שריפה באונייה בנמל הקישון (צילום: אריק אלחריף)
שריפה באונייה בנמל הקישון (צילום: אריק אלחריף)

שריפה פרצה באונייה שעוגנת בנמל הקישון

לוחמי האש פעלו במהלך הלילה כדי לכבות השריפה שפרצה באונייה. הבוקר (רביעי) השתפר המצב אך עדיין עולה עשן ממחסניה. מטענה של האונייה מכיל ברזל, ומשירותי הכיבוי נמסר כי לא נשקפה סכנה לציבור

פורסם בתאריך: 13.11.18 22:44

שבעה צוותים של לוחמי אש בראשות מפקד התחנה האזורית חיפה טפסר אברהם תמרי פועלים מאז אתמול (שלישי) בלילה כדי לכבות שריפה שפרצה בבטן האונייה "ARIAVIBE" שעוגנת ברציף בנמל הקישון. הצוותים החלו בפעולות הכיבוי לאחר שווידאו כי כל צוות האונייה ירד ממנה.

ניסיונות הכיבוי של השריפה, שפרצה במחסני אוניית המשא, נמשכו כל הלילה. האונייה הגיעה ממצרים ומטענה כלל פסולת ברזל. מדוברות כיבוי האש נמסר כי אין מדובר בברזל נקי אלא במטען של גרוטאות רכב שמכיל בין השאר שאריות של שמן וגומי.

 

גוררת בנמל משתתפת במאמצי הכיבוי של האונייה בנמל הקישון (צילום: דוברות שירותי כיבוי האש)

גוררת בנמל משתתפת במאמצי הכיבוי של האונייה בנמל הקישון (צילום: דוברות שירותי כיבוי האש)

 

 

לצורך מלאכת הכיבוי השתמשו הצוותים בכמויות גדולות של קצף כיבוי והסתייעו בשלושה מנופים ובספינה גוררת. מעת לעת נדרשו הכוחות לבצע הערכת מצב מחודשת משום שמדובר בפעולה מורכבת וכל שימוש לא נכון במים עלול לערער את יציבות כלי השיט בשל שינוי מרכז הכובד. לשם כך היה צורך לבחון ביחד עם קפטן האונייה את מצב הבערה אל מול מאזן מי הכיבוי שהוזרמו פנימה.

הבוקר (רביעי) השתפר המצב באופן ניכר, אך מדי פעם עולה עשן מבטן האונייה. במהלך הבוקר ייעשה ניסיון נוסף לאטום את המחסנים ולבצע כיבוי באמצעות החדרת פחמן דו חמצני בשאיפה שבכך תחוסל הבערה באופן מוחלט. עוד נמסר מדוברות מכבי האש כי לא נשקפה סכנה לציבור מאירוע זה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר