המקום שבו מתוכנן לקום הסטודיו לאנשים עם מוגבלות
המקום שבו מתוכנן לקום הסטודיו לאנשים עם מוגבלות

מי יממן הנגשת סטודיו כושר לאנשים עם מוגבלויות?

במשך יותר מ-20 שנה מאמנת אולגה גומברג נכים ובעלי מוגבלויות. אחרי שנאלצה לסגור את הסטודיו שלה היא מצאה מקום חדש שלשיפוצו ולהנגשתו נדרשים 36,000 שקל. פיתחו את הלב ועיזרו לה

פורסם בתאריך: 6.11.18 11:09

אולגה גומברג היא מאמנת כושר מקרית חיים שעובדת כבר 20 שנה עם אנשים עם מוגבלויות ועם צרכים מיוחדים. בשלוש השנים האחרונות היא עבדה בסטודיו במרכז השיקום והספורט איל"ן בקרית חיים, עד שהרגון השכיר את השטח לגוף גדול. במשך ארבעה חודשים חיפשה גומברג סטודיו חדש שיתאים לצורכיהם של 35 המתאמנים בעלי שלה, אך ללא הצלחה.

"זאת היתה בעיה רצינית", היא מספרת, "כל המקומות הנגישים שמצאתי היו במקומות מרכזיים כמו קניונים שיש בהם שירותי נכים וחניות לנכים, אבל סכומי השכירות היו בלתי אפשריים מבחינתי, ואילו שאר המקומות שראיתי לא היו נגישים כלל".

גומברג הבינה שעליה לדאוג להנגשת הסטודיו בעצמה, ולפני כשבועיים היא מצאה מקום מוזנח בשדרות ההסתדרות בחיפה. בחישוב שערכה התברר לה שהנגשתו לפי התקן הנדרש תעלה כ-36,000 ותכלול בין השאר הזמנת תוכנית הנגשה מגורם מורשה, הקמת רמפות, מעקות ומאחזי יד, בניית שירותי נכים וסימון חניות נכים. להערכתה, סכום זה שווה ל-240 אימוני כושר פרטיים, ולכן היא פרסמה מודעה שבה היא מזמינה אנשים להירשם לאימונים, וההכנסות מהם יועברו לשיפוץ.

 

אולגה גומברג (צילום: קייטי גורבצ'בסקי-גומברג)

 

 

גומברג, בוגרת מכון ווינגייט, מציעה אימונים במגוון של תחומים, ובהם אימוני כושר אישיים, אימונים לבעלי מוגבלויות, אימונים שיקומיים ואימוני אירובי ופילאטיס, וכן טיפולי תרפיה ועיסוי רפואי. עד כה לא נרשמה היענות למודעה, וגומברג נאלצה למצוא עבודה במשרה מלאה כשכירה, ולא בתחום הספורט, לקחה הלוואות ונכנסה לחובות, והכל כדי לממן את השיפוץ. כיום יש בסטודיו פינה קטנה ומשופצת שמתאימה לאימונים, ולגבי המשך השיפוץ מפגינה גומברג אופטימית ומאמינה שבסופו של דבר היא תצליח לממן את עלותו.

"אעשה הכל כדי לסיים את השיפוץ עד סוף חודש נובמבר", היא אומרת, "אבל ייתכן שהמקום יישאר עוד זמן רב במצב של חצי שיפוץ, ללא שירותים נגישים וללא מזגן".

בינתיים, היא מדגישה, נמצאו אנשים שנרתמו לעזרה – גם ממקום העבודה הקודם שלה וגם מאנשים ששומעים על הפרויקט שהיא עמלה עליו. "אנשים שהכרתי במקרה באים לכאן ועוזרים לי עם השיפוץ, שאת רובו אני עושה לבד", היא מספרת.

בעתיד מתכוונת גומברג להקים עמותה בתחום הספורט השיקומי. "לא מספיק שאדם עם מוגבלות או אחרי תאונה או ניתוח יקבל רק טיפולים. חשוב שהוא גם ישמור על כושר גופני", היא מסכמת.

 

הכניסה למבנה שבו מתוכנן לקום הסטודיו

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הפיתרון: תמונה אולגה לאלתר כסגנית ראש עיר בשכר

    לעינת קליש יהיו כל כך הרבה סגני ראש עיר שאפשר גם למנות את אולגב בתור סגנית ראש עיר. לפחות אולגה תשתמש במשכורת שלה למטרה טובה בניגוד למסתמן שסגני ראש העיר האחרים ירפדו את חשבונותיהם המרופדים בלאו הכי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר