האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע בקו 37
האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע בקו 37

הדלקת נרות חנוכה לזכר נרצחי הפיגוע בקו 37

ביום ראשון הבא, נר שמיני של חנוכה, תקיים תנועת חב"ד לראשונה טקס הדלקת נרות ציבורי ליד האנדרטה להנצחתם של 17 קורבנות הפיגוע בקו 37 ברחוב מוריה 50. בטקס ידליקו נרות בני המשפחות השכולות

פורסם בתאריך: 3.12.18 08:02

תנועת חב"ד תקיים לראשונה טקס הדלקת נרות ציבורי ליד האנדרטה להנצחתם של 17 הרוגי הפיגוע בקו 37 ברחוב מוריה 50. הטקס ייערך ביום ראשון הבא, נר שמיני של חנוכה, בשעה 18:00, ובו יוזמנו המשפחות השכולות להדליק את הנרות ולאחר מכן יישא דברים נציג מטעמן. בחב"ד מציינים שהטקס יכלול גם שירי חג, ריקודים וחלוקת סופגניות.

נציג ההורים השכולים יוסי צור, ששכל בפיגוע את בנו אסף שהיה תלמיד כיתה י"א בבית הספר אורט חנה סנש: "חב"ד מקיים טקסים דומים עם משפחות שכולות ברחבי הארץ. השנה החלטנו ביחד לקיים טקס גם בחיפה במתכונת של חנוכייה נודדת שתעבור בין האתרים השונים בעיר שבהם אירע פיגוע. השנה נתחיל במוריה, ובשנים הבאות ייערכו טקסים דומים במסעדות מצה ומקסים, בחליסה ובתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה. אנחנו מקווים למספר רב של משתתפים מקרב המשפחות ותושבי העיר".

לדבריו של צור, הטקס יהווה זיכרון לניצחונם של בני האור על בני החושך ויהיו בו מוטיבים משותפים גם לחנוכה וגם למשפחות הנרצחים: "יש במשפחות השכולות צורך פנימי בלתי נשלט לספר את הסיפור, להזכיר את מה שקרה ולהביא את המידע לציבור הרחב. כולנו כבר עושים זאת בדרכים שונות, ובכל פעם שבה אני כותב על אסף אני כואב את הכאב, ומנגד חי באמונה שמאז שהוא נהרג התפקיד שלי הוא להנציח אותו. אני עושה את זה בשבילו, וכך גם את הטקס בשבוע הבא. נכון, זה כואב, אבל אנחנו חייבים להזכיר, לדבר ולהפיץ".

 

 

שליח חב"ד לקהילת מוריה הרב מנדי גרברצ'יק: "אנחנו נמצאים בקשר עם המשפחות השכולות במשך כל השנה. הכאב שלהן הוא השינוי שחל בתודעה הציבורית. הם איבדו את היקר להם מכל, ובשנה הראשונה כולם חיבקו אותם והם הרגישו את האהבה ואת האחדות, אבל כעת, כאשר עברו יותר מ-15 שנה מאז הפיגוע, הם מרגישים ששכחו אותם ושהם נותרו לבד להתמודד עם הכאב שמבעבע בתוכם, ואף פעם לא מפסיק אלא ורק מתעצם. חשבנו ביחד איתם כיצד אפשר להשלים את החסר הזה ולתת להם את ההרגשה שלפחות בחנוכה הציבור לא שוכח אותם".

ב-5 במרץ 2003 בשעה 14:12 נעצר בתחנת מוריה אוטובוס בקו 37 שבו נסעו תלמידים רבים שחזרו מבית הספר לביתם. שניות אחדות לאחר שנוסעים החלו לעלות אל האוטובוס, פוצץ את עצמו המחבל מחמוד עמדאן סלים קוואסמה – סטודנט בן 20 מחברון – באמצעות חגורת נפץ במשקל של כעשרה ק"ג. הפיצוץ החריב את האוטובוס וגרם לשריפה בהריסות. בפיגוע נהרגו 17 אנשים, ובהם אב ובנו, תשעה קטינים, שוחר בפנימייה הצבאית לפיקוד ושני חיילי צה"ל. 15 מהנרצחים נהרגו מיד, ושניים נוספים נפטרו כעבור ימים אחדים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אפי

    משוגע על חבד ועל העומד בראש הרבי מלובאוויטש מנחם מנדל שניאורסון. אנשים מדהימים תנועת חבד !
    בכל מקום בעולם תמיד עוזרים לכולם בלב שמח ובכיף לא משנה מי לכולם הם עוזרים אפילו לגויים!!! כל הכבוד להם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר