחירות.

צ׳ובוטרו: "זה שגל השריפות עוד יחזור לאזור אין לנו ספק, והשאלה המרכזית היא רק מתי. תנאי מזג האוויר המיוחדים החלו כבר אתמול (ראשון), בדגש על יובש, אבל הם יגיעו לשיאם מחר. אנחנו בכיבוי האש לוקחים בחשבון שמדובר ביום שבתון ומניחים שחלק מעם ישראל יבחר לציין אותו בחיק הטבע, ואולי גם בארוחה על המנגל, וזה מתכון לצרות, במיוחד בתנאים כאלה. זה לא אומר שאסור להדליק אש, אבל בבקשה – רק במקומות מותרים ובמשנה זהירות".

במקרה של שריפה בחיפה, היכן יוקם החפ"ק?

"החפ"ק יועבר מהיכל הספורט למקום חלופי. חפ"ק תמיד מוקם באזור השריפה, ואם חס וחלילה שכונת רוממה תעלה שוב בלהבות נמצא שטח אחר להתפרש בו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ליוון יש מטוסים לחיפה יש את יו"ר ועדת הצעירים ואולי גם את יו"ר ועדת הזקנים

    כדאי שיהב ירים מהר טלפון לראש שירותי הכבאות ביוון ויבקש ממנו לשלוח את מטוסי כיבוי האש של יוון. זאת יש להבין , לאחר שכל הכסף מבוזבז על : משכורות לסגני ראש עיר, משכורת ליו"ר ועדת הצעירים, משכורת ליו"ר ועדת הזקנים,כסף לאתוס, כסף לשמטוס, כסף ליפה נוף (בפועל מכער נוף),כסף לבידור אינפנטילי למבוגרים, כסף לבידור אינפנטילי לילדים, כסף לטיולים בחו"ל,כסף לכרזות מפגרות, כסף למשכורות למקורבים, כסף למשכורות למרוחקים, כסף לפרוייקט בישול התושבים ברכבל ועוד ועוד, לא נשאר כסף לדברים אמיתיים כמו לקנות מטוסים לכיבוי אש. בעוד 5 שנים בבחירות הבאות תצטרך קליש לעשות בדיוק אותו דבר, דהיינו להרים בדחיפות טלפון לשירותי כיבוי האש ביוון, בקרואטיה, בטורקיה ובאזרבייג'אן כי עוד לפני שהיא נכנסת לתפקיד היא מחלקת את העוגה בדיוק באותה צורה שיהב חילק את העוגה.

  2. דני דין

    המטוס היחידי שיהב מכיר הוא המטוס שהטיס אותו לסין לסינגפור ועוד מקומות בעולם במסוה של ביקורי עבודה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר