הפגנה לקידום שביתת הנשים (צילום: תומר אפלבאום)
הפגנה לקידום שביתת הנשים (צילום: תומר אפלבאום)

ההסתדרות קוראת להצטרפות רחבה לשביתת הנשים

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי: "הגיע הזמן שציבור העובדים ירים קול זעקה במחאה על האלימות נגד נשים". גם יו"ר נעמ"ת במרחב חיפה תמי ברק הודיעה על הצטרפות לשביתה, אך המעונות יפעלו כסדרם

פורסם בתאריך: 2.12.18 13:33

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי קורא לכל הארגונים במרחב לאפשר לעובדות ולעובדים להצטרף ביום שלישי למחאה נגד אירועי האלימות האחרונים נגד נשים, ובהם רצח של שתי נערות. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כבר הודיע הבוקר (ראשון) כי לכל עובדי הארגון שייעדרו מהעבודה ביום שלישי כדי להשתתף באירועי המחאה לא ינוכה יום חופש משכרם. בכך מצטרפת ההסתדרות לקריאה של עיריית חיפה והעומדת בראשה עינת קליש רותם מאמש לאפשר לעובדות ולעובדים להיעדר מהעבודה ביום שלישי.

מזרחי: "הגיע הזמן שציבור העובדות והעובדים ירים קול זעקה במחאה על האלימות הקשה נגד נשים. המדינה צריכה להשקיע משאבים כדי לטפל בנגע הזה. כולם צריכים לדעת שמקומות העבודה לא ישתקו ולא ייתנו לאירועים כאלה לעבור על ידם בלי תגובה. כולם חייבים להתעשת וכבר היום לפעול כדי שמקרים כאלו לא יישנו".

 

 

יו"ר נעמ"ת במרחב חיפה תמי ברק ציינה כי לפי ההנחיה, העובדים הארגוניים בנעמ"ת יכולים לשבות, למעט העובדות במעונות היום שימשיכו לפעול כסדרם: "המרכזים הקהילתיים שלנו והמחלקות השונות בנעמ"ת יוכלו לשבות. אלה שלא ישבתו יתלו סרטים אדומים לאות הזדהות עם המחאה".

האם מתוכננת הפגנה?

"כן, ביום שלישי אחר הצהריים, אבל עדיין לא הוחלט על המיקום. אנחנו רוצים לעצור את הרצח הבא, וכדי לעשות זאת אנחנו צריכים שההמשלה תיתן עוד תקציבים לפתיחת מקלטים לנשים מוכות ומרכזים שיטפלו במיגור האלימות וההטרדה המינית. אנחנו דורשים שהמשטרה תתייחס ברצינות רבה יותר לכל תלונה שמגיעה אליה, גם אם היא אנונימית, וכמובן שבתי המשפט יטילו עונשים כבדים יותר, גם אם מדובר באלימות שלא הסתיימה ברצח. אנחנו מבקשים להעלות את סוגיית האלימות נגד הנשים והרציחות לסדר היום הלאומי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר