הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עובדי הכרמלית: "לא מוכנים יותר להיות אחרונים בתור"

עובדי הכרמלית שהכריזו על סכסוך עבודה לאחר שלטענתם לא נחתם איתם הסכם שכר קיבוצי במשך זמן רב ובחוסר תום לב, ישבתו למשך חצי שעה. העובדים הוסיפו פנייה לראש העיר החדשה עינת קליש רותם בתקווה לשינוי מדיניות

פורסם בתאריך: 18.11.18 10:47

עובדי הכרמלית ישביתו היום (ראשון) את פעולתה למשך כחצי שעה במהלך חילופי המשמרות לאחר שהסכם השכר הקיבוצי שעליו הם היו אמורים לחתום לא אושר על ידי הממונה על השכר באוצר. לדברי העובדים, הם היו אמורים לחתום על ההסכם כשבוע לפני השריפה שפרצה בה, ונדרש רק אישור דירקטוריון חברת הכרמלית. הדירקטוריון התכנס כשבוע אחרי השריפה ולא אישר את ההסכם, והעובדים טוענים כי הובטח להם שההסכם ייחתם עם חזרתה של הכרמלית לפעולה.

אלא שגם לקראת חזרתה של הכרמלית לפעולה לא קיבלו העובדים את מבוקשם, והנהלת הכרמלית החליטה לא לחתום ללא אישור הממונה על השכר באוצר. ההסכם הועבר לממונה אחרי דחיות נוספות, וכאשר לא התקבלה תשובה הכריזו עובדי הכרמלית על סכסוך עבודה ב-21 באוקטובר.

הנהלת הכרמלית הגיבה בבקשה לבית הדין לענייני עבודה להטיל על העובדים צו מניעה שיאסור עליהם לבצע צעדים ארגוניים. בית המשפט ביקש מהעובדים לא לשבות כצעד של רצון טוב ולהסכים לביצוע הליך בחסות בית המשפט. כמו כן נדרש הממונה על השכר להגיב, ובתגובה שהתקבלה לפני כשבוע נכתב כי הממונה לא יכול לאשר את ההסכם משום ש"ניתנו בו תוספות ותנאים החורגים מהמקובל בשירות המדינה".

הנהלת הכרמלית מיהרה להסכים לקביעתו של הממונה על השכר. "אכן, בטיוטה כפי שהתגבשה הוענקו לעובדים תוספות ותנאי שכר החורגים מהמקובל בשירות המדינה", נכתב בתגובת הכרמלית לבית המשפט. עוד טענה הכרמלית כי ייתכן שיהיה צורך בפגישות נוספות בין הצדדים על מנת להתאים את טיוטת ההסכם לדרישות הממונה. יצוין כי הממונה טרם פירט את השגותיו לגבי החריגות האמורות.

 

 

לוטן רז, חבר בוועד עובדי הכרמלית, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אנחנו כעובדים לא מוכנים יותר להיות האחרונים בתור. אנחנו נותנים את נשמתנו ואת בריאותנו לכרמלית. כמי שמספקים את השירות החשוב של הכרמלית אנחנו מצפים שיתייחסו אלינו בצורה מכבדת ולהתפרנס במעט כבוד. ההסכם שהתגבש הוא מינורי ולא מתקרב להשיב לעובדים את מה שמגיע להם. אני מקווה שראש העיר החדשה עינת קליש רותם והצוות שאיתה ישמעו את קולנו ויביאו לשינוי המדיניות ביחס לעובדי הכרמלית ועובדי התאגידים העירוניים, כך שיחתמו עם כולנו על הסכמים קיבוציים ועובדי התאגידים יהיו מוערכים בזכות העבודה שהם עושים למען העיר".

מנכ"ל הכרמלית אבישי הדר: "הגשנו בקשה דחופה לצו מניעה. הממונה על השכר באוצר טרם אישר את ההסכם, ועל פי החוק אנחנו חייבים את אישור הממונה על השכר לפני חתימה".

כיצד הגעתם עם העובדים לטיוטה שחורגת לכאורה מהתנאים המקובלים?

"זה מה שיכולנו להגיע עם העובדים, ולכן נדרש אישור הממונה על השכר. למה הגענו איתם לזה? כי אחרת אי אפשר היה להגיע איתם לכלום. איש אפשר היה להתקדם עם העובדים לכלום אם זה לא היה על פי דעתם ובקשתם. הגענו לטיוטה שבסעיפים מסוימים לדעת האוצר היא חורגת בגלל אי ההסכמות שלהם לעגן את הדברים לפי האוצר, אבל לא ידענו את זה לפני ששלחנו את ההסכם לבדיקה. זה תהליך הגיוני. אם לדעת האוצר יש מקומות שצריך לתקן, נתקן, אחרת לא נוכל לחתום. התנהל משא ומתן עם כיפופי ידיים לכאן ולכאן. אז בסעיפים מסוימים כופפו את היד שלנו לצד הלא נכון ולכן ביקשנו את אישור האוצר והוא העיר הערות. החוק מחייב אותי לשלוח את ההסכם לאוצר. האוצר בוחן גם את היכולות של הכרמלית לעמוד כלכלית בהסכם, וכשאמרנו לעובדים שההסכם עובר את היכולת של הכלכלית, הם בכל זאת נקטו שביתות ואיומים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוסי

    אם הנהלת הכרמלית לא רשאית להעלות שכר מדוע לחלק מהעובדים כן הועלה השכר ולא בתום לב.

  2. יוסי

    מדוע הנהלת הכרמלית מעלה שכר לחלק מהעובדים כשאין אישור מהממונה על השכר???

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מר הדר ,
    למתחם הכרמלית לא יופי , לא הוד ולא הדר .
    האם לא ניתן לנקות את השטח , ולהגיש לציבור פרוייקט ראוי , מתוקן ולא מוזנח, חסר ומעליב ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר