מיניבוס של אגד (צילום: שושן מנולה)
מיניבוס של אגד (צילום: שושן מנולה)

תחבורת העתיד: מיניבוסים עם מסלול גמיש

בקרוב יופעל פיילוט חדש שיאפשר הזמנה של מיניבוסים באמצעות אפליקציה. הנוסעים יופנו לתחנות ליד מקום הימצאם, והקו ייסע במסלול הקצר ביותר המחבר בין מזמיני המיניבוס. המיזם יתחיל בתל אביב, ואם יצליח הוא יופעל גם בחיפה ובירושלים

פורסם בתאריך: 27.11.18 07:57

משרד התחבורה מתכוון להפעיל בחיפה שירות חדש בתחום התחבורה הציבורית: קווי מיניבוסים במסלול גמיש לפי קריאה. במסגרת השירות יופעל מערך של מיניבוסים משודרגים לפי קריאה של הנוסעים באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד.

הנוסע יופנה לתחנת האוטובוס הקרובה למקום הימצאו, ומסלול הקו והעצירות ייקבעו לפי ההזמנות שהנוסעים יבצעו באמצעות האפליקציה, תוך חישוב המסלול הקצר ביותר המחבר בין הנוסעים שהזמינו את ההסעה אל היעדים.

הזמנת נסיעות תוך חישוב מסלול דינמי נהוגה כיום במתכונות שונות בכמה ערים בעולם, ובהן לונדון, ברלין, ניו יורק ודאלאס.

 

 

הפעלת השירות בחיפה תלויה בהצלחתו של פיילוט שיערכו בקרוב משרד התחבורה וחברת דן במטרופולין תל אביב להפעלת מערך של מיניבוסים משודרגים לפי קריאה של נוסעים. הפיילוט יופעל על ידי חברת דן באמצעות 100 מיניבוסים חדשים, ויאפשר לנוסעים להזמין נסיעה במיניבוס ליעדים מרכזיים בלב גוש דן כמו בתי חולים, מוסדות לימוד, תחנות רכבת ואזורי תעסוקה.

שר התחבורה ישראל כץ, שחתם אתמול (שני) על תקנות חדשות המאפשרות את ביצוע הפיילוט, ציין כי השירות החדש הוא צעד נוסף שנועד לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי. לדבריו, אם הפיילוט יצליח הוא יורחב גם לחברת אגד בירושלים ובחיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חרטוטיישן ניישן

    במקום תוספת קווי אוטובוס והגדלת שעות הפעילות מחרטיים אותנו בפיילוטים, "ניסויים" ושטויות.
    תוסיף אלף אוטובוסים ותן להם עדיפות בכבישים.

  2. פשוט נהדר (לא)

    כל זה בזמן שאין מספיק מיניבוסים להוספת קווי "שכונתית" רגילים, שכל כך נחוצים בחיפה, ועיבוי השירות של הקיימים, רק שמשרד התחבורה מעדיף במקום לתקצב פרוייקט נוצץ לתל אביבים פריבילגים עם אפליקציה להזמנה אישית. לזה יש כסף, לכלים ונהגים "רגילים" אין. זה משעמם מדי בשבילם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר