פעולות חילוץ במפרץ חיפה (צילום: דוברות כיבוי האש)
פעולות חילוץ במפרץ חיפה (צילום: דוברות כיבוי האש)

הצפות במפרץ חיפה: חולץ נהג שנלכד ברכבו (וידאו)

צוותי כיבוי מתחנה אזורית חיפה פועלים באירועי חילוץ והצפות רבים באזור מפרץ חיפה. במעבר התת קרקעי ברחוב חלוצי התעשייה הצילו לוחמי האש את חייו של נהג רכב הסעות שנלכד ברכבו כאשר מפלס המים הגיע עד לגג הרכב

פורסם בתאריך: 25.11.18 08:41

היום (ראשון) מהשעה 5:00 הבוקר פעלו צוותי כיבוי מתחנה אזורית חיפה באירועי חילוץ והצפות רבים באזור מפרץ חיפה.

מפקד המשמרת רשף אהוד בן עזרא ציין כי רוב האירועים התרחשו באזור רחוב השיש, רחוב חלוצי התעשייה ורחוב יוליוס סימון, שהדרמטי שבהם היה אירוע ההצפה במעבר התת קרקעי ברחוב חלוצי התעשייה שבו הצילו לוחמי האש את חייו של נהג רכב הסעות שנלכד ברכבו כאשר מפלס המים הגיע עד לגג הרכב.

הנהג, אריה קליין, בן 70, תושב קרית אתא: "נלכדתי עם חגורת הבטיחות, לא הצלחתי להשתחרר ממנה והמים עלו. המים הגיעו לי עד הסנטר וידעתי שיש לי חמישה ס"מ לפני שאני טובע. ואז הכבאי הגיבור הגיע אלי בשחייה והצליח לחלץ אותי. לולא הכבאי הייתי מת עכשיו".

 

 

הצוותים המשיכו לסרוק את תוואי המנהרה עוד זמן ממושך כדי לשלול המצאות לכודים נוספים, שאכן לא נמצאו. במהלך הניקוז ועם ירידת מפלס המים נסרק הרכב שוב והתמונה נשארה בעינה.

ברשות הכבאות קוראים לציבור לנקוט משנה זהירות, להימנע מכניסה למקומות מוצפים, לשלוליות ולמעברי מים שבהם יש זרימה.

 

 

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה התקינה מערכת שמתריעה על עליית מפלס המים במנהרה ומפעילה באופן אוטומטי משאבות ששואבות את המים מהמנהרה במקרה של הצפה. מערכת ההתראה וערנותם של אנשי המוקד המבצעי בעירייה ושל כוחות ההצלה שהגיעו למקום דקות ספורות לאחר התרעת המערכת הם שהביאו לאיתורו המהיר של הרכב ולחילוצו של הנהג. סגירת המנהרה מתבצעת לפי תחזית השירות המטאורולוגי, ובהתאם לתחזית זו נחסמה המנהרה בלילה שבין חמישי לשישי. המנהרה נפתחה לאחר שמזג האוויר התייצב. במהלך יום שבת לא התקבלה כל התראה על מזג אוויר חריג או על כמות משקעים חריגה ולא נצפו ענני גשם במכ"ם הגשם. המנהרה הוצפה תוך דקות כתוצאה משבר ענן מקומי שהוריד כמות גדולה מאוד של משקעים בפרק זמן קצר ביותר. יצוין כי בהתאם לנוהל שאותו מפעילה העירייה, כל המנהרות נבדקות באופן קבוע בעת ירידת גשמים, ובמסגרת זו נבדקה גם מנהרת חלוצי התעשייה כעשר דקות לפני האירוע המדובר ונמצאה תקינה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר