עצרת המחאה נגד אלימות כלפי נשים בשנה שעברה (צילום: יעקב סבן)
עצרת המחאה נגד אלימות כלפי נשים בשנה שעברה (צילום: יעקב סבן)

"בשביל אחיותינו, האמהות ובנות הזוג שלנו"

עצרת גדולה לציון יום המאבק הבין לאומי באלימות נגד נשים תתקיים ברחבה בכיכר פריז ביום חמישי. מנהלת מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית שני אלוני: "נתוני האלימות עולים כל הזמן בהתמדה"

פורסם בתאריך: 21.11.18 19:59

הפורום החיפאי למאבק באלימות נגד נשים יציין מחר (חמישי) את יום המאבק הבין לאומי למיגור התופעה בעצרת גדולה שתתקיים ברחבה של כיכר פריז ליד תחנת הכרמלית. בעצרת הנושאת את השם #נשים_לזה_סוף מתוכננים להשתתף נציגים של ארגוני סיוע ותמיכה בנשים נפגעות אלימות, עיריית חיפה, המרכזים הטיפוליים של העירייה, משרד הבריאות, ויצו סניף חיפה, תנועות הנוער ומועצת התלמידים והנוער של חיפה, ויישאו דברים ח"כ ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ושוויון מגדרי עידא תומא סלימאן ומייסדת עמותת נשים נגד אלימות, סמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האשה והפעילה חברתית אושרה פרידמן.

לפני תחילת העצרת, בשעה 17:30, תצא צעדה מתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה לכיוון הכיכר. בהודעה שפרסמו חברי הפורום נכתב: "אנחנו מגיעות ומגיעים כדי להילחם בשביל אחיותינו, בשביל האמהות שלנו, בשביל בנות הזוג שלנו, בשביל האשה שאיתנו, בשביל זו שלצדך בכיתה, בתור, בעבודה, בשביל עצמך ובשביל עתיד בטוח יותר לחיות בו".

 

 

מנהלת מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית חיפה והצפון שני אלוני: "כמדי שנה גם הפעם בחודש נובמבר מציין הפורום החיפאי את יום המאבק הבין לאומי באלימות נגד נשים. בשנה שעבר השתתפו ביום הזה כ-500 צועדים, ואנחנו קוראים לנשים ולגברים להגיע גם השנה".

לדבריה של אלוני, נתוני האלימות והנפגעים נמצאים כל הזמן במגמת עלייה: "אני כבר שש שנים כאן ורק רואה עלייה. זה לא אומר בהכרח עלייה במספר התלונות אלא יותר עלייה במודעות. השנה ראינו עלייה חדה במספר התלונות בעקבות תלונה בארצות הברית נגד שופט בית המשפט העליון שנחשד בהטרדה מינית ואף נערך לו שימוע. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את הנשים שהן לא התלוננו, וזה הוביל לגל תלונות אצלנו, וגם לפני כן בקמפיין MeToo# שהגיע גם הוא מארצות הברית. המודעות שאפשר לקבל טיפול ועזרה עלתה. האירוע שיצוין בשבוע הבא הוא עוד דרך להעלות את רמת המודעות של הציבור לנושא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר