נועם גרוס (שני מימין) ומתנדבי פרויקט שדרו"ג
נועם גרוס (שני מימין) ומתנדבי פרויקט שדרו"ג

פרויקט שדרו"ג קורא לכם לסייע לשיפוץ בתי קשישים

נועם גרוס בן ה-17, שביתו נשרף לפני שנתיים בשריפה הגדולה, יזם פרויקט של שיפוץ דירות לגיל השלישי שבו מתנדבים בני נוער במסגרת ארגון Lead. כעת הוא וחבריו מחפשים אנשי מקצוע וחנויות לחומרי בניין שיתנדבו אף הם לעבודות השיפוץ

פורסם בתאריך: 19.11.18 11:21

נועם גרוס, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר הריאלי, יזם פרויקט של שיפוץ דירות לגיל השלישי שבו מתנדבים בני נוער במסגרת ארגון Lead. בשנה שעברה שפצו בני הנוער את דירתה של קשישה ברחוב סטרומה בשכונת קרית שפרינצק, ומתחילת שנת הלימודים הנוכחית מצאו חברי הפרויקט חמש דירות נוספות לשיפוץ כולל וכבר גייסו תקציב ומתנדבים. כעת הם מחפשים אנשי מקצוע וחנויות לחומרי בניין שיתנדבו אף הם לעבודות השיפוץ.

גרוס, 17, הצטרף בשנה שעברה כשגריר לארגון Lead שמפתח מנהיגות בקרב בני נוער ומאפשר להם להתנסות במנהיגות מעשית באמצעות הקמה וניהול של פרויקט חברתי. גרוס בחר להקים את פרויקט שדרו"ג (שיפוץ דירות לגיל השלישי) מתוך חוויה אישית: לפני שנתיים נשרף ביתה של משפחתו בשריפה הגדולה בכרמל, והמשפחה התגוררה במשך תקופה ארוכה בפנימייה הצבאית שליד הריאלי (אביו של גרוס היה המפקד הצבאי של הפנימייה).

"שחררו אותנו מבית הספר בגלל השריפה, וכשהגעתי הביתה ראיתי שפורצת ממנו אש", משחזר גרוס, "תפסתי מטף כדי לנסות לכבות את השריפה אבל הבנתי שאין סיכוי". גרוס ניסה להימלט עם שני כלביו דרך שתי היציאות המרכזיות של הבית אך האש השתלטה עליהן. לבסוף הוא נמלט דרך היציאה השלישית שהיתה אפופה בעשן: "ההחלטה היתה לצאת מיד או להישרף ביחד עם הכלבים. למרות שעיריית חיפה והריאלי דאגו לנו, התחושה שאין לך בית היא קשה. מתוך התחושה הזאת יזמתי את הפרויקט".

 

 

גרוס בחר לצורך הפרויקט לשפץ דירות של בני הגיל השלישי, שלדבריו הקימו את המדינה אך כיום סובלים מכך שאין מספיק גורמים שדואגים להם. לפרויקט השיפוץ הראשון, שנערך לקראת סוף שנת הלימודים הקודמת, נדרשו ארבעה ימים והתגייסו אליו אנשי מקצוע, בני נוער מהתיכון בריאלי ותנועות נוער. "ניהול השיפוץ הזה היה אחת מהחוויות המטורפות בחיי", מספר גרוס, "לעולם לא אשכח את פניה של הקשישה שראתה את הדירה שלה אחרי השיפוץ. הבאנו לה רהיטים חדשים ועבדנו קשה מאוד. עד היום היא לא מעכלת את השינוי המשמעותי שעשינו".

מאז חודש ספטמבר מצאו חברי הפרויקט בשיתוף עם מחלקת הרווחה העירונית חמש דירות שזקוקות לשיפוץ. השבוע הם סיימו לגייס מתנדבים ותקציב – כ-5,000 שקל לכל דירה – וגם מושיק גלאמין מהתוכנית "בא לחדש לכם" של הזכיינית רשת נרתם לעזרה והגיע לבחון את הבתים הזקוקים לשיפוץ. כעת מחפשים יוזמי הפרויקט אנשי מקצוע וחנויות חומרי בניין שיסכימו לסייע בהתנדבות כדי שהשיפוצים ייצאו אל הפועל.

"אנחנו בסך הכל בני נוער, ולמרות המוטיבציה שלנו אנחנו לא יודעים לשפץ ולכן אנחנו מגייסים אנשי מקצוע לסיורים מקדימים שיסבירו כיצד לעשות דברים וגם ינהלו אותנו בזמן השיפוץ בפועל", מסכם גרוס, "בואו לעזור לנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר