טקס יום הזיכרון של קהילת הטרנסג'נדר (צילום: בית הקהילות לגאווה וסובלנות)
טקס יום הזיכרון של קהילת הטרנסג'נדר (צילום: בית הקהילות לגאווה וסובלנות)

יום הזיכרון של קהילת הטרנסג'נדר צוין בבית הקהילות

כ-60 איש השתתפו ביום הזיכרון לקורבנות הטרנסופוביה. זו הפעם השנייה שהאירוע מצוין בחיפה. "זה היה טקס כואב אך מעורר תקווה", אמרה רכזת בית הקהילות הילה אסיה, "טרנסופוביה מופיעה בכל תחומי החיים"

פורסם בתאריך: 23.11.18 12:44

בית הקהילות לגאווה וסובלנות ציין ביום שלישי את יום הזיכרון של קהילת הטרנסג'נדר זו השנה השנייה בחיפה. יום הזיכרון מנציח את הקורבנות שנרצחו בגלל טרנסופוביה ומטרתו היא להגביר את המודעות לאלימות כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית.

בטקס השתתפו כ-60 איש והוא כלל הקרנת קטעי וידאו על הקהילה הטרנסג'נדרית בעולם וקריאת טקסטים על חיי הטרנסג'נדרים החיפאים. לאחר הטקס התקיימו מעגלי שיח שבהם סיפרו שניים מחברי הקהילה החיפאית על חוויית החיים המיוחדת שלהם והתקיים דיון.

 

 

יום הזיכרון לקהילת הטרנסג'נדר מצוין בעולם משנת 1999. הוא נקבע בשנה זו בעקבות רצח אכזרי של טרנסג'נדרית שנה לפני כן בארצות הברית. ב-20 בנובמבר 1999 נערך לזכרה אירוע שהפך מאז ליום הזיכרון הרשמי של הקהילה. יצוין כי בשנת 2018 נרצחו בעולם 310 אנשים על רקע של טרנסופוביה.

הילה אסיה, רכזת בית הקהילות: "זה היה טקס כואב אך גם מרגש ומעורר תקווה. ראינו איך טרנסופוביה מופיעה בכל תחומי החיים של הקהילה הטרנסית, למשל דרך אפליה על רקע מגדרי בשוק העבודה או מצד הממסד. אי קבלתה של החברה הטרנסג'נדרית פוגעת בה בכל יום, ועדיין הטרנסג'נדרים מקבלים הרבה הערות ברחוב על מי שהם. למרות זאת צומחת קהילה חזקה ואיתנה, והחברה הטרנסג'נדרית החיפאית היא מגובשת מאוד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר