מנכ"ל הרכבת שחר איילון (צילום: שושן מנולה)
מנכ"ל הרכבת שחר איילון (צילום: שושן מנולה)

מנכ"ל הרכבת: החשמול מחיפה להרצליה יתחיל ב-2020

העבודות לחשמול המסילה מתחנת חוף הכרמל לתחנת הרצליה יתחילו לאחר סיום חשמול הקו תל אביב-אשקלון - כך אומר מנכ"ל הרכבת שחר איילון, שמסביר גם מדוע הרכבות בארץ נוסעות לאט בהשוואה לרכבות באירופה

פורסם בתאריך: 19.11.18 19:14

רכבת ישראל מתכננת להתחיל בחשמול המסילה מתחנת חוף הכרמל בחיפה לתחנת הרצליה בשנת 2020 – כך מסר היום (שני) מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון במפגש עיתונאים שהתקיים בחיפה. לדבריו, בשלב הראשון תחשמל הרכבת את הקו מנתב"ג להרצליה, ובכך תסיים את חשמול הקו מירושלים. לאחר מכן יתחיל החשמול בקו תל אביב-אשקלון, ובסיומו יתחילו העבודות בקו מחיפה להרצליה. לדבריו של איילון, החשמול יעבור בכבלים שיונחו על עמודים עיליים.

בהמשך הדברים התייחס איילון לבעיית האיטיות של הרכבת לעומת הרכבות באירופה: "רכבת ישראל היא רכבת כבדה שנדרש לה הרבה זמן לעצור ולהתחיל לנוע מחדש. גם פתיחת הדלתות נמשכת זמן רב. באירופה הרכבת יכולה לפתח מהירות של בין 200 קמ"ש ל-400 קמ"ש בין תחנה לתחנה כי אין לה הרבה תחנות. אם יש כפרים בדרך משרתים אותם רכבות קלות, רכבות תחתיות ורכבות אזוריות שנוסעות במהירות של 80 קמ"ש כמו רכבת מאסף".

 

 

איילון ציין כי רכבת שנוסעת מחיפה לתל אביב צריכה לעצור בתחנות ביניים – דבר שלא מתאים לרכבת כבדה. נוסף על כך הוא אמר כי הקטרים שאיתם עובדים ברכבת יכולים אמנם להגיע ל-160 קמ"ש, אך הם נדרשים לסחוב מספר רב יותר של קרונות משקבע היצרן, וגם זה משפיע על המהירות.

איילון: "יש לנו קטרים חלשים. 48 מהקטרים שלנו, שמהווים את הרוב, הם בעלי עוצמה של 2,000 כוח סוס ובנויים לשאת ארבעה קרונות בלבד. הוספנו את הקרונות החמישי והשישי, ולאחר שהלחיצו אותנו הוספנו קרון שביעי והשבוע נוסף קרון שמיני. בחורף אין בעיה כי הגנרטור שמייצר את החשמל בקרון הכוח של הרכבת מפעיל את המזגנים. בקיץ לכולם יהיה חם וניאלץ שוב לחזור לשבעה קרונות ואולי גם לרדת לשישה קרונות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר